Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gjensidige råbillig bilforsikring for ungdom?

Opticane

Anbefalte innlegg

Sjekket akkurat hva jeg måtte betale for en BMW 318i '92-mod, 200 000 km, del-kasko, fører/passasjerulykke dekket, 20% (standard) rabatt, ingen tidligere forsikring, bil, ingen org., kr. 6200 i året!

Med tankte på at min far betaler 4000 årlig for sin Volvo 940 m/del-kasko og har 75% (7 år el. mer) så er dette slettes ikke verst..

Kan dette stemme? Er vel neppe nødvendig å tegne fullkasko for en bil til 30-40 000 uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært igjennom samme forsikringshelvete som deg i dag, hvor jeg har sittet timer i telefonen med hele gjengen.

6200,- er en grei delkaskopris på 20% bonus, virker det som for meg. jeg bor dessverre i feil postnummer (altså i Oslo), og straffes i tillegg for det. Par tusen cirka.

Tipper faren din kanskje har en del andre forsikringer i den premien han betaler? Ikke uvanlig at innbo, reisforsikring og slikt er smidd inn i samme pakka, han får uansett bare en faktura, ihvertfall fra de "store", har jeg skjønt, slik som If og Gjensidige.

Kan jeg forresten spørre hvor du fant ditt beste tilbud?

Og nei, delkasko holder lenge til en bil i den prisklassen!

Lenke til kommentar
Gjensidige var definitivt der jeg fant mitt beste tilbud.

6815385[/snapback]

Spurte konsulenten om hva jeg måtte betalt hvis jeg hadde bodd hos foreldrene mine på 2013 Skjetten. To lapper mindre med en gang.

Fikk et stalltips i dag om Enter forsikring.... har ikke sjekket det ut enda. Har du?

Endret av sjbnil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har det egentlig jæævli stor forskjell på hvor du bor i landet?

Jeg kjøpte enn Benz 300 E (190 hester) i gjøvik (lena) i går. Dama som eide den var 25 år og ingen bonus, hun betalte 1750 kr i året på bilen.. jeg må ut med 7700 for kun ansvar ( bor i østfold, hobøl kommune)

Og detta er det billigste tilbudet jeg har funni hittil..

Lenke til kommentar
Har det egentlig jæævli stor forskjell på hvor du bor i landet?

Jeg kjøpte enn Benz 300 E (190 hester) i gjøvik (lena) i går. Dama som eide den var 25 år og ingen bonus, hun betalte 1750 kr i året på bilen.. jeg må ut med 7700 for kun ansvar ( bor i østfold, hobøl kommune)

Og detta er det billigste tilbudet jeg har funni hittil..

6890097[/snapback]

Skjønner det sånn at det er ansvarsforsikringa som koster mesteparten, eller den du svir mest for når du ikke har noe særlig bonus. Tror jeg bare trengte å gå opp noen hundrelapper for å få delkasko...

Lenke til kommentar
Gjensidige var definitivt der jeg fant mitt beste tilbud.

6815385[/snapback]

Spurte konsulenten om hva jeg måtte betalt hvis jeg hadde bodd hos foreldrene mine på 2013 Skjetten. To lapper mindre med en gang.

Fikk et stalltips i dag om Enter forsikring.... har ikke sjekket det ut enda. Har du?

6822891[/snapback]

For mange år siden da jeg skulle forsikre min første bil, en gjennomrusten og sluten 85' Mitsubishi Colt 1.4, spurte jeg først Enter forsikring hva de skulle ha. De skulle ha 50,000 kr i året, og de sa at jeg burde ringe Gjensidige. Der skulle de ha 14,000 kr i året. Jeg bodde da i Bærum kommune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...