Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett avLinksys Wap54g til å forbedre mottak

Anbefalte innlegg

Skal koble meg til skolen sitt nettverk (200 m avstand, rimelig fri sikt) Har etter anbefalinger gått til innkjøp av en Linksys Wap54g. Noen som vet hvordan den skal settes opp for å kunne hjelpe meg i å motta bedre signal til laptopen. Har ikke noen tilgang til senderen. Er helt "grønn" på område, så setter pris på all hjelp :)

Endret av vlkj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har satt opp disse før, så har litt peil i hvert fall, men jeg kan ikke så mye.

Men du får ikke inn noe signal fra skolen hjemme hos deg?

Det du må gjøre for å koble til er jo å bruke veiviseren inne i linksysen slik at den kobler seg til routeren på skolen.

Inne i den menyen for å koble til så søker du opp nettverkene i nærheten slik at den kan koble til de.

Men det kan være litt vanskelig hvis du ikke har noe signal

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at han ikke har signal med den bærbare. Antennene på linksysen bør jo være mer "følsom" en laptopen. Var det ikke denne karen som kjøpte en antenne og fikk inn mange nettverk i nabolaget men ikke skolen, eller blander jeg folkene nå?

Linksysen med en ekstern high gain antenne burde gjøre susen dersom det bare er 200 meter. I min lille begrensede teoriverden ihvertfall. Så får vi se når han svarer om det går i praksis.

Lenke til kommentar
Linksysen med en ekstern high gain antenne burde gjøre susen dersom det bare er 200 meter. I min lille begrensede teoriverden ihvertfall. Så får vi se når han svarer om det går i praksis.

6812463[/snapback]

Det burde gå bra i min begrensede teoriverden også :)

Du må jo sette den opp som client, muligens må du ha en utvendig antenne for og få det stabilt.

6812464[/snapback]

Du kan ha rett i det, det er litt avhengig av hvor dårlig nettet er om han trenger det, men det kan fint hende, 200meter er ganske langt.

til trådstarter: har du prøvd å måle hvor nærme huset ditt signalet rekker til laptopen din?

Lenke til kommentar

Har ingen signal hjemme. Så det jeg i utgangspunktet ville ha va noe som gjorde at eg fikk bedre mottak av signal enn i det innebygde nettverkskortet i laptopen. Så kort fortalt gikk eg på datakjeden og kom ut igjen med denne her.

Problemet mitt er at eg ikkje vet hvordan man skal få denne Linksys wap54g til å fungere sånn at eg får inn signal/bedre signal.

Kan jo ikkje kjøre installasjonsveiviseren som kommer opp, då eg ikkje har noe å router/switch og koble Linksysn til.

Håper dere skjønnte noe av dette... E litt grønn på område (Kanskje så grønn at bredbånd fra telenor e tingen :) )

Endret av vlkj
Lenke til kommentar

HAr fått til å koble wap54g til PC'en. Men hvordan setter man den i slikt modus at den fungerer som en "signal-forsterker" det vil si at eg får inn nye signal (forhåpentligvis fra skolen) og bedre signal på de nettverkene eg allerede får inn via det innebygde trådløse nettverkskortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...