Jonki Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) seff, men tenkte i større grad på de to første platene. hva mener du ? Har ikke hørt nok av de til å utale meg om det... (Har bare de 2 siste, og hørt litt på Quintessence) EDIT: Men viking eller ikke, Borknagar er fett! Borknagar er konge edit : Zyklon kom med et godt forslag, jeg slenger opp url til Borknagar www.borknagar.com Endret 21. april 2005 av Jonki Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Mente The Berzerker ja..Når jeg tenker meg om er det vel ikke det.. gikk litt fort The Berzerker: Ikke så høy viking-faktor over denne gjengen egentlig Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Mente The Berzerker ja..Når jeg tenker meg om er det vel ikke det.. gikk litt fort The Berzerker: http://www.metallibrary.ru/bands/discograp...erzerker_01.jpg Ikke så høy viking-faktor over denne gjengen egentlig han der nest til høyre er jo tatt rett ut fra classic doom Lenke til kommentar
diversity Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Vargavinter er bra.. Det er iallefall viking @zyklon: the bezerker hadde forvillet seg inn i viking metall mappen min Endret 21. april 2005 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan ikke folk legge ved linker til eventuelle hjemmesider og lignende? Synes det greier seg med den du har i siggen, jeg... http://www.metal-archives.com/ Må nevne at det beste av viking metal, etter min mening, er Enslaved sine to første album, "Vikingligr Veldi" og "Frost". "Eld" er også bra. Enslaved oppfant viking metal (sammen med Bathory), de var de første som kalte musikken sin det. Det skal sies at musikken deres er mer black metal ifh. til f.eks Einherjer og slikt. Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 har fjerna bezerker fra lista nå Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Kampfar! Fet viking/pagan black metal... Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Kampfar! Fet viking/pagan black metal... la dem til Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Må si jeg har hørt det meste her, og at jeg ikke finner så mye mer som burde nevnes. Men Therions album "Secret of the Runes" kan jo nevnes. Ikke helt som det meste annet som er nevnt her, men albumet der er litt av grunnen til at jeg begynte å høre på slik musikk (vikinginspirert metal). Ellers kan jeg jo nevne at band som Finntroll egentlig ikke hører hjemme her, men det spørs vel litt hva du prioriterer. Noen hjememsider jeg husker i farten: Finntroll Windir Vreid (den levende delen av Windir) Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Storm - Nordavind og Isengard med Høstmørke (beste albumet) og Vinterskugge(også bra). Nagell er en genial mann. Lenke til kommentar
Imho Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Hvis Valfar fortsatt hadde vært med oss og Windir fortsatt var i drift ville det grantert vært den "beste" Folkemetal musikken, men Enslaved er en god 2 plass. Jeg har forresten hørt at medlemmene i windir har laget et nytt band "vreid" heter de visst , er vært et forsøk. Edit; Ulver - bergtatt er kanskje ikke "helt" folkemetal/viking , men jeg tror det er en av de beste platene jeg har. Hvis ikke du har denne i samlingen din burde du skaffe deg den ! Endret 22. april 2005 av Imho Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Vreid spiller plain vanlig black hvis eg ikke tar helt feil.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 eg har forresten hørt at medlemmene i windir har laget et nytt band "vreid" heter de visst , er vært et forsøk. Vreid er bra, men de spiller mer tradisjonell black metal med innslag av thrash og folkemusikk. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg gir faen i hva andre mener dette er, men mine viking/folk/melodisk svart/middelalder-favoritter er: Arcturus Ásmegin (den definitive favoritten) Borknagar Einherjer Ensiferum Finntroll Glittertind (nytt album kom på mandag) Limbonic Art Lumsk Moonsorrow Turisas Windir Wintersun Du kan jo også prøve Valhalla, Falkenbach og Ulver Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 har oppdatert lista nå bare kom med mer Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) når noen nevner middelalder/medivial, så er jo eldre satyricon kos edit : sovietpig, du har to Borknagar i lista Endret 22. april 2005 av Jonki Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 når noen nevner middelalder/medivial, så er jo eldre satyricon kos Nemesis Divina er jo eit must i kvar ei metalsamling, men om det er viking derimot, det spørst. =P Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 når noen nevner middelalder/medivial, så er jo eldre satyricon kos Nemesis Divina er jo eit must i kvar ei metalsamling, men om det er viking derimot, det spørst. =P ja visst! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Kan Manowar kalles vikingmusikk? En sang jeg synes er bra, gruppen er nevnt før: Moonsorrow - Unohduksen Lapsi Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Kan Manowar kalles vikingmusikk? En sang jeg synes er bra, gruppen er nevnt før: Moonsorrow - Unohduksen Lapsi vel, ikke helt :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå