XtrubioR Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 EINHERJER EINHERJER! Det er jo det mest vikig-metal aktige ever da. Hør nu på det liksom. helt brutalt fett Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Manowar er absuloutt til å anbefale. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 ...men faller ikke helt inn i kategorien.. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 ...men faller ikke helt inn i kategorien.. You said it Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Manowar er absuloutt til å anbefale. Manowar er Conan-musikk, og Conan er ikke helt viking.... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Manowar er power metal. Power metal-band kan godt synge om vikinger, det er uansett ikke viking metal. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Manowar er power metal. Power metal-band kan godt synge om vikinger, det er uansett ikke viking metal. selvfølgelig Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 edit : sovietpig, du har to Borknagar i lista huffsann Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Vintersorg? javist Lenke til kommentar
Werlin Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Vikingmusikk? Ormen Lange! (ble lagd på shetland eller der i nærheten på 1600 tallet, men allikevel) Vilja de høyra kvedet mitt og vilja de ordi tru, om han Olav Tryggvason skal songen her seg snu. - Dansen glymer i halli så dansa me då i ring! Glade rida Noregs menn til hildarting. Kongen han let seg ei snekkje byggja bort på den slette sand; Ormen den lange det største skipet som bygdes i Noregs land. Skipet det bygdes i Noregs land, ut av dei beste emnom: sytti alner og fire til var kjølen imellom stemnom. Forgylte så varo dei stomnane båe bordi dei varo blå, forgylte skjolden i toppen blenkte, så seier soga ifrå. Kongen han ut i høgsetet sit talar til sine drenger: No skal me sigla den salte sjo, det heve eg tenkt så lenge. Bere no då dei herkledi fram, med brynjor og blanke sverdi, så leggja me sidan frå landet ut, så gjeva me oss på ferdi. Modige mælte dei sveinane då; Herre, me vil deg fylgja, anten du fer i strid eller fred, me ottast ikkje svarte bylgja. Frå berget ein gut med boge i hand steig ned så raust å sjå: Jarlen utav Ringerike, så skal eg helsa ifrå. Kongen då til orde tok, fagnad i augo skein: No skal du seia meg namnet ditt, du unge fræge svein! Einar så skal du nemna meg, vel kan eg bogen spenna, Tambs så heiter min glupe boge, han fær vel pili til renna! Høyrer du det du unge mann, vil du med meg fara, så skal du vera min pilesvein, Ormen til å forsvara. Ganga dei så til strandi ned, spræke karar og rauste. Lunnane brosto og jarni skolv då skipet dei drog or nauste. Vundo dei opp sine silkesegel, ut i havet å ganga, så er det sagt at kongen sjølv han styrde Ormen den lange. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Vikingmusikk? Ormen Lange! (ble lagd på shetland eller der i nærheten på 1600 tallet, men allikevel) Lumsk - Ormin Lange. Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 ingen som hadde noen flere? Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 nå får dere lov og komme med folkemusikk også Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 nå får dere lov og komme med folkemusikk også Folkemusikk eller folkemetall? Folkemetall og vikingmetall er omtrent det samme! Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 nå får dere lov og komme med folkemusikk også Folkemusikk eller folkemetall? Folkemetall og vikingmetall er omtrent det samme! men ikke helt det samme... Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 nå får dere lov og komme med folkemusikk også Folkemusikk eller folkemetall? Folkemetall og vikingmetall er omtrent det samme! men ikke helt det samme... Det går veldig om hverandre, så mye av det folk har postet, vil nok også kunne sies å være folkemetall. Var det folkemusikk du ville ha, eller folkemetall? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Folkmetal: Finntroll, Lumsk, Ásmegin osv.. Vikingmetal: Einherjer, Enslaved, Kampfar osv.. Forøvrig har du notert mange band flere ganger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå