iChristian Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Denne og andre geniale kommentarer er ofte å høre mot slutten av programmet Tabloid på TV2 når det diskuteres gjengmiljøet i Oslo... Hva kverner rundt i hodene på IQ-trollene som ringer inn og dummer seg ut på denne måten? Spesielt med tanke på at de fleste av A- og B-gjengens medlemmer er født i NORGE! Hvor mener de at de skal sendes? Beskytt disse mot seg selv; ta fra de telefonene. Jeg må si jeg er helt enig med vedkommende som skrev dette på en side jeg pleier å frekventere. Hva skal man gjøre med denne typen uopplysthet? Endret 5. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hva man skal gjøre med a og b-gjengen må da være mye mer interessant å diskutere. F.eks sende hjem de som ikke er født her Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er mange nordmenn tror at hver gang det er bråk, spesielt i byene, så er det utlendinger som står bak, så blir alle dratt under én kam osv. Media bør kanskje også gjøre noe annerledes? Så ikke på Tabloid, så jeg vet ikke hva som ble sagt, men det er jo sånn at det blir nevnt på nyhetene at det var en utlending som var gjerningsmannen. Spørs om folk fra utlandet i A- og B-gjengen blir sendt ut. Virker som man må gjøre noe virkelig ille før man blir sendt ut. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Må vel bety at de vil at hvis de blir sett ute på gata... Skal politiet kjøre de hjem til mamma og pappa. Evt sykehuset Lenke til kommentar
trøls Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er mange nordmenn tror at hver gang det er bråk, spesielt i byene, så er det utlendinger som står bak, så blir alle dratt under én kam osv. 6814360[/snapback] Vi tror ikke, vi vet. Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Norske lover er ALT for snille. Skyt ned en person, få 5 års fengsel med 3 år betinget i en luksushotell (eller fengsel som media kaller det) og du er ute på gata og får enda høyere status enn forrige gang. For blant gjengene er det jo slikt at jo mange ganger du har vært i fengsel, jo mange skaller du har knust, jo mer narkotika du har smuglet, jo mer status får du. Det er på tide at naive nordmenn og ikke minst pakistanske foreldre gjør noe med dette. Hvorfor lar de sønnen deres gå ut i gatene når de vet det eneste de gjør, er å lage bråk og faenskap. Hvordan klarer en sønn å lure seg unna med blåmerker og slagmerker hver gang ved å si at han falt på isen? Kanskje pakistanske foreldre skulle ta vare på deres sønn like mye som de tar vare på deres datter. Men neida, for det er jo dattera deres som bærer familiens ære. Jeg er forbanna lei disse pakistanerne, og jeg er forbanna lei av at jeg som innvandrer skal bli sett stygt på fordi noen drittsekker ødelegger imaget for oss andre innvandrere som har flykta fra tortur og forfølgelse og kommet til Norge for å få oss bra utdanning og oppnå noe i livet. Som en pakistansk politiker sa, vi må få disse ungdommene til å forstå at narkotika og bling-bling-smykker ikke er framtiden. Endret 6. september 2006 av salah Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Spørs om folk fra utlandet i A- og B-gjengen blir sendt ut. Virker som man må gjøre noe virkelig ille før man blir sendt ut. 6814360[/snapback] Greia er jo at veldig mange av dem er født i Norge. hvor skal de da sendes? Det er mange nordmenn tror at hver gang det er bråk, spesielt i byene, så er det utlendinger som står bak, så blir alle dratt under én kam osv. 6814360[/snapback] Vi tror ikke, vi vet. 6814685[/snapback] Hvordan vet du? Norske lover er ALT for snille. Skyt ned en person, få 5 års fengsel med 3 år betinget i en luksushotell (eller fengsel som media kaller det) og du er ute på gata og får enda høyere status enn forrige gang. For blant gjengene er det jo slikt at jo mange ganger du har vært i fengsel, jo mange skaller du har knust, jo mer narkotika du har smuglet, jo mer status får du. Det er på tide at naive nordmenn og ikke minst pakistanske foreldre gjør noe med dette. Hvorfor lar de sønnen deres gå ut i gatene når de vet det eneste de gjør, er å lage bråk og faenskap. Hvordan klarer en sønn å lure seg unna med blåmerker og slagmerker hver gang ved å si at han falt på isen? Kanskje pakistanske foreldre skulle ta vare på deres sønn like mye som de tar vare på deres datter. Men neida, for det er jo dattera deres som bærer familiens ære. Jeg er forbanna lei disse pakistanerne, og jeg er forbanna lei av at jeg som innvandrer skal bli sett stygt på fordi noen drittsekker ødelegger imaget for oss andre innvandrere som har flykta fra tortur og forfølgelse og kommet til Norge for å få oss bra utdanning og oppnå noe i livet. Som en pakistansk politiker sa, vi må få disse ungdommene til å forstå at narkotika og bling-bling-smykker ikke er framtiden. 6814893[/snapback] Veldig godt sagt. Men hva skal man gjøre for å sørge for at ungdommene forstår at bling-bling ikke er fremtiden? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 http://oslopuls.no/nyheter/article1442577.ece Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 http://oslopuls.no/nyheter/article1442577.ece 6815197[/snapback] Har vi i det hele tatt lov? hehe Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Norske lover er ALT for snille. Skyt ned en person, få 5 års fengsel med 3 år betinget i en luksushotell (eller fengsel som media kaller det) og du er ute på gata og får enda høyere status enn forrige gang. For blant gjengene er det jo slikt at jo mange ganger du har vært i fengsel, jo mange skaller du har knust, jo mer narkotika du har smuglet, jo mer status får du. Det er på tide at naive nordmenn og ikke minst pakistanske foreldre gjør noe med dette. Hvorfor lar de sønnen deres gå ut i gatene når de vet det eneste de gjør, er å lage bråk og faenskap. Hvordan klarer en sønn å lure seg unna med blåmerker og slagmerker hver gang ved å si at han falt på isen? Kanskje pakistanske foreldre skulle ta vare på deres sønn like mye som de tar vare på deres datter. Men neida, for det er jo dattera deres som bærer familiens ære. Jeg er forbanna lei disse pakistanerne, og jeg er forbanna lei av at jeg som innvandrer skal bli sett stygt på fordi noen drittsekker ødelegger imaget for oss andre innvandrere som har flykta fra tortur og forfølgelse og kommet til Norge for å få oss bra utdanning og oppnå noe i livet. Som en pakistansk politiker sa, vi må få disse ungdommene til å forstå at narkotika og bling-bling-smykker ikke er framtiden. 6814893[/snapback] Veldig godt sagt. Men hva skal man gjøre for å sørge for at ungdommene forstår at bling-bling ikke er fremtiden? 6815165[/snapback] Ungdommene har oftest "kjedelige" venner, de mangler identitet og vil finne seg noen som virkelig passer på dem. Grunnen til at mange innvandrere er kriminelle, er jo på grunn av at de må leve to kulturer. Innenfor husdøra er de pakistanere, med en gang de kommer ut av døra, er de nordmenn. Det er vanskelig for dem, og man leter gjerne etter å finne seg selv. Og tunge kriminelle får sin store bonus her. Ungdommene får beskyttelse (du vet den typiske jeg-henter-fetteren-min), de får "venner" og de føler tilhørighet. Og løsningen på hele problemet er den samme som de tungkriminelle bruker. Nemlig tilhørighet. Hvis man finner seg et sted å være, noen som bryr seg om dem, gode venner, en tidsfordriv (skole, jobb og hobby) og rett og sted gode foreldre, så vil man uten politiets, eller annen makts innblanding få bukt på det aller meste av kriminalitet, samtidig som vi får flere arbeidere (er det ikke en av grunnen til at innvandrere kommer til Norge?). Unge mennesker er gode arbeidsressurser. Og flinke i skolen er de også, hvis de vil. På skolen vår var eleven med den beste karakteren en pakistaner, eleven med minst fravær var pakistaner, og kåringen av årets mest hjelpsomme elev var en pakistaner. Men politiet bruker dessverre ikke nok ressurser på innvandringsproblemene. De arresterer, fengsler og slipper dem ut. Og slik fortsetter ting dessverre i en rundgang. Det er mye man kan gjøre, og det er ikke mye tenking og ressurser som skal til for å få disse unge på rett bane. Og ikke minst er det viktig at vi ikke isolerer dem fra samfunnet, men at vi viser at de er en del av oss. Endret 6. september 2006 av salah Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Som en pakistansk politiker sa, vi må få disse ungdommene til å forstå at narkotika og bling-bling-smykker ikke er framtiden. 6814893[/snapback] Det var NRK-ansatt Noman Mubashir som sa det. "Mubashir tror at rekrutteringen til kriminelle miljøer og gjenger kunne vært redusert hvis foreldrene begynte å behandle sine sønner og døtre likere. - Du ser det over hele byen. Det er sjelden jenter med norsk-pakistansk bakgrunn henger langs gatene. Hvorfor sier de ikke også til sønnene sine at de må være hjemme klokken ti, spør han." Amen. http://oslopuls.no/nyheter/article1445419.ece Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Spørs om folk fra utlandet i A- og B-gjengen blir sendt ut. Virker som man må gjøre noe virkelig ille før man blir sendt ut. 6814360[/snapback] Greia er jo at veldig mange av dem er født i Norge. hvor skal de da sendes? 6815165[/snapback] Nei, det vet jeg egentlig ikke så mye om, men jeg tenkte på de som faktisk er utlendinger i de gjengene. De andre? Hm, fengsel på ... livstid? Da slipper man problemet med respekten de får når de slipper ut. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hvis de absolutt vil ta livet av hverandre, så la dem. Før dem til et trygt sted og slipp dem ut sammen. La problemet løse seg selv. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Det er mange nordmenn tror at hver gang det er bråk, spesielt i byene, så er det utlendinger som står bak Dessverre er det faktisk ikke langt fra sannheten. Hvertfall ikke i Oslo. Her går det temmelig radig hver uke. Nå for en liten tid tilbake hadde vi en ekplosjon av innvandrerrelatert og gjengvold. Er nok fremtiden vi har fått et lite glimps av. og jeg er forbanna lei av at jeg som innvandrer skal bli sett stygt på fordi noen drittsekker ødelegger imaget for oss andre innvandrere som har flykta fra tortur og forfølgelse og kommet til Norge for å få oss bra utdanning og oppnå noe i livet. Ditto og amen. Disse rottene ødelegger livet og anseelsen til den store majoriteten av innvandrere som har jobb og vil være i fred som oss andre. Som en pakistansk politiker sa, vi må få disse ungdommene til å forstå at narkotika og bling-bling-smykker ikke er framtiden. Som de fleste narkodealere, så tar de ikke sitt eget stoff da. Men de har lite imot å pendle denne dritten videre. Hvis de absolutt vil ta livet av hverandre, så la dem. Før dem til et trygt sted og slipp dem ut sammen. La problemet løse seg selv. Slipp dem ut i et tomt basseng i grupper av tre med bokstaver på seg, A, B, C, D osv. og gi dem noen rustne kniver. Når det er over fyller vi bassenget med de som er igjen åpner et stort sluk under hvor det er en kjøttvern i bånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå