Gå til innhold

Oppdatering av gammel gamer pc. ingen pris rammer

Anbefalte innlegg

Hei.

Atter en hjelp meg bygge en pc tråd :blush:

Det er nå veldig lenge siden jeg har oppdatert pc'en min og er da til dels ute av hva som er bra eller ikke i dagens kappløp.

Jeg trenger da noen forslag som jeg kan jobbe ut i fra,

Det jeg er på utkikk etter er Ram, HK, CPU, vifte og Skjærmkort

Maskinen skal som sakt brukes til gaming og lignende.

Jeg er og har altid hvert en fan av AMD og ATI kombinasjon. men andre forslag er like bra

hvilken pris klasse jeg skal legge meg på er jeg ikke sikker på, etter som jeg ikke hvet hva som er bra eller ikke i dag, så forskjellige oppsett er også veldig interesangt.

På forhånd Takk

Mefistho

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Du får mest for pengene i prisklassen 10 - 12 k.

Her er et forslag: Spillepc 10k (AM2). Du kan evnetuellt velge Core 2 Duo om du ønsker.

Hilsen,

efikkan.

6811658[/snapback]

jeg tenkte på noe sån som d her

Angående skjærmkort er jeg meget usikker på hva jeg skal gå for. sån som crossfire og sli har jeg ikke peiling på. hvis noen har forslag så kom med d. gjærne noe forklaring på d der temaet.

Lenke til kommentar
Jeg ville nok ikke betalt så mye for hovedkort, med mindre den skal overklokkes.

Minnet er også forholdsvis dyrt, siden det er få å velge mellom i prisguiden. Men butikkene har en del flere.

Hilsen,

efikkan.

6817190[/snapback]

Har du noe forslag til skjærmkort?

Takk for svarene

Lenke til kommentar

Om du skal ha skjermkort i den prisklassen som det jeg satt opp, så er nok Radeon X1900XT et veldig godt valg.

Om du skal ha det beste så er nok det GeForce 7950GX2. Jeg tror ikke det lønner seg noe serlig å satse på CrossFire eller SLI, siden dagens spill vil gå glatt med slike skjermkort enkeltvis, og den dagen du har behov for mer kraft lønner det seg mer å kjøpe et nytt skjermkort.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...