Gå til innhold

Fable vs TES: Oblivion

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Det er kanskje ikke mange som har tenkt på det,

en det er faktisk en del forskjeller på

rollespillene Fable og Oblivion.

Jeg tenker ikke på grafikk, størrelse, osv.

I Fable kan du leie ut husene du kjøper,

få kjærester, gifte deg,

le, prompe, juble, sparke høner osv.

Kan du dette i Oblivion?

Svaret er nei.

Og i Oblivion er det ikke ET ENESTE barn!

I hele provinsen Cyrodiil, ikke et eneste barn!

I Fable derimot kan du besøke skoler fulle

av dem.

Oblivion er selvfølgelig veldig bra, men hvorfor

har ikke Bethesda tenkt på dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Det virker som om produsentene av sandbox-spill hvor det er vold involvert unngår barn - dette gjelder vel både Grand Theft Auto og Saints Row i tillegg til Oblivion. Det er fra før av nok folk som gråter sin arme råd over hvor grusomme disse spillene er, om man ikke skulle flydd rundt og plaffa ned hele skoleklasser i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på grafikk, størrelse, osv.

få kjærester, gifte deg,

Kan du dette i Oblivion?

Svaret er nei.

Nå kan det vel strengt tatt diskuteres om at Fable er et rollespill.

av dem.

6810778[/snapback]

I oblivion har du masse sidequests, og et åpent rollespill.

Hvorfor har ikke utviklerne av Fable tenkt på dette før?

Blir nesten for dumt å sammenligne disse spillene

Lenke til kommentar

"I Fable kan du leie ut husene du kjøper,

få kjærester, gifte deg,

Kan du dette i Oblivion?

Svaret er nei."

*gliser / fniser*

Oblivion er et rpg. Ikke noe "The Sims" aktig. Tror det er det "The Sims" du ønsker deg. Der kan figurene også gjøre masse sånne ting. Gifte seg, gå på jobb, innrede husa sine, kjøpe mat, spise den, spy, gå på do... Kan ikke sparke høner da.. I Counter-Strike cs_italy kan du skyte ei høne....

Lenke til kommentar

få kjærester, gifte deg,

6810778[/snapback]

Ehhh... Hvorfor vil du gjøre dette i et spill forresten? Høres jo ut som det måtte være bedre å gjøre IRL? Hvertfall prompe. Jeg kan ikke tenke meg en digital promp vil gi på langt nær samme tilfredsstillelse som ekte vare :)

Lenke til kommentar
Koner og kjærester kunne det vært greit å slått av til tider, så kanskje det er rom for litt digitalisering der...

6811080[/snapback]

Driver du med hor? :D

Men seriøst, det er for mye forskel på de spillene til å sammenlikne dem.

Det ene er RPG det andre er Eventyr spill med et Lv'up system.

(jada sikkert masse leif)

Lenke til kommentar

Hæ? Ikke så mange som har tenkt på dette? Tror du Oblivion er Fable 2 eller?

få kjærester, gifte deg,

Kan du dette i Oblivion?

Svaret er nei.

Igjen, tror du Oblivion er Fable 2? Har Bethesda noengang sagt at de vil etterligne det middelmådige hack'n slash-spillet Fable framfor å forsøke å forbedre det allerede populære Morrowind?

av dem.

Rettelse: det var én skole. Som i tillegg lå i den eneste byen hvor våpenene dine forsvant i løse luften, samt at de magiske evnene dine var sperret på en magisk måte, sannsynligvis for å forhindre at du utøver fatal vold mot dem. Like greit å ikke ha med barn spør du meg. Dette skjønte også Bethesda, noe du finner ut av ved å snakke med M'aiq i Oblivion ;)

6810778[/snapback]

Igjen: Hæ? Du er klar over at Oblivion ikke er en Fable-kopi, sant? :dontgetit:

For all del, Fable var et godt spill i mine øyne, til tross var det ikke var i nærheten til å leve opp til hypen Peter Molyneux genererte. Likevel: Oblivion er jo så uendelig mye bedre - til tross for at du ikke kan gjøre geniale ting som å prompe, rape, leie ut hus eller ha samleie med din hustru/husbond.

:roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Det virker som om produsentene av sandbox-spill hvor det er vold involvert unngår barn - dette gjelder vel både Grand Theft Auto og Saints Row i tillegg til Oblivion. Det er fra før av nok folk som gråter sin arme råd over hvor grusomme disse spillene er, om man ikke skulle flydd rundt og plaffa ned hele skoleklasser i tillegg.

Ja, det ville nok ha vært ganske grusomt. Skjønner dette.

"I Fable kan du leie ut husene du kjøper,

få kjærester, gifte deg,

Kan du dette i Oblivion?

Svaret er nei."

*gliser / fniser*

Oblivion er et rpg. Ikke noe "The Sims" aktig. Tror det er det "The Sims" du ønsker deg. Der kan figurene også gjøre masse sånne ting. Gifte seg, gå på jobb, innrede husa sine, kjøpe mat, spise den, spy, gå på do... Kan ikke sparke høner da.. I Counter-Strike cs_italy kan du skyte ei høne....

Hvis du ikke ser forskjell på Fable og The Sims, da kan ikke du klandre meg for

ikke å se forskjell på Oblivion og Fable!

Og er ikke Fable et rollespill sier du?

Det er kanskje eventyrspill og, men du man kan ikke utelate

rollespillsjanger'n.

QUOTE(Badmatz @ 05/09-2006 : 22:00)

Hæ? Ikke så mange som har tenkt på dette? Tror du Oblivion er Fable 2 eller?

få kjærester, gifte deg,

Kan du dette i Oblivion?

Svaret er nei.

Igjen, tror du Oblivion er Fable 2? Har Bethesda noengang sagt at de vil etterligne det middelmådige hack'n slash-spillet Fable framfor å forsøke å forbedre det allerede populære Morrowind?

av dem.

Rettelse: det var én skole. Som i tillegg lå i den eneste byen hvor våpenene dine forsvant i løse luften, samt at de magiske evnene dine var sperret på en magisk måte, sannsynligvis for å forhindre at du utøver fatal vold mot dem. Like greit å ikke ha med barn spør du meg. Dette skjønte også Bethesda, noe du finner ut av ved å snakke med M'aiq i Oblivion

Igjen: Hæ? Du er klar over at Oblivion ikke er en Fable-kopi, sant? 

For all del, Fable var et godt spill i mine øyne, til tross var det ikke var i nærheten til å leve opp til hypen Peter Molyneux genererte. Likevel: Oblivion er jo så uendelig mye bedre - til tross for at du ikke kan gjøre geniale ting som å prompe, rape, leie ut hus eller ha samleie med din hustru/husbond.

JA, JEG ER FULLSTENDIG KLAR OVER AT OBLIBION IKKE ER FABLE-KOPI!

I Fable kan du i byene barbere deg, klippe deg, tatovere deg.

Dette er da ikke voldelig? Kunne ikke noe av det ha kommet i Oblivion?

Og hva med å leie ut husene dine?

Fable gir inntrykk av et ganske annet samfunn enn i Oblivion,

ikke det at Oblivion ikke har samfunn, langt ifra.

Og ikke få inntrykk av at jeg er imot Oblivion!

Jeg er veldig fornøyd med kjøpet av Oblivion, jeg! :yes:

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar

Se det slik: Fable er dårlig som RPG! Områdene du kunne gå på var begrenset med stier og huler og ingen store åpne områder hvor du kunne gå hvor hen du vil! Historien er dårlig fortalt og ikke minst alt for kort for et RPG. 5-6 timer i et RPG spill?! Nei kall det heller et adventure spill og bli ferdig med det!

Oblivion var bedre, men selv det har mange "feil"....ingen av de 2 spillene går seirende ut spør du meg.....

Lenke til kommentar
Se det slik: Fable er dårlig som RPG! Områdene du kunne gå på var begrenset med stier og huler og ingen store åpne områder hvor du kunne gå hvor hen du vil! Historien er dårlig fortalt og ikke minst alt for kort for et RPG. 5-6 timer i et RPG spill?! Nei kall det heller et adventure spill og bli ferdig med det!

Oblivion var bedre, men selv det har mange "feil"....ingen av de 2 spillene går seirende ut spør du meg.....

6813503[/snapback]

Det er ikke det som gjør at det ikke er rpg! Det er ikke rpg for de man ikke har valgfrihet nok til å spille den man vil, altså rollespille.

At historien er dårlig fortalt er det teiteste jeg har hørt, det var en av tingene det spillet gjorde riktig.

Edit:

Egentlig er det ikke mange pc/konsoll spill som er rolle spill synes jeg. Man får altid utdelt en rolle og må spille den. Ok man kan jo også si at alle spill er rolle spill.

Oblivion og morrowind er noen av de få spillene jeg føler er rolle spill siden man kan drite i å gjøre hovedoppdragene. Ellers har vi Deus Ex 2

Endret av The O
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Historien er dårlig fortalt og ikke minst alt for kort for et RPG. 5-6 timer i et RPG spill?!

Hvordan du klarte det på 5-6 timer skjønner jeg ikke.

Da må du nesten bare ha spilt på Main Quest og litt trening innimellom!

Kanskje Fable er kort, men 5-6 timer...?

Lenke til kommentar
Det er ikke det som gjør at det ikke er rpg! Det er ikke rpg for de man ikke har valgfrihet nok til å spille den man vil, altså rollespille.

At historien er dårlig fortalt er det teiteste jeg har hørt, det var en av tingene det spillet gjorde riktig.

Edit:

Egentlig er det ikke mange pc/konsoll spill som er rolle spill synes jeg. Man får altid utdelt en rolle og må spille den. Ok man kan jo også si at alle spill er rolle spill.

Oblivion og morrowind er noen av de få spillene jeg føler er rolle spill siden man kan drite i å gjøre hovedoppdragene. Ellers har vi Deus Ex 2

Jeg sa ikke at det var det som gjorde et spill til RPG, men jeg sa at det var dårlig som RPG. Det er begrenset med ting å gjøre og det er begrenset med områder å utforske. Historien er ikke så omfattende at du virkelig vil følge med på hver minste detalj og prøve å forstå forhold mellom foskjellige karakterer og deres bakgrunn. For de som har spilt Final Fantasy vet at der er det masse detaljer og en omfattende historie. Historien var utrolig kort og for min del så var den rett og slett ikke så spennende....

Hvordan du klarte det på 5-6 timer skjønner jeg ikke.

Da må du nesten bare ha spilt på Main Quest og litt trening innimellom!

Kanskje Fable er kort, men 5-6 timer...?

Jeg brukte 7 timer på å fullføre main quest, og gjøre veldig mange side quests....Var vel et fåtall som jeg gikk glipp av. Det er forskjell på folk og hvor lang tid de bruker på å utforske og hvor flinke de er til å utforske. Jeg er flink til å lete etter hemmeligheter og gjorde en del i Fable. Men det var lite spør du meg! Satser på at Fable 2 blir veldig mye bedre enn forgjengeren!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...