Πεισιθάνατος Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Dette kan virke som en liten bump, men det er vel bedre enn å starte en ny tråd? Ulvhedin, Isengard og Týr kan legges til den lista. Limbonic Art og Amon Amarth bør fjernes. Mange band står for øvrig listet opp flere ganger. Min favorittband når det gjelder folke/viking-metall/rock er: Moonsorrow Turisas Ásmegin Finntroll Ensiferum Månegarm Windir Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Amon Amarth er da vitterlig vikinginspirert dødsmetal, og mange av riffene deres er jo nesten folk. Endret 14. september 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ser ikke poenget å ramse opp de som allerede har blitt nevnt så jeg slenger ut dette bandet: Falkenbach Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ser ikke poenget å ramse opp de som allerede har blitt nevnt så jeg slenger ut dette bandet: Falkenbach Var det ironisk ment? Falkenbach står allerede i første post. Og hvis det var meg ironien var ment mot, så ber jeg deg finne Týr, Isengard og Ulvhedin før jeg nevnte dem. Off Topic: Jeg kom til å legge merke til sitatet i signaturen din. Hvorfor har du det skrevet på engelsk? Det er jo blitt sagt på tysk, så hvorfor ikke skrive det på tysk? Eller eventuelt norsk... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Var det ironisk ment? Falkenbach står allerede i første post. Og hvis det var meg ironien var ment mot, så ber jeg deg finne Týr, Isengard og Ulvhedin før jeg nevnte dem. Off Topic: Jeg kom til å legge merke til sitatet i signaturen din. Hvorfor har du det skrevet på engelsk? Det er jo blitt sagt på tysk, så hvorfor ikke skrive det på tysk? Eller eventuelt norsk... Er det virkelig noen som bryr seg? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 LarsP gjør.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 <- smilegutten Ja, det var ironisk ment. Og ja, han sa det på tysk, men det språket er det fåtallet på forumet som faktisk prater. Aurcleaver: Ja, jeg bryr meg. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 jeg viste det! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Ikke noe poeng å lage ny tråd for dette.. Her er to nye band til lista: Elexorien Thronar Og for de spesielt interesserte: Latterlig lego-video lagd av en Elexorien-fan Edit: Og jeg tok meg jobben med å oppdatere lista... Skal dere ha hjemmesider, så kan dere søke på Yahoo! (for å la google få hvile ). Her kan dere også finne diverse folke-/vikingmetallband med hjemmesider. Linken anbefales! Lista: Amon Amarth Arcturus Ásmegin Blind Stare Borknagar Einherjer Elexorien Ensiferum Enslaved Equillibrium Falkenbach Finntroll Glittertind Helheim Isengard Kampfar Lumsk Moonsorrow Mithotyn Månegarm Nifelheim Nomans land Nord Norden Northside Odhinn Orna Annon Otyg Perkele Ravenclaw Skoll Storm Thronar Thyrfing Trollfest Turisas Týr Ulver Ulvhedin Valhalla Vargavinter Viking Crown Vintersorg Windir Wintersun Endret 7. oktober 2005 av KaYcH Lenke til kommentar
Bøtta Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Tømmermenn? Ekke sikker. men tror det er noe slikt som viking metal Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Her kan dere få høre en låt av Ensiferum; Into The Battle. Utrolig bra låt! EDIT: Og her kan dere høre den første låten på Wintersun's første album (Beyond The Dark Sun). EDIT2: Her kan dere finne nok en låt fra Ensiferum, Tale Of Revenge. Endret 28. oktober 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Edit: Så ikke før no at det var sagt fra før av... Endret 28. oktober 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Tømmermenn? Ekke sikker. men tror det er noe slikt som viking metal 4967312[/snapback] Nei. Overhodet ikke. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Oppdaterer listen med noen nye band: Aceteron Amon Amarth Ancient Rites Asatru Arcturus Ásmegin Arvinger *STAY AWAY, norsk kristen viking metal, selvmotsigende FTW* Blind Stare Bloodaxe Borknagar Butterfly Temple Belenos Einherjer Elexorien Empyrium Ensiferum Elvenking Enslaved Equillibrium Fortid Falkenbach Fenris Folkearth Folklord Furthest Shore Forlorn Finntroll Frostmoon Gaate Glittertind Gjallarhorn Helheim Helangår Heidevolk Himinbjorg Hin Onde Heulend Horn Hrossharsgrani Isengard In Battle Kampfar Landavaettir Lightning War Lumsk Moonsorrow Magog Menhir Mithotyn Månegarm Nifelheim Nachtfalke Naglfar Nomans land Nord Norden Northside Odhinn Orden Ogan Orna Annon Otyg Perkele Rebellion Ravenclaw Skoll Storm Thronar Thyrfing Trollfest Twin Obscenity Turisas Týr Ulver Ulvhedin Valhalla Vanaheim Vigrid Vintersphroast Vargavinter Viking Crown Vintersorg Wintersun Windir Wintersun Edit, tenkte jeg kunne legge til endel band til.. Endret 28. oktober 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) finntroll mener jeg det er noe som heter 4043723[/snapback] Riktig dette, men Finntroll har som navnet tilsier, troll som "tema". De er forresten finske. Finn...Troll... Havreluja, dette må være den tøffeste tråden på forumet Lenge leve Thyrfing, Finntroll og Lumsk Edit: Til KaYcH Vargavinter er vel egentlig bare en singel?! Den går i så fall under Thyrfing. Kunne vi få en 100% Folkemetall og Vikingmetall liste her, føler der er litt mye rot her nå?!Blir så forrvirra Er tross alt det tråden er om Endret 1. november 2005 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Edit: Til KaYcHVargavinter er vel egentlig bare en singel?! Den går i så fall under Thyrfing. Det fins et svensk pagan metal band og et tysk heathen metal (ikke spør meg engang...) band som går under navnet Vargavinter. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Dere kan jo sjekke ut Sigtyr. Og til borknagar diskusjonen så syntes jeg det første borknagar albumet er det aller beste. Moonsorrow er også herligt ! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 En viktig kommentar til deg, Cutthroat Bill. Du _MÅ_ jo bare sjekke ut Moonsorrow dersom du liker Finntroll. Henri Sorvali er låtskriveren i det bandet. Det er helt klart mitt favorittband! Edit: Til KaYcHVargavinter er vel egentlig bare en singel?! Den går i så fall under Thyrfing. 5088300[/snapback] Var ikke jeg som kom med det forslaget, jeg bare luket ut de bandene som var oppført to eller flere ganger i lista på førstesida, i tillegg til at jeg la til noen få band og alfabetiserte rekkefølgen. Kunne vi få en 100% Folkemetall og Vikingmetall liste her, føler der er litt mye rot her nå?!Blir så forrvirra Er tross alt det tråden er om 5088300[/snapback] Vel, her kommer sjangerproblemene inn i bildet igjen. Etter min mening er ikke Amon Amarth, Manowar, Arcturus eller Borknagar Folke-/Vikingmetall, men det er det tydeligvis andre som mener. Men jeg vil gjerne få lage en konklusjon: Moonsorrow! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Notert! By the way: Navn på Moonsorrow cd'er, hva heter de? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Jeg vil anbefale deg å kjøpe Suden Uni og Kivenkantaja først. Det er umulig å vite hvilken av dem som er best. Du får kanskje mer ut av å kjøpe Suden Uni-nyutgaven, da, for der får du med en bonuslåt og en gratis-DVD. Kivenkantaja er også absolutt verdt å kjøpe. *nynne på Tuulen Tytär* Du kan jo også prøve Verisäkeet (ikke 'Verifåkeet' som de kaller den på Platekompaniet) som kom ut i år. Bra skive med mye musikk for pengene. Voimasta Ja Kunniasta, Metsä og Tämä Ikuinen Talvi er navnene på resten av det utgitte, i tillegg til Thorns Of Ice, som er en demo. Edit: En person ved navn Leif hadde sneket seg inn her. Endret 1. november 2005 av KaYcH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå