Gå til innhold

Skuffet over skjermkortytelse (7900GS)

dark|dog

Anbefalte innlegg

Jeg åpnet nettopp pakken som inneholdt min nye Dell Dimention Inspirion 9400 laptop. Maskinen har en T2500 @ 2.00 ghz cpu, 2048 MB DDR II 667 mhz memory og Go 7900 GS skjermkort. Får veldig dårlig fps i spill mener jeg. Har nyeste skjermkortdrivere innstallert og får 3.560 poeng i 3Dmark06. Er dette slik det skal være eller er config galt hos meg et eller annet sted? Vil man rett og slett ikke få en laptop som egner seg for spill pr dags dato for en pris på under 20.000 kr? Denne kostet rundt 15.000 og har forsåvidt enorm ytelse i 2d applikasjoner (med tanke på dual core)

Endret av dark|dog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en AMilo X1546 (noe sånt), med et X1800 kort. Mindre ram og svakere CPU.

Jeg kjører det aller meste av spill på de høyeste grafikkinnstillingene.

HL2,

Everquest 2 (fra balanced og opp til very high..krevende spill).

WOW og BF2 flyter som bare det, og FEAR går griseglatt avgårde.

Demoen av Company of heroes går veldig bra og Oblivion byr ikke på noen problemer.

Den koster vel ca 14-15 tusen nå.

Konklusjon: Bærbare pc'er er selvfølgelig egnet til spilling.

nå skal det sies at jeg sjelden eller aldri bruker FSAA. (oppskrytt).

Lenke til kommentar
Sikkert bare oppspinn, men har hørt at man bør ha laderen tilkoblet når man spiller krevende spill på en bærbar, eller så dropper ytelsen kraftig.

6814041[/snapback]

Hei. Hadde forventet meg mer tekniske data enn "laptop er tull" eller noe sånt tøvprat. Så klart har vel et 7900 GS til laptop en viss reduksjon i ytelse men det var altså størrelsen på denne reduksjon som var litt interessant i dette tilfellet.

Jeg HAR undersøkt priser og specs og kommet til at dette var en god maskin for pengene. Fikk ordnet på problemene og fant ut at Bloom effects ikke var særlig bra å bruke da man fikk dobbel fps uten.

SIkkert fint å ha denne inntil jeg kjøper en stasjonær med grafikkort som støtter DX10. Måtte ha en god bærbar som man kan spille litt på og det har jeg jo fått, men jeg var litt skuffet over ytelsen.

Angående reduksjon av power til grafikkort så skjer dette automatisk _om man vil_ ved hjelp av innstillinger. Når man bruker nettspenning kjører grafikkort for fullt.

3.560 i 3dmark06 er vel ikke spesiellt svakt egentlig. Er mere fornøyd nå enn til å begynne med.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt nesten akkurat samme maskin, å håpet på litt bf2 og andre nyere spill kunne bli spilt på skolen, i friminuttene, håper bare du har driverproblemer, å at dette ikke er noe som gjelder alle...ventet jo spent som en unge på den laptoppen...når jeg leste dette fikk jeg klamme hender, prikkinger og frysninger, takk skal trådstarter ha for den dårlige søvnen jeg kommer til å få i natt :cry:

Jeg tror nokk det kan være driver problemer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...