nabbskall Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hei, har en honda 4-takts motor på 8 hester, var ute og fisket i går, på veien tilbake ruste motoren seg plutselig, jeg så på propellen, og den gikk rundt, men det var nesten ikke fremgang med motoren.. er det splinten inni propellen som er gåen?? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Høres veldig sannsynlig ut. Propellen gikk antakelig rundt pga. strømninger i vannet evt. at du drev avgårde. Enkleste måten å sjekke på er å sette motoren i gir (UTEN AT DEN ER STARTET), og prøve å snurre på propellen. Dersom du kan gjøre dette uten problemer, er splinten brukket. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Høres veldig sannsynlig ut. Propellen gikk antakelig rundt pga. strømninger i vannet evt. at du drev avgårde. Enkleste måten å sjekke på er å sette motoren i gir (UTEN AT DEN ER STARTET), og prøve å snurre på propellen. Dersom du kan gjøre dette uten problemer, er splinten brukket. 6812228[/snapback] faen.. ja jeg klarer å starte den i gir :S er det dyrt med ny splint? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Nei, splint er ikke dyrt. Jeg spurte dog ikke om du klarer å starte motoren i gir, men om du med hjelp av fingeren klarer å snurre rundt på propellen når motoren er av, men står i gir. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Nei, splint er ikke dyrt.Jeg spurte dog ikke om du klarer å starte motoren i gir, men om du med hjelp av fingeren klarer å snurre rundt på propellen når motoren er av, men står i gir. 6814135[/snapback] var og testet og ja jeg kunne, men hvor mye tror du en splint koster? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) siden motoren ikke er altfor gammel, så finner du kanskje en ny splint i motor-lokket eller baki et sted. har opplevd det på andre merker. Endret 6. september 2006 av Noldus Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 HAHA :!: Propellen går rundt men båten står stille Samme som at hjulene på bilen går dundt men bilen stå stille Lenke til kommentar
Peter Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 HAHA :!: Propellen går rundt men båten står stille Samme som at hjulene på bilen går dundt men bilen stå stille 6814424[/snapback] Ikke tenk for hardt, du risikerer å skade deg. Propellen kan lett går rundt på en motor, selv om ikke motoren er startet engang, det har med strømninger i vannet å gjøre. Dette kan ikke sammenlignes med en bil for en bil har fast underlag, det har ikke en båt @Storleer: Nei, splinter er ikke dyre. Tipper mellom 50-100,-. Er tross alt bare en metallstump, men sjekk bak i motoren som Noldus sier. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 HAHA :!: Propellen går rundt men båten står stille Samme som at hjulene på bilen går dundt men bilen stå stille 6814424[/snapback] Ikke tenk for hardt, du risikerer å skade deg. Propellen kan lett går rundt på en motor, selv om ikke motoren er startet engang, det har med strømninger i vannet å gjøre. Dette kan ikke sammenlignes med en bil for en bil har fast underlag, det har ikke en båt @Storleer: Nei, splinter er ikke dyre. Tipper mellom 50-100,-. Er tross alt bare en metallstump, men sjekk bak i motoren som Noldus sier. 6814474[/snapback] fikk ordna det med ny splint 199 kostet den er bare å få det på nå xD takk for hjelpa alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå