mean mean iskremmaskin Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Sitter på min lille opteron på 939 og merker meg at den også er kommet til AM2? Opteron 1212 i prisguiden. Hadde vært spennende å se noen teste ut disse for å se hva de er god for Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 endelig:D gleder meg til amd kommer med conroe killer jeg Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 endelig:D gleder meg til amd kommer med conroe killer jeg 6817191[/snapback] Da må du nok vente ihvertfall til K8L kommer. Hverken revisjon G (65 nm) eller AM2 Opteron kan ventes å danke ut Conroe. Men jeg synes også at Opteron er spennende. Etter tradisjonen bør de jo overklokke veldig bra, og man får jo 1MB L2 cache pr. kjerne uten å måtte legge ut for en rådyr FX. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 endelig:D gleder meg til amd kommer med conroe killer jeg 6817191[/snapback] hehe, kos det skal bli. Pc-en er allerede varm nok så noe Intel fyringsovn CPU skal vi ikke ha. Hørte at Intel hadde begynt å roe ned på effektutviklinga i det siste. Bruker Pentium M teknologi for å få ned tempen. Skjer dette så blir de en verdig konkurrent til AMD effekt/ytelse messig. Hørte rykter om at AM2 ville være kortvarig og at AMD ville komme med enda en socket standard om ikke så lenge. Før så holdt de seg LENGE til en socket (husker dere alle de fine åra med Socket-A?), men nå bytter de i eninga. Litt Intel stil over det der. Og hva med Socket-F? Server opplegget. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 conroe er jo ikke akkurat så varme at det gjør noe da p4 = alternativ oppvarming Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hørte rykter om at AM2 ville være kortvarig og at AMD ville komme med enda en socket standard om ikke så lenge. Før så holdt de seg LENGE til en socket (husker dere alle de fine åra med Socket-A?), men nå bytter de i eninga. Litt Intel stil over det der.Veldig uenig. Overgangen til AM2 og DDR2 bør hovedsaklig ses på som et ekstra alternativ, og jeg synes timingen var perfekt. Å tviholde på DDR1 ville ikke hatt noen hensikt, og den biten kan ikke akkurat sies å ligge i AMDs hender. De ventet med å introdusere DDR2 til teknologien ble moden, og prisene gikk ned. Ettersom minneutviklingen går sin gang, og DDR2 er blitt både raskere og billigere, var det et riktig valg å skifte over. AMD lanserer riktignok en ny sokkel (AM3) allerede til neste år, for å introdusere DDR3-støtte. Men sokkel AM2 er fremoverkompatibel med AM3-prosessorer, og dette minner på ingen måte om Intels strategi. Der blir man jo tvunget til å skifte hovedkort nærmest mellom hver prosessor-oppgradering. Kjøper man AM2 CPU, AM2 HK og DDR2 idag, kan man oppgradere til K8L til neste år uten å måtte skifte HK og RAM. Og hva med Socket-F? Server opplegget.Noe negativt eller unødvendig i å ha en spesialisert server-sokkel? Ikke som jeg kan se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå