Rebel-Rider Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Vel som Dell sier så treffende i sin reklame "Du får ikke bare en PC du får en DELL" Fikk en 1.5år gammel Dell Precision bærbar på benken her om dagen som låste seg i tid og utid, da jeg løftet opp laptopen så oppførte den seg som en tynn pappplate, det fantes jo ikke noe metallramme i den! den var mildt sagt meget bøyelig noe som er dårlig nytt for bunnkortet inni maskinen som hadde fått en brist i seg, plasten var av særlig dårlig kvalitet og knirket når jeg hvilte hendene oppå den. Og så var det servicen, hvem gidder å sende pcen sin til "Langtvekkistan" til reparasjon og bli fri for pc i ukesvis? og hva med de stastionære? du kan jo ikke putte et vanlig atx hovedkort i dem, å prøve å stappe en vanlig PSU er også bare å glemme spesial ditt og spesial datt. Dell er det Compaq var for 10 år siden. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Dell sin brukerstøtte kan ikkje så mye og er firkantet, men det er dei uansett kor du ringer brukerstøtte, telenor, nextgentel osv. Grunnen er at brukerstøtte har som regel ein voldsom "gjennom trekk" av ansatte, som ikkje kan så mye om productene osv, men istedenfor sitter med flowcharts som dei skal gå gjennom punkt etter punkt for å finne eilen. 6817832[/snapback] Kan ikke si jeg kjenner igjen beskrivelsen av "flowcharts" hos teknikerne der jeg jobber. Litt gjennomtrekk, ja greit nok, hovedsakelig fordi enkelte finner ut at callcenter ikke helt var det som passet for dem. Men noen support-/brukerstøttelinjer har faktisk folk som vet hva de snakker om. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Når det er sagt, føler eg Dell får veldeg mye "ris" her på forumet, pcene og supporen dei leverer er veldeg bra for "normale" pc brukere. Men dei levere selvsagt ikkje noko "ultimate" spillemaskiner. 6817832[/snapback] Dell er en av de få leverandørene av bærbare jeg ville vurdert, har selv hatt 2 stykk og kommer sikkert til å kjøpe den neste også der. Årsaken er at jeg kan bestille den PCen jeg vil ha med en ordentlig skjerm og ikke det skrapet mange andre leverandører prøver å prakke på oss, f.eks 15" WXGA eller liknende. XPS line-up'en deres er vel absolutt å regne som bra spillemaskiner? Mht kundestøtten, så har jeg som privatperson bare gode ting å si om Dell. Nå har ikke jeg prøvd å få fikset en selv-moddet desktop, men fikk brukt for for den på den forrige laptoppen. Mht byggekvalitet på bærbare, så er dette muligens sant om eldre og de aller billigste modellene(man får hva man betaler for etc etc etc). Dog føler jeg at de nyere 9300/9400 og 6400 holder bra kvalitet, det er ikke mursteiner av typen IBM, men greie nok. Den forrige min som var en Inspiron 4150 kan jeg ikke si det samme om, den var myk og hadde en lav kvalitetsfølelse, ikke var den spesielt billig heller.. Alt i alt var jeg skeptisk til å kjøpe ny Dell, men ble imponert da jeg fikk den nye. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Og så var det servicen, hvem gidder å sendepcen sin til "Langtvekkistan" til reparasjon og bli fri for pc i ukesvis? 6818013[/snapback] Du får kjøpt 3års-serviceavtale hvor man kommer til deg og fikser vet du. Ikke så fryktelig dyrt. Lenke til kommentar
firepile Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Bare en liten followup: Åpnet opp og tok ut ram brikker, grafikkort, prosessor, og koblet fra alle ledninger, og satte så alt sammen igjen. Og nå går den som en klokke. Så lenge den funker skal jeg ikke klage Lenke til kommentar
Noname Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) tenkte meg å kjøpe en bærbar XPS til 23 000,- er det lurt?? hva sier dere?? Endret 12. september 2006 av Noname Lenke til kommentar
Noname Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) det minner meg om nextgentel kundeservice Endret 12. september 2006 av Noname Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Bare en liten followup: Åpnet opp og tok ut ram brikker, grafikkort, prosessor, og koblet fra alle ledninger, og satte så alt sammen igjen. Og nå går den som en klokke. Så lenge den funker skal jeg ikke klage 6849022[/snapback] Så, etter at du satte i en ekstra harddisk, virket ikke ting som de skulle før du passet på at alt satt som det skulle igjen. Og dermed var det kanskje ikke Dell som var problemet og de vanskelige her allikevel? Lenke til kommentar
firepile Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Bare en liten followup: Åpnet opp og tok ut ram brikker, grafikkort, prosessor, og koblet fra alle ledninger, og satte så alt sammen igjen. Og nå går den som en klokke. Så lenge den funker skal jeg ikke klage 6849022[/snapback] Så, etter at du satte i en ekstra harddisk, virket ikke ting som de skulle før du passet på at alt satt som det skulle igjen. Og hva mener du egentlig jeg tok ut/koblet fra, når jeg satte inn en ny disk? Og dermed var det kanskje ikke Dell som var problemet og de vanskelige her allikevel? 6850382[/snapback] Nei. Nei. Nei. Det var problemer med maskinen /før/ jeg satt inn disken. Endret 12. september 2006 av firepile Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Og hva mener du egentlig jeg tok ut/koblet fra, når jeg satte inn en ny disk? Det er faktisk mulig å komme borti ting uten å mene det, selv når du gjør en såpass triviell ting som å sette i en harddisk. Nei. Nei. Nei. Det var problemer med maskinen /før/ jeg satt inn disken. Og da blir spørsmålet mitt: Hvorfor i all verden sette inn en ny disk i en maskin du skal reklamere på allikevel når det kun har gått 5 dager? Du sier du skulle reklamere pga strømforsyningen og feil på vifter. Hvor sannsynlig er det at strømforsyningen og viftene var problemet når maskinen fungerer riktig etter at du har fått sørget for at alle komponentene sitter skikkelig? Du vet vel at det å sjekke at alt er festet riktig er noe Dell kan kreve at du gjør selv før de plikter å godta noen reklamasjon i det hele tatt? Joda, Dell kunne nok vært litt smidigere her, men det virker som om du også kunne vært det. Og når kunden skal være paragrafrytter og kommer ut med "våpnene hevet", blir det ofte respons i samme tone fra kundeservice. Lenke til kommentar
firepile Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Og hva mener du egentlig jeg tok ut/koblet fra, når jeg satte inn en ny disk? Det er faktisk mulig å komme borti ting uten å mene det, selv når du gjør en såpass triviell ting som å sette i en harddisk. Jeg kom ikke borti noen ting. Nei. Nei. Nei. Det var problemer med maskinen /før/ jeg satt inn disken. Og da blir spørsmålet mitt: Hvorfor i all verden sette inn en ny disk i en maskin du skal reklamere på allikevel når det kun har gått 5 dager? Fordi jeg /trodde/ ting var i orden (innrømmer nå at akkurat /det/ var en gedigen tabbe). Det var trøbbel med maskinen de to første dagene (ville ikke starte når den var varm, gul blinkende på-knapp, fungerte ok når jeg lot den stå et par timer å kjøle seg ned), og etter å ha søkt litt på dells supportforum, kunne en mulig løsning være å sjekke at alle kabler var skikkelig tilkoblet. Gjorde dette, og etter dette fungerte den bra i 2 dager. Var da dum nok til å tro at problemet var fikset og satte da inn disken. Den disken var det imidlertid feil på da det begynte å lukte svidd etter et par minutter. Maskinen fungerte imidlertid helt fint et par dager til, før den var helt død og umulig å starte. Du sier du skulle reklamere pga strømforsyningen og feil på vifter. Hvor sannsynlig er det at strømforsyningen og viftene var problemet når maskinen fungerer riktig etter at du har fått sørget for at alle komponentene sitter skikkelig? Lite sannsynlig nå i ettertid. Imidlertid fikk jeg melding andre gangen jeg startet maskinen at det var feil med viften (Dell sitt diagnose program ble automatisk startet, uten av feil ble funnet). Problemet artet seg ellers med at på-knappen blinket gult. I følge brukermanualen indikerer dette feil på strømforsyningen. Endret 12. september 2006 av firepile Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Greia med Dell er at 500-1000 Dell-hatende forumbrukere er like viktige for dem som ett ballehår. De har sannsynligvis ikke tapt noenting på dårlig publisitet her på forumet, da vi uansett ikke er målgruppen deres. På den ene siden kan Dell ha rett hvis de virkelig vil levere hermetisk lukka datamaskiner man ikke skal gjøre noenting med uten at det er godkjent av dem og at Dell-sertifiserte disker tas i bruk. På den andre siden har de ikke rett da man ut fra sunn fornuft skal kunne forvente at en diskmontering er helt ufarlig da det allerede er lagt til rette for det i maskinen, så fremt monteringen gjøres riktig. 6815588[/snapback] Pleier jo å være vanlig praksis for ferdigbygde pcer (HP, Fujitsu Siemens, DELL osv) at enten de (DELL) skal gjøre det eller at de gir deg tillatelse til å sette inn en ny harddisk. Endret 13. september 2006 av joa1234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå