Gå til innhold

Et veddemål, hvilken farge er dette?

reyerd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener det er en lys grønn farge, eller lime grønn. Firkanten i innlegget lengere opp syntes jeg er ganske så grønn. Men jeg tror fargen egentlig kommer helt på synet, har spurt 5 andre nå å vist dem det spesifikke flagget i virkeligheten og de mener det er gult, noe som er helt uforståelig for meg.

Men om bildes åpnes i photoshop, og tar ut fargen av det vil man klart se at den er grønn, værtfall med mine øyne!:)

Lenke til kommentar

Svarer folk med utgangspunkt i bildene?

Man kan ikke diskutere farger på virkelige ting med utgangspunkt i fotografier, da bildenes fargegjengivelse helt og holdent avhenger av hvitbalansen. I tillegg er jo lyset i flaggets omgivelser svært avgjørende. Jeg vil tro at flagget vil virke ganske gult i den vanligvis gule kveldsbelysningen, mens det vil virke veldig grønt en kald, overskyet morgen.

Lenke til kommentar
Svarer folk med utgangspunkt i bildene?

6812841[/snapback]

Var ikkje det poenget med heile tråden? Som eg sa, bileta er jo vidt forskjellige og eg meiner flagget er gult i virkeligheten.

6812945[/snapback]

Jeg trodde han hadde lagt til bildene for å vise folk hvilken type flagg det er. Fargen på et bilde er ikke noe man trenger å diskutere – farger i virkeligheten kan derimot være vanskelig. Det virker dermed litt meningsløst å avgjøre flaggets farge på bildene, når spørsmålet er hvilken farge de har i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Ein farge er ein farge, at den blir påvirka av lys og alt sånt er klart, men under optimale omstendigheter er vel  flagget gult?

6813169[/snapback]

nei, om du studerer flagget nøye vil du fort oppdrage at den er limegrønn :) for det har jeg gjort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...