Gå til innhold

Får ikke klokket mer enn 2.3ghz AMD x2 3800+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, jeg glemte å nevne det. Min maskinvare finnes i profilen min, håper dere kan ta en liten kikk innom. Angående volt, har jeg prøvd alt fra 1.35 til 1.40, det går ikke an å gi den mer enn det. Ellers har jeg kun justert FSB (selvsagt) og redusert HTT ned til 4x og 3x. RAMen kjører jeg på default timings, men setter hastigheten fra 200 til 180mhz ved klokking opp til 2.2/2.25 og senker den ned til 166 eller 150mhz når jeg klokker mer enn det. Er det noe info jeg har utelatt?

 

 

edit: temperaturen ligger på 40 grader idle, men den står mye på så vannet er oppvarmet fra før av...

Endret av BrickTop
Lenke til kommentar

se hvor mye den klarer uten extra volt, prøv også å sett ned til 1.3 istedenfor 1.35 volt.

 

anbefaler deg å få gjort noe med vannet temperatur er viktig, 40 grader idle er jo litt mer en det burde., hvis det er 20 grader på rommet.

 

noen hovedkort er sjipe på FSB

 

sb-link 800 x4

 

timmings T2

 

klarte 2.4 med 1.3 volt på testing

2.7 på 1.5

 

1.4 kan gi 2.5ghz

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp prøvd med å senke volten. Det gikk også til hel**te. Jeg har prøvd så mye rart at jeg tror jeg kan konkludere med at den ikke klokker lengre enn 2.3ghz. men altså...er det cpuen som det er noe i veien med eller kan det likegodt være hovedkortet? Jeg skjønner at det er vanskelig å si noe sikkert men er det noen som har en formening..

 

edit: tempen på siste forsøk var lav. den lå rundt 30 grader

Endret av BrickTop
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp prøvd med å senke volten. Det gikk også til hel**te. Jeg har prøvd så mye rart at jeg tror jeg kan konkludere med at den ikke klokker lengre enn 2.3ghz. men altså...er det cpuen som det er noe i veien med eller kan det likegodt være hovedkortet? Jeg skjønner at det er vanskelig å si noe sikkert men er det noen som har en formening..

 

edit: tempen på siste forsøk var lav. den lå rundt 30 grader

6815839[/snapback]

 

Det kan like gjerne være volten til ram brikkene dine som er problemet.

Jeg måtte sette ned volten fra 2,65 til 2,55 på mine Corsair 3200C2 2x1024MB.

Lenke til kommentar
  Det er ikke unormalt at atn X2 3800 ikke kommer over 2.3Ghz... det er bare det at du ikke hører så mye om alle dem som ikke klokker så bra... slik som min, som ikke kommer over 2300mhz med aldri så mye volt..

Litt betryggende å høre engentlig...selv om jeg synes det er ræva at jeg har fått et av de dårlige eksemplarene. Jeg får vel bare slå meg til ro med det. Fåglana vet hvor mye tid jeg har brukt på dette...

 

Jeg kan også opplyse om at jeg satte ned volten på RAMbrikkene uten noe resultat...

 

CPUen er har stepping BH-E4. Stemmer det ikke at det er den som egentlig skal klokke bra?

Endret av BrickTop
Lenke til kommentar

Forresten...jeg lurer på om jeg bare skal kjøpe ny cpu. Et familiemedlem kunne tenkt seg å oppgradere til DC og kjøper den av meg. Han sa han ikke har snøring på OC uansett så han kjører den på stock.

 

Jeg ser komplett har x2 4600+ manchester for 1995,-. Hva kan jeg forvente av OC resultater med denne?

 

Dessuten ser jeg at komplett har 500 stk på lager. Kan dette bety at de snart skal ha noe à la superweekend igjen? Hvis en representant fra komplett leser dette ville jeg satt stor pris på om vedkommende kunne tipset meg via PM eller no. Hadde vært kjekt å kjøpe den til 15-1600,- :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...