Gå til innhold

Jeg har to systemer. Hvordan fjerne det ene?


Rinox

Anbefalte innlegg

Hei! Som overskriften sier så har jeg nå oppdaget at jeg har 2 systemer på maskinen min... I system C og system D. Jeg installerte XP Pro på maskinen min og jeg trodde da et det ene systemet på D ville bli slettet automatisk, men det ble det altså ikke... Når jeg holder musen over system C står det:

 

Free space: 9,50 GB

Total size: 13,0 GB

 

Når jeg holder musen over system D står det:

 

Free space: 20,6 GB

Total size: 24,2 GB

 

Nå er system D windows 98 og det trenger jeg ikke lenger...

Spørsmålet er...: Hvordan fjerner jeg system D slik at jeg får mer plass i system C? Jeg vil nemlig bare ha et system og det skal være på C.

 

Noen som vet dette? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK... Hva gjør jeg når jeg har trykker formater da? Jeg vet jeg skal trykke Start, men hva skjer da? Hele systemet blir slettet... Vil harddiskplassen fra systemet bli flyttet over til det systemet jeg ikke formaterer?

6809819[/snapback]

 

Systemet på D: vil bli slettet, mens systemet på C: vil leve videre i beste velgående.

 

Nå vet ikke jeg om du har to fysisk adskilte disker, eller om du har to partisjoner på samme disk. Dersom det er to adskilte disker, er det ikke noen måte å få dem til å synes som samme partisjon, uten å kjøre RAID.

 

Har du derimot to partisjoner på samme fysiske disk, finnes det flere programmer som forandrer partisjonene slik at de kan slås sammen til en. Ellers er det ikke noe problem å kjøre med en systempartisjon c: og en lagringspartisjon/programpartisjon d: Ofte kan det også være en fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...