Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Logge på Linksys WAP54G router for å kryptere

Anbefalte innlegg

Jeg har trådløst nettverk i huset her med en Linksys WAP54G router, og skulle ha kryptert denne. Problemet er at jeg ikke får logget på routern med telnet. Oppsettet i huset her nå er slik:

Adsl fra Nextgentel -> Netopia router -> vanlig switch. Så er Linksys'en kobla i switchen igjen, og router trådløst nett videre på den måten. Men det virker som om linksys-routern blir transparent i nettverket når den er satt opp på denne måten. Samme om jeg telnet'er fra pc med trådløst nett, eller fra en pc som er koblet i switchen med kabel, så får jeg bare logget på Netopia routeren.

Problemet er altså at jeg ikke veit ip'en til Linksys-routeren.

10.0.0.1 er Netopia-routeren, 192.168.1.1 er ingenting.

Noen råd?

edit: forandret litt på topic

Endret av Mongster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å resette linksys-routern og, men får fortsatt ikke kobla til. Får ikke telnet'a 192.168.1.245. Har ikke cdn heller...

Men når netopia-routern har 10.0.0.1, får jo de andre pcene i nettverket ip 10.0.0.X. Vil ikke linksys'en også få noe da med 10.0.0.X ?

Lenke til kommentar
Jeg logger meg på min Linksys ved å bruke 10.0.0.1

6810271[/snapback]

Poenget her er at jeg har to routere i nettverket, derfor bli den ene transparent.

Men jeg fikk det til nå, bare lasta ned Setup Wizard for WAP54G fra linksys sine sider =) Så nå er nettverket kryptert og alt er fryd + gammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...