FVH Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hadde inntil nylig vannkjølesett på alt (Asetek Waterchill) men opplevde at både GPU-blokka og reservoar-beholderen sprakk helt uten videre; med det resultat at mitt Creative Audigy ZS Platinum lydkort (som lå under skjermkortet) med ett var degradert til isskrape. Kjøpte da noen nye deler, og ville gå helt bort fra vannkjøling. Komplett var velvillig til å gi meg nye deler p.g.a garantien. Kjøpte da bl.a et Sapphire x1900xtx og pakka det i pc'en. Hadde oppe Catalyst-senteret mens jeg spilte litt for å sjekke tempen, og den viste rundt 85 grader! Jeg er helt og totalt sjokkert! Er det vanlig at disse korta blir så satans varme?!? Det kan jo umulig være sunt? Kan det være mulig at tempen leses av feil? Hovedkortet er et Asus A8R32-MVP Deluxe, og jeg bruker den siste Catalyst'en, der jeg sjekket temperaturen. Hvis dette er riktig må jeg inn med vannsettet igjen... Lenke til kommentar
Killa833 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg har samme skjermkortet og har også opplevd at den blir veldig varm. Med standard kjøleren var temp'en på rundt 52-54 grader idle. Så kjøpte jeg denne kjøleren, og idle temp sank til 38-40 grader og da kjører jeg viften på laveste hastighet. Utrolig støy forskjell også! Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Dette er helt normalt på disse kortene å ligge mellom 70-85c. en måtte å få ned tempen på orginal kjøleren er å bruke RivaTuner 2.0RC så kan du stile vifta fra 0-100% vis du setter den på 50-60% så ligger du på 55-60c Load. på 100% så ligger du på 45-50c load og 38-40c idle. RIVA TUNER 2.0RC MVH bZerk Lenke til kommentar
FVH Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Takker så mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå