J@cob Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hammerfall er jo òg viking metall, dog ikke like heavy som de fleste andre nevnt her Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hammerfall er jo òg viking metall 8314579[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Mye er vel kanskje nevnt, men jeg hører uansett på: Agalloch Ásmegin Glittertind Isengard Lumsk Sigtyr Storm Týr Vetter Windir Ulver - Bergtatt! OBLIGATORISK!!!! 6811810[/snapback] Dette er fasiten! 6813349[/snapback] Lenke til kommentar
Endre Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Storm, for faen! Når det gjelder metallisering av gamle folkeviser blir det ikke barskere enn "Oppi fjellet". Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Korpiklaani er en bragruppe vll anbefale de og se på de på youtube en skkelig godsang som gir meg god følese er sangen Pellonpekko Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Mener det er stor kvalitets forskjell på tekstene til disse vikingmetal banda. tekstene til Amon Amarth f.eks CHARGE! Ride them down as they flee from our steel Draw their blood, make them suffer Before they die by war-field sacrifice Wipe them out! Burn their homes and fields Feed the wolves with their offspring, annihilate them all! Ganske hjernedødt asså......... Men andre vikingmetal band som enslaved, kan diske opp med noe annet enn en grotesk ManoWar sang. Hymns were sung In the times when our people still were proud In the long gone past A long time ago Then came the disease The disease from south Deception and false knowledge Infected our minds Survival of the fittest was forgotten But still it didn't disappear Beneath the layers of a thousand years of deception Burns the ancient northern thoughts Fight! Don't let your powers disappear Our sunset shall also be our dawn Endret 27. juni 2007 av PiratKamerat Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ulver - Bergtatt! OBLIGATORISK!!!! 6811810[/snapback] Dette er fasiten! 6813349[/snapback] Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ulver - Bergtatt er meget bra ja. I likhet med tidlig Enslaved. Windir går også an. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Få ting som kan måle seg med vikine-eraen til Bathory. Makan til gjennomført! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Får en god feeling av Enslaved - Havenless Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Får en god feeling av Enslaved - Havenless 8984059[/snapback] Stemmer det! Rå sang. Ellers så er sangen du har i signaturen din (Einherjer - Hammaren Heves) en verdig "konkurent". Refrenget gir meg frysninger. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Får en god feeling av Enslaved - Havenless 8984059[/snapback] stemmer for den jeg og ass en av de sangene jeg liker best av de mener da jeg Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ej, gutta! Kom på et band, men jeg veit ikke om det er nevnt jeg? Det sto ikke på førstepost ihvertfall... Týr MÅ jo være med her Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ej, gutta! Kom på et band, men jeg veit ikke om det er nevnt jeg? Det sto ikke på førstepost ihvertfall... Týr MÅ jo være med her 8992462[/snapback] TYR er fett ja. Litt cheesy til tider, men absolutt OK. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Noen som er intresert i og skrive en albumguide til noen av disse gruppene ? Tenker på og gå til anskaffelse av en god del og med tanke på beste album osv Har Amon amarth ,moon sorrow, Windir ,Agalloch ,finntroll ,bal-sagoth ,ensiferum og ulver Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) finntroll og ulver finnes alerede da Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor post 900 hva synes egentlig folket her inne om "When"?? Endret 3. juli 2007 av TRibal89 Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Vet ikke hva eller hvem "when" Søkte litt på internett men fant ikke noe Btw vet at det finnes en guide både for ulver og finntroll Siden jeg har laget 50% av dem Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) http://www.platekompaniet.no/artist.asp?id=00001902 der er cdene til "when" liker svartedauen albume jeg starter rolig og blir grommerere og grommere til slutt blir fdet stille i gjen siden det fulger svartedauens tid liksom hele sangen er på ca 20 min Endret 3. juli 2007 av TRibal89 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Problemet med Bathory sin vikingmetal (hammerheart, blood on ice, nordland 1/2) er vel mest at det høres ut som en humoristisk idol-audition vokalmessig. Man får et veldig dårlig førsteinntrykk, til man setter seg ned og faktisk hører hvor episk musikken er og at vokalen funker. Spiller man det for kompiser som aldri har hørt de kommer det kommentarer som "Hva faen er dette dritet? Han kan jo ikke synge for 5 flate øre". Sjangerhoring av denne typen er jeg sterkt imot uansett, for det hindrer folk i å høre på forskjellige typer metal. Man hører at bandet du hørte en kul låt av nettopp "ikke er svartmetall, ikke vikingmetall" så da blir det liksom feil å høre på de, da. Endret 3. juli 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg får ikke tak i svartedauen jeg!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå