Gå til innhold

Salat-tråden - Del dine beste salater

-Tori-

Anbefalte innlegg

Har prøvd å legge om kostholdet til det litt sunnere, og i den anledning lurer jeg på om noen har gode salat oppskrifter.

Tror det var en tråd om dette tidligere, men siden det er et eget Mat og drikke-forum så tenkte jeg det kunne være passende med en ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grønn salat, fransk dressingmix (sånn du blander ut med vann og olje), krutonger / kyllingkjøtt, minimais, cherrytomater, frest råløk, og evt kalde pastaskruer. Da slipper man å ete i 3 timer for å bli mett. Husk! ikke for mye salathode. og aldri kinakål.

Lenke til kommentar

Mja. Lager helst en helt standard salat som jeg har oppi en tupperwarelignede sak så jeg kan lage for noen dager.

-Hjertesalat

-Agurk

-Squash

-Tomat, tar bort det som er inni da det for det meste er vann

-Mais

-Salatbønner

-Paprika, rød, gul, grønn og oransje

-Fullkorns pastaskruer (kokte åpenbart)

Når jeg skal ha meg en skål så har jeg i tillegg kylling/tunfisk/laks og ca. en spiseskje med solsikkolje på toppen. Kjempegodis.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Like deler av:

-Ferskpillede reker

-Fersk tomat (kuttet i terninger)

-Fersk agurk (skrelt, og kuttet i terninger)

Tilsett så mye finhakket fersk hvitløk som du tør, dekk til og la stå i kjøleskapet til neste dag.

Lenke til kommentar

Mmmm :love:

Favoritten er rett og slett:

Avocadosalat med strimlet biffkjøtt

Svinekjøtt

Olje

Salt

Pepper

Hodeissalat

Rødløk

Avocado

Sitronsaft

Stek 300g svinekjøtt på veldig sterk varme, i noen minutter. Dryss salt og pepper over

Skyll en halv issalat, litt ruccola (ettersom hva du liker liksom), en rødløk og en avocado. Skjær avocadoen og løken i skiver, og salaten i strimler.

Legg Svinekjøttet lett på toppen og blandt den øverste delen av salaten. Drypp sitronsaft over. NAM!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...