Nimda Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hei, jeg har delvis "ødelagt" PCen til faren min og trenger hjelp. Det er kjempeviktig at jeg får svar på dette (siden faren min har jobb fileer på den PCen), så alle seriøse tilbakemeldinger blir sett på med stor takknemlighet! Når jeg booter opp får jeg opp en feilmelding om diskettstasjonen slik at jeg må trykke "f1" for å gå videre. Når jeg kommer inn i Windows 98 SE og skal lese det som er på disketten kommer det opp en melding om at det ikke er diskett i eller at den ikke finner disketten (husker ikk nøyaktig). Jeg er sikker på at jeg har koblet rikitg. Den lyser ikke hele tida, og den jobber (lager lyder) på måfå en gang i blant. Når jeg går på enhetsbehandling får jeg opp både diskettstasjon (A:) og noe som heter GENERIC disk 47 (C:). Den Generic er vel harddisken siden den er stasjon/bokstav "C:". Det virker som det er en konflikt på PCen min, men hvordan skal jeg løse den? MVH Andreas EDIT: Noen ufullstendige setninger. _________________ MSI 845PE Max2 533 Pentium 4 1,6@2,2 GHz Samsung 512 MB DDR PC2700 ASUS GF4 Ti 4200@315x550 WD 80 GB 8MB Cache Telenor ADSL 384*128 :sad: -<Nimda>- [ Denne Melding var redigert av: Nimda på 2002-10-27 22:09 ] Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Snu først kabelen i den ene enden (mot diskett-stasjonen), hvis dette ikke funker så snu den andre. (Den som står i HKet.) -KJ Lenke til kommentar
Bach Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Det kan godt være at diskettstasjonen har tatt kvelden. Har liten tro på at det skulle være en konflikt av noe slag. Prøv med en annen eller kjøp en ny. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hvis alle kabler er koblet rett så er sansynligvis diskettstasjonen defekt. Prøv å låne en fra en kammerat eller kjøp en ny/brukt. (koster 100-200 kr) Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Ville heller tippet på innstillinger i BIOS. Står floppy til 1.44 MB? eller står den på 720 eller noe sånt obskurt? Floppy kontroller må også være enten enabled eller auto. Dersom ikke det funker, og kablingen er korrekt, har floppyen tatt kvelden og ikke noe å gjøre med enn å bytte den. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Det tyder på at du har satt strømledningen feil vei, Den rød skal peke mot deg når du ser inn i kabbinettet. Floppykabelen er det noe svart skrevet på det skal peke innover/ned mot hovedkortet. Sier det enklere heller prøv deg frem. Men på hovedkortet kan du bare sette floppykabelen en vei om alt er som det skal være med kabelen. Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Diskettstasjonen fungerer, jeg har prøvd den i PCen min. Hvis jeg snur floppykabelen i en av sidene lyser lyset på diskettstasjonen grønt hele tida. Sånn som jeg har koblet nå gjør den ikke det. Skal sjekke i bios igjen, vet at den er på 1.44, menskal sjekke om de sakene er enabled. Takk for alle svar hittil! Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: Når jeg går på enhetsbehandling får jeg opp både diskettstasjon (A:) og noe som heter GENERIC disk 47 (C:). Den Generic er vel harddisken siden den er stasjon/bokstav "C:". Kan ikke dette ha noe å si? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Det har noe med DMA å gjøre. http://help.nec-computers.com/uk/prs/art04759.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå