Gå til innhold

God lydadapter til SE-telefoner?

Anbefalte innlegg

Vet jeg har lest det et eller annet sted på forumet, men søk fungerer som vanlig elendig.

Har tidligere bruk HPM-70 og diverse headsett til min K750i, men dette ble mye ledning og adapteren tålte lite. Jeg håpet derfor på å finne et bra stereo blåtannheadsett, men når dette lar vente på seg prøver jeg å finne en løsning i mellomtiden. Jeg har funnet et headsett med 1,4 meter ledning som er forsterket så den ikke skal bli dårlig av daglig bruk i tillegg til at øreklokkene er godt lydisolert.

Det jeg leter etter er norsk nettbutikk som selger en lydadapter til SE-telefoner. Det finnes flere varianter, blant annet med lang ledning, ledning som kan justeres osv. Det jeg leter etter er den på bildet under da den skal være av god kvalitet og har kort ledning. Jeg setter også pris på tips om bedre adaptere og erfaring med bruk av slike adaptere. :)

Adapteren er tenkt bruk sammen med min K800i og Sennheiser PX200 eller lignende headsett.

post-87823-1157486401_thumb.png

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har kjøpt Sennheiser PX200 bør du først høre på PX100. Jeg hadde bestemt meg for førstnevnte men kjøpte den billigere PX100 når jeg fikk testet det. Lyden er merkelig nok mye bedre i det billigste headsettet, spesielt mye kraftigere bassgjengivelse og mer åpen og luftig diskant og mellomtone.

Det synes å virke som om den ekstra lydisolasjonen til PX200 ikke er til noen fordel for lydgjengivelsen.

Dessuten er ikke støy fra omgivelsene SÅ merkbart på PX100. Og det kan være en fordel å få med seg bremseskriket fra lastebilen som dundrer mot deg bakfra....

Og dessuten må jeg bifalle valget av Sennheiser som headsett :yes: . Jeg synes lyden i PX100 overgår tilsvarende KOSS Portapro i lyd. Og da slipper du å se fullstendig teit ut også. Styggere og værre design enn Portapro skal du lete lenge etter. Sennheiser er dessuten av meget solid kvalitet og mitt har tålt mye juling. Det i motsetning til Koss som knapt tåler vanlig berøring.

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar
Tenker du på denne?

6817813[/snapback]

Takker! :D

Hvis du ikke har kjøpt Sennheiser PX200 bør du først høre på PX100.

6818550[/snapback]

Hadde tenkt å kjøpe det på Hifi-klubben, så når adaptern kommer i posten tar jeg turen dit og tester alle headsettene mot telefonen. :)

Og dessuten må jeg bifalle valget av Sennheiser som headsett :yes: . Jeg synes lyden i PX100 overgår tilsvarende KOSS Portapro i lyd.

6818550[/snapback]

En annen fordel er hvor mye støy den leverer til omverden sett i forhold til PortaPro. Selv liker jeg dårlig å få stygge blikk på buss, båt og fly fordi jeg hører på Rammstein, Nine Black Alps, Tool osv.

Denne fra Hama skal være i god kvalitet.

6818648[/snapback]

Har dårlig erfaring med ledningssnelle etter at to mus med dette døde i mine armer.

Takker for alle svar. :thumbup:

Lenke til kommentar

Mottok adapteren i dag. Betalte 128 kr for to stk inkludert frakt. Altså et godt førsteinntrykk med god pris og rask levering.

Adapteren er også helt lik bildet, verken mer eller mindre. Helt kurrant til kr 49, men sannsynligvis også så billig at man hører forskjell mellom denne og en av bedre kvalitet (ledningen er litt pingle og fastport-kontakten virker litt billig).

Om du skulle vite om en adapter av bedre kvalitet med tykkere ledning setter jeg stor pris på en PM.

Ellers kan denne adapteren anbefales for de som ønsker noe enkelt og greit, og det til en billig penge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...