f_rederik Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) [Link til handlekurv med nåværende konfigurasjon] Fant et MSI K8N Neo Platinum hovedkort som jeg skal bruke til å bygge en billig PC for kontorbruk og musikk. Har et Chieftec CX-04 kabinett og IDE P-ATA harddisker og DVD enheter. Er på jakt etter anbefalinger for RAM, CPU og skjermkort. Har funnet en socket 754 prosessor som jeg tror gir et godt forhold mellom pris og ytelse; nemlig AMD Sempron 3400+. Den bare har 256KB L2 cache. Men selvfølgelig så er jo 574,- kroner ganske billig. Tips? Vurderer 512MB eller 1GB minne. Skal jeg kjøpe 2x256 (2x512) eller 1x512 (1x1024) moduler? Har erfart at maskiner ofte blir treige ved mange (10,000+) MP3 filer. Er mer minne løsningen? Hovedkortet takler DDR400 minne, så bør vel kjøpe dette. Bør jeg og ha samme latency på minne modulene som hovedkortet? Har 1x512MB Kingston Value RAM i nåværende konfigurasjon. Bruksområdet tilsier vel at det holder med et billig AGP kort, f ex GeForce FX5200 128MB DDR AGP til kr 299,-. Tenkte det var lurt å kjøpe en kort med GeForce brikkesett siden hovedkortet også har dette? Har jeg rett når jeg sier at dette skjermkortet IKKE har egen vifte, og dermed skulle være ganske stillegående? Den komplette konfigurasjonen inkluderer også en NORTHQ strømforsyning på 400W som jeg håper er stille. Setter veldig pris på kommentarer og alternative løsninger! Frederik Endret 6. september 2006 av f_rederik Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 det er samme om du velger et Nv kort eller et ATi kort til det chippsettet, lav latency er og foretrekke men det funker nokk med alt. Lenke til kommentar
f_rederik Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 det er samme om du velger et Nv kort eller et ATi kort til det chippsettet, lav latency er og foretrekke men det funker nokk med alt. 6810374[/snapback] Altså ingenting å tjene på at HK og skjermkort er fra samme produsent? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 det er samme om du velger et Nv kort eller et ATi kort til det chippsettet, lav latency er og foretrekke men det funker nokk med alt. 6810374[/snapback] Altså ingenting å tjene på at HK og skjermkort er fra samme produsent? 6815509[/snapback] Hvis du er i hardcore gaming klassen, så har du det. Hvis ikke så har ikke det så mye å si. I ditt tilfelle har ikke det noe å si, men nVidia har veldig stabile kort, så til ditt bruk er det kortet glimrende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå