Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin fryser etter ca 40 min.

Anbefalte innlegg

Har akkuratt kjøpt ny maskin:

6600conrad

500w psu

gainward 7950gx2 skjermkort

2k ram

Etter ca 40 minutters spilling i FarCry med alle grafikk instillinger på maks fryser det. Bildet står helt stille men lyder fortsetter. La merke til at tastaturet også fryser.. kan f.eks ikke skru av/på numlock. Eneste som fungerer er reboot knappen som leverer en horribel blåskjerm før den restarter... Har opplevd lignende i andre spill også.

Etter tredje gangen fulgte jeg litt med på temperaturene og såvidt jeg kan se er iaf. hovedkortet og cpu'en ok, ~35 'c. Skjermkortet derimot er oppimot 75 'c.

Er det skjermkortet som gjør dette? Syns bare det ville vært rart iom at jeg ikke opplever noe som helst form for lag før det skjer. Spillet går like flytende på full grafikk som på lavere.

Hjeeeeeelp.. :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette tyder på et sted som blir overopphetet etter en stund som du sier. Hvordan er kjølingen i kabinettet eller?

Om det er liten luftgjennomstrømning i kabinettet, må du nok investere i noen skikkelige vifter.

6809939[/snapback]

Har inntrykk av at den er bra.. Har ett http://www.raidmax.com/specs/sagitta.htm.

Raidmax Sagitta. Har ikke installert noen vifter utenom det som fulgte med,

to store vifter, en nede forann, og en midt på bak. + en på sidevinduet, midten oppe, blåser på CPUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...