Zhiven Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Har Dette kortet dualcore støtte? Lurte på om noen var heelt sikre. Det står IKKE noe om det under spesifikasjonene, men siden AMD Athlon 64 X2 CPUer står under "tilbehør" må det da strengt tatt ha det? Ser at kortet har fått bra kritikker, men er dette er kort å satse på for framtidige oppgraderinger av CPU, RAM og skjermkort, når jeg da samtidig tenker økonomi? Dvs, vil jeg merke stor ytelsesforbedring om si 2 år når jeg installerer en AMD X2 (hvis mulig) og et nytt skjermkort? Takker for raske svar! Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det har støtte for AM2-sokkelen, mao ord automatisk støtte for en X2 cpu Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jepp, det har det. Med tanke på videre oppgraderinger om to år, så vil blir du nok i de fleste tilfeller nødt til å bytte litt mer en bare CPU og skjermkort for å oppnå en helt up to date maskin igjen på AMD-siden. Nyere prosossor serier støttes ikke alltid av eldre brikkesett, så da blir oppgraderinger forbeholdt serien av prosessor man allerede har, noe som ikke alltid gir økonomisk utelling eller ytelse. Spesielt ikke når AMD kommer med K8L-prosessorene i løpet av neste år. Intels Core 2 Duo plattform er nok noe mer oppgraderingsvennlig plattform, da Intel mest sannsynlig vil la Core 2 duo prosessorene leve en god stund framover. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Nyere prosossor serier støttes ikke alltid av eldre brikkesett, så da blir oppgraderinger forbeholdt serien av prosessor man allerede har, noe som ikke alltid gir økonomisk utelling eller ytelse. Spesielt ikke når AMD kommer med K8L-prosessorene i løpet av neste år.På generelt grunnlag er jeg veldig enig, men i denne trådens sammenheng velger jeg å ha et annet fokus. AMD has released details of its next-generation desktop CPU interface, Socket AM3, to its OEM partners. In a mildly surprising move, AMD has revealed that AM2 will accept AM2 or AM3 CPU packages.<snip> The most recent AMD roadmap is also very clear to state AM3 "supports either DDR2 SDRAM or DDR3 SDRAM, but not on the same motherboard." This is great news for upgraders, as there is a very clear upgrade path: CPU, motherboard, and then memory. This also infers that AM3 CPUs will have both DDR2 and DDR3 support on the integrated memory controller. DDR3, like DDR2, has 240-pin, but the two formats are not pin-compatible. For desktop-segmentet går jeg sterkt ut ifra at DDR2-minne vil være helt tilstrekkelig. K8L will support DDR2 and DDR3 when it becomes available, although it’s still anyone's guess as to whether or not the market will actually adopt DDR3 quickly enough to warrant using DDR3 aggressively at the core launch....dette betyr jo at K8L vil støtte DDR2 i tillegg - ergo blir den kompatibel med AM2 (for DDR2-minne vil jo ikke virke på AM3-kort). http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3169 http://dailytech.com/article.aspx?newsid=2388 Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 HER HAR DU TEST AV KORTET DU VIL KJØPE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå