Gå til innhold

Mangen som har god tro på Red steel?

Schnugaf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er heller ikke grafikk Wii sitt satsingspunkt, siden det i praksis er en Gamecube+ når det kommer til grafisk prestenda.

Hvor i all verden har du dette fra? Wii er en kraftig oppgradering, og slett ingen "GC+".

6818287[/snapback]

Dette er faktisk noe de aller fleste tror om Wii. At den er like kraftig som Xbox osv.

Dette er jo slett ikke sant...

Lenke til kommentar
Syns det ser ganske bra ut jeg, og ja dette er In-game.

6818176[/snapback]

For all del, grafikken er god, og holder følge med f.eks. HL2 (med andre ord er den ikke banebrytende i dag), men det vil være naivt å tro at Wii-spillene med tiden kan holde følge med 360, og PS3 når det gjelder grafikk.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Syns det ser ganske bra ut jeg, og ja dette er In-game.

6818176[/snapback]

For all del, grafikken er god, og holder følge med f.eks. HL2 (med andre ord er den ikke banebrytende i dag), men det vil være naivt å tro at Wii-spillene med tiden kan holde følge med 360, og PS3 når det gjelder grafikk.

6818941[/snapback]

Helt enig, hadde Nintendo hengt seg på den samme bølgen som MS og Sony, ville det vært noe helt annet. Men de har valgt å ikke benytte seg av den nye HD standaren, og vil derfor ikke se fullt så polished ut som konkurrentene. Det er fakta, enkelt og greit.

Wii har god grafikk, men den har ikke next-gen grafikk, sammenligner man med GC titler som RE4 og LOZTP så ser man hva GC faktisk presterer, og Wii (på papiret) er ikke mer enn en oppgradert GC. Det er ikke noe negativt ment ovenfor Wii, så alle Nintendo fanboys kan lukke ned pipene sine og faktisk lese hva jeg skriver.

Nintendo har selv gått ut og sagt at de ønsker å seile sin egen sjø, og i det så har de valgt å nedprioritere det grafiske og heller fokusere på gameplay. Red Steel ser ikke så glossy ut, og ser man det i bevegelse er det noe helt annet enn stillbilder. Grafikken er ok, som jeg har sagt før, men jeg kjøper ikke Wii for å oppleve rå grafikk.

Lenke til kommentar
Dette spillet kan bli gøy. Men jeg er litt skeptisk. F.eks. ser det veldig pes ut å snu seg. Man roterer skrekkelig langsomt. Men, jeg venter med å dømme katta til den er ute av sekken. :yes:

6819484[/snapback]

Forskjellen fra dagens shootere på konsoll blir vel at du bli mer inn i spillet. Da kontrollen får en mer 3D følelse enn gamepad-en.

Lenke til kommentar
Forskjellen fra dagens shootere på konsoll blir vel at du bli mer inn i spillet. Da kontrollen får en mer 3D følelse enn gamepad-en.

6819634[/snapback]

Sier ikke at jeg ikke liker Wiimote-kontroll. Det ser helt fabelaktig ut å sikte med den på skjermen. Men hvis du har sett på gameplayfilmer (som du helt sikkert har), kan du se at folk bruker unødvendig mye tid på å rotere kameraet. Det er spesielt tydelig de gangene de skal kikke opp eller ned. Man må liksom ta i og dytte kameravinkelen dit man vil. Det hadde vært mye bedre om kameraet begynte å rotere (langsomt) når man nærmer seg kanten med siktekornet og gradvis raskere jo lenger vekk fra senter man beveger seg. Og da også at den merker forskjell på vinkelen selv når man peker utenfor skjermen. Da kunne man fått en mer flytende kontroll og også hatt muligheten til å snu seg raskt når man trengte det.

Skal se om jeg klarer å finne noen snutter som viser det...

Lenke til kommentar

6819634[/snapback]

Sier ikke at jeg ikke liker Wiimote-kontroll. Det ser helt fabelaktig ut å sikte med den på skjermen. Men hvis du har sett på gameplayfilmer (som du helt sikkert har), kan du se at folk bruker unødvendig mye tid på å rotere kameraet. Det er spesielt tydelig de gangene de skal kikke opp eller ned. Man må liksom ta i og dytte kameravinkelen dit man vil. Det hadde vært mye bedre om kameraet begynte å rotere (langsomt) når man nærmer seg kanten med siktekornet og gradvis raskere jo lenger vekk fra senter man beveger seg. Og da også at den merker forskjell på vinkelen selv når man peker utenfor skjermen. Da kunne man fått en mer flytende kontroll og også hatt muligheten til å snu seg raskt når man trengte det.

Skal se om jeg klarer å finne noen snutter som viser det...

6819904[/snapback]

Har også lagt merke til det. Men i nyeste den IGN Weekly filmen fra Leipzig nevner programlederen at han veiver overdrevent mye med kontrolleren fordi han står såpass nærme skjermen. Det skjedde også på E3, men når han fikk prøve spillet i lukket rom var det større plass, og dermed kunne han gå lenger unna til en mer normal avstand fra skjermen. Det skulle visst være mye bedre. Uansett skal man nok kunne stille på det.

Men du har rett. :)

Lenke til kommentar
Wii har god grafikk, men den har ikke next-gen grafikk

6819032[/snapback]

For å pirke: wii har ikke HD grafikk, men den har next-gen grafikk. Dette fordi det er en next-gen konsoll. Forresten, kanskje på tide å slutte å referere til denne konsoll generasjonen som "neste" snart? Selv om alle riktignok ikke er ute enda...

Lenke til kommentar
Er det egentlig riktig å kalle grafikken for Next Gen når tilsvarende grafikk har vært tilgjengelig for PC spill en god stund nå?

6820294[/snapback]

Pc har vel ikke de klare generasjonene som konsoller har, siden de oppgraderes kontinuerlig. Xbox 360 er neste generasjon etter xbox osv. Men jeg mener at begrepet egentlig ikke handler om grafikken, men om konsollen. Og i skrivende stund er vi hvertfall inne i current-gen når det gjelder 360. Next-gen xbox er slik jeg bruker uttrykket neste xbox etter denne. Men jeg vet jeg er i aller høyeste grad en minoritet der.

Lenke til kommentar

6818941[/snapback]

Det gjenstår å se. Saken er at Wii kun må dytte rundt 1/4 så mange piksler som de andre, så den trenger ikke samme kraft for å vise samme grafikk på vanlig TV.

Det er godt mulig at hvis man ser Wii-spill og så PS3 eller 360 på en TV som ikke er HD, så blir det vanskelig å se forskjell.

Wii har god grafikk, men den har ikke next-gen grafikk, sammenligner man med GC titler som RE4 og LOZTP så ser man hva GC faktisk presterer,

Hva Wii kan prestere grafisk vet vi faktisk ikke enda, men i følge Nintendo vil det ikke være noe særlig bak de andre på vanlige TV-skjermer.

og Wii (på papiret) er ikke mer enn en oppgradert GC.

Vær så snill, les hva folk skriver. Bare det at Wii har en CPU og GPU bygget fra bunnen spesifikt for maskinen tilsier at det ikke er bare en "oppgradert GC". Vær så snill å la være å spre feilinformasjon.

Lenke til kommentar
Det gjenstår å se. Saken er at Wii kun må dytte rundt 1/4 så mange piksler som de andre, så den trenger ikke samme kraft for å vise samme grafikk på vanlig TV.

Til å begynne med, vil grafikken uten HDTV være lik den vi får på PS3, og 360, men etter en kort stund, vil 360, og PS3 vinne suverent på grafikk uten HDTV også. I og med at Wii har mest velkjent arkitektur av alle tre konsollenene, vil det være lettest å presse den til det maskimale fra starten.

Vær så snill, les hva folk skriver. Bare det at Wii har en CPU og GPU bygget fra bunnen spesifikt for maskinen tilsier at det ikke er bare en "oppgradert GC". Vær så snill å la være å spre feilinformasjon.

6820387[/snapback]

Maskinen benytter seg av samme arkitektur, men har en prosessor som er ca. 60% sterkere, i tillegg til mer RAM, og andre finesser.

Lenke til kommentar

Til å begynne med, vil grafikken uten HDTV være lik den vi får på PS3, og 360, men etter en kort stund, vil 360, og PS3 vinne suverent på grafikk uten HDTV også.

Det vet vi faktisk ikke.

6820387[/snapback]

Maskinen benytter seg av samme arkitektur, men har en prosessor som er ca. 60% sterkere, i tillegg til mer RAM, og andre finesser.

6820421[/snapback]

Leser du det jeg skriver? Blant annet CPU og GPU er laget fra bunnen av, hvilket betyr at det ikke er snakk om noen enkel oppgradering, men et kraftig sprang.

Du vet, slik Pentium IV kan kjøre samme programmer som en 386 (uten at spranget nødvendigvis er så stort). Samme arkitektur, mye bedre ytelse.

Lenke til kommentar
Det er godt mulig at hvis man ser Wii-spill og så PS3 eller 360 på en TV som ikke er HD, så blir det vanskelig å se forskjell.

Hallo? Du har kanskje ikke sett skjermkortet til PS3 du eller? At du så hardnakket kan påstå at det kan bli vanskelig å se forskjell er meg helt ufattelig.

Men du må gjerne leve i din egen illusjonsverden der Wii er så next-gen at øynene blør av grafikken. Saken er at de fleste nå har eller kommer til å kjøpe seg en HD tv, og forskjellen er STOR, vi snakker 4 til 5 ganger så høy oppløsning som en vanlig tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...