Gjest Slettet+142 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 har sett her, her og i en bok, men skjønner bare ikkje kordan klasser brukes, koffor ting som kallet gjøres osv. sorry at eg spør, men når eg ikkje forstår, føler eg at eg må kan gjerne ta imot linker og. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Java har en relativt god innføring i OOP. Java er vel regnet som det beste språket til OOP. http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/concepts/ Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Java har en relativt god innføring i OOP. Java er vel regnet som det beste språket til OOP.http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/concepts/ 6817357[/snapback] Vel, det er i bestefall omdiskutert. Java er etter min mening ikke et fullstendig OO-språk. Blant annet mangler det multiple inheritance, noe som er en smule irriterende fra tid til annen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Java har en relativt god innføring i OOP. Java er vel regnet som det beste språket til OOP.http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/concepts/ 6817357[/snapback] Vel, det er i bestefall omdiskutert. Java er etter min mening ikke et fullstendig OO-språk. Blant annet mangler det multiple inheritance, noe som er en smule irriterende fra tid til annen. 6818148[/snapback] C++ har vel det meste som skal til for å kalles objektorientert. Kanskje D er enda bedre på disse områdene? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Nå kjenner jeg ikke til D, men C++ er vel så langt man klarer å ta OOP uten at det går komplett på bekostning av ytelsen. Det er ironisk hvordan de OOP-frelste mener at alt skal være objekter og at OOP gir "bedre" ytelse samtidig som Sun har implementert primitive datatyper som stack i stedet for objekt i Java nettopp fordi det ga ytelsesproblemer Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Nå kjenner jeg ikke til D, men C++ er vel så langt man klarer å ta OOP uten at det går komplett på bekostning av ytelsen.6818464[/snapback] Jeg kjenner heller ikke så god til D, det er derfor jeg spurte Det er ironisk hvordan de OOP-frelste mener at alt skal være objekter og at OOP gir "bedre" ytelse samtidig som Sun har implementert primitive datatyper som stack i stedet for objekt i Java nettopp fordi det ga ytelsesproblemer 6818464[/snapback] Jeg har aldri sett helt hvilke ytelsesforbedringer man kan oppnå ved OOP som vil utgjøre noen merkbar forskjell, men jeg forstår hvordan det kan senke ytelsen ved for overdreven bruk. OOP har vel aldri vært laget med ytelse som første prioritet, men man bruker det vel for at ting skal bli mer logiske, og enklere å skrive (det er vel ikke noe kan skrive i via OOP som ikke kan rekonstrueres vie vanlig programmering, men det kan bli et svare strev). Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Det er ironisk hvordan de OOP-frelste mener at alt skal være objekter og at OOP gir "bedre" ytelse samtidig som Sun har implementert primitive datatyper som stack i stedet for objekt i Java nettopp fordi det ga ytelsesproblemer 6818464[/snapback] Jeg har aldri sett helt hvilke ytelsesforbedringer man kan oppnå ved OOP som vil utgjøre noen merkbar forskjell, men jeg forstår hvordan det kan senke ytelsen ved for overdreven bruk. OOP har vel aldri vært laget med ytelse som første prioritet, men man bruker det vel for at ting skal bli mer logiske, og enklere å skrive (det er vel ikke noe kan skrive i via OOP som ikke kan rekonstrueres vie vanlig programmering, men det kan bli et svare strev). 6818529[/snapback] Fint verktøy for å holde styr på ørten "objekter"/"ting". Litt det samme som rekursjon vs. looper (primært while). Rekursjon gjør koden gjerne lettere å forstå, samtidig som det sjeldent er raskest. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 oy har visst forklart meg litt fårlig her det eg har ment var i PHP, kordan man bruker klasser (i PHP5) ? liker ikkje java så veldig godt heller. har prøvd å lære det før ^^ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hvis du allerede kan OOP skikkelig skal det vel ikke være noe problem å sette seg inn i OOP i PHP. Derfor foreslo jeg Java fordi det er mange gode guider om teorien bak OOP i Java-verdenen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hvis du allerede kan OOP skikkelig skal det vel ikke være noe problem å sette seg inn i OOP i PHP. Derfor foreslo jeg Java fordi det er mange gode guider om teorien bak OOP i Java-verdenen. 6820181[/snapback] aha får vel prøve litt java-lesing, då .P takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå