sandman Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Sitter her med en Dell-pc som ikke vil boote, og det eneste lille tegn til liv som er i den er en liten grønn lampe på hovedkortet som lyser når strømmen er satt i. Ingenting skjer når jeg trykker på av/på-knappen på fremsiden. Ingen vifter starter, og får heller ingen beep. Hvor ligger feilen? Jeg har gjort følgende: - Tatt ut nettverkskortet - Prøvd med annen RAM jeg vet virker - Tatt av og satt i igjen prosessor og prosessorvifte - Koblet ut DVD og CD-brenner - Koblet ut harddisk - Innebygd skjermkort, så jeg får ikke prøvd med et annet - Tatt ut batteriet i 15 min - Kjøpt ny strømforsyning - Den orginale strømforsyningen testet jeg OK (etter ny var kjøpt inn... ) i en annen pc - Tatt ut og satt i igjen alle connectorer på hovedkortet - Blåst vekk litt støv... Noen som har et glupt forslag? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Kanskje noe feil med selve knappen? Prøv en jumpstart. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=158981 Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Tror Hårek er inne på noe. Tipper Power Switch/On enten er koblet feil på HK eller at det er kontaktfeil i knappen/ledningen. Lenke til kommentar
nubee Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 I praksis gjør jeg da dette?: - Setter en binders i pinne 4 og 5 øverst fra venstre på ATX-kontakten (fra pinne 4 til pinne 5 som en hestesko?) - Setter ATX-kontakten på plass på hovedkortet - Slår på strømmen Eller?? Strømforsyningen funker jo fint i en annen pc.... Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det du beskriver der er en jumpstart av strømforsyninga og ikke hovedkortet! Trenger ikke det visst du vet at PSU`en fungerer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå