Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: Caravelle som russebil prosjekt

Doff3n

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne har jo meget lite km på tellern, bare 24500km. Fjortissa syntes sikkert dere er tøffe, men blant den eldre generasjonen vil dere nok ikke bli like godt motatt. Det er rett og slett en skam og ødelgge denna. Selgeren må enten væra gjeldsåffer eller dom i hue, som vil selge denne perlen til russ. Nei...kjøp dere heller en anna bil, finnes jo mye anna morro som ikke alle andre russ har. Caravelle, transit, hiace og cevy van er i mine øyne veldig oppbrukt som russebil.  Selv var jeg med på en caravelle, den senka vi og satt på no hælvettes breie hjul. Vi droppa alt jalla dill dall og innvesterte i orntelig lakk og seks sportsstoler. Motoren var en 1,6 turbo diesel. Som vi monterte intercooler og oljekjøler på, for og så skru opp turbo og bensin trykk. Og den gikk ganske så bra etter det...alt var bra og lovelig gjort, så den ble kåra til beste russe bil av naf og på skolen. 

Eller kjøp en billig bil, og bruk resten på drekke varer. :w00t:

6846538[/snapback]

Hvorfor skal du fortelle andre hva de skal kjøpe da?

Vil de kjøpe den, la de gjøre det. Ingen vits i å komme med en moralpreken og hva "de eldre vil synes". Det er DERES russetid, den eldre garde har alt hatt sin!

Forøvrig - Oppjustering av bensintrykket i en turbodiesel ;)

En ting til - Slutt å skriv dialekt, det strider mot retningslinjene. Bokmål eller nynorsk.

Lenke til kommentar

Har lenge ønska meg ein Brannbil til bil (eller russebil no da :) ). Nydeleg fin den som dykk skal kjøpe (kanskje?) :thumbup: Det er ein super russebil og det vil bli synd å fjerne tanken og pompa. Men på den andre sida kan dykk lage enda større plass bake og steile den skikkeleg opp invendig. Uten støtfangaren mustar den litt av sjarmen, men den må vel vekk. Skal i morgon kjøpe meg (oss) ei Caravelle :D

Endret av HalliHallo
Lenke til kommentar

Har du sagt til forsikrings selskapet at det skal vær russebil? tror dem plutselig kan bli litt mindre medgjørlig da :/

Vi drassa på en mercedes 408 69mod i russetia, og selvom jeg ikke la meg borti mye, så tror jeg forsikringa var alt annet enn snill..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjøp en volvo felt isteden.¨.

1227894-bilde2-p1010022.jpg

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1227894

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1224800

++++

19-40k ligger de på, gjerne med lav km-stand!!

Kjøp en felt med telt (telt-tak).

Den er genial til russebil,da dere kan bare spyle vekk alt spy'et på gulvet etterpå, samt den har jo firehjulstrekk, er veteranbil (billig forsikring, ingen omreg. og ingen veiavgift!).

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Pfft ikke hør på våset om å ødelegge en veteranbil! Tror ikke det er nok folk som har intresse/plass/penger/mulighet til å ta vare på en slik bil uansett :)

Caravelle er forsåvidt ganske små for 7 karer, hva med feks en Dodge ram? (ps: V8 på 5.x liter blir noen kroner)

Lenke til kommentar

Da kan du ikke ha hørt alt for mye tåpelig :)

Neida, du får jo plass i caravellen, for all del! Men jeg syntes såfall det er kjekkere med en større bil. Bilen blir på èn måte ett sammlingspunkt. Får større plass til anlegg, bord og folk :)

Lykke til med bilkjøp såfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...