The President Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 På jobb skal vi flytte noen kontorer til bygget over gaten. Som en midlertidig løsning tenker jeg at det vil fungere å sette opp trådløs forbindelse. Vi har allerede et trådløst aksesspunkt, men dette står for langt borte. Min tanke er da å sette et punkt i "enden" av det ene bygget og et i begynnelsen av det andre (har testet at signalene blir sterke nok). Altså vil jeg ha et aksesspunkt som binder de andre to "ende" punktene sammen. Noen som er med på hva jeg mener? Jeg har gode erfaringer med Linksys, så jeg tenker to av disse punktene (har et fra før): Linksys WAP54G Det jeg lurer på er altså om disse punktene har mulighet til å konfigureres på den måten jeg beskriver. Det ene, midterste, punktet vil da fungere som en repeater. Noen som vet? Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Det du skal fram til kalles for bridging. Dvs. at du bruker to aksesspunkt som lager en bro. Det er rimelig lett og sette opp dette med linksys wap 54 G som jeg selv har konfigurert for bro. Nettverket vil da bli slik. Det letteste er å koble en switch til den eksisternde trådløse ruteren for å deretter koble det sammen slik: Switch ekisterende kontor-> WAP54G----------------------WAP54G-> Switch nytt kontor/Evnt trådløse nettverkskort. Endret 5. september 2006 av matrosen Lenke til kommentar
The President Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Høres bra ut...... Måtte bare vite om Linksys punktene støttet denne type konfig, skal alltids klare å finne ut av det:) Takker for hjelp! Lenke til kommentar
The President Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Da er jeg igang med konfigurasjonen her. Planen er altså å sette opp to akesspunkt til å koble sammen to kablede nettverk. Jeg trenger altså to aksesspunkt, og begge må konfigureres "likt", altså begge må stå som bridge, samme ssid, kryptering osv? Jeg har også mange klienter som skal benytte trådløs tilkobling, trenger jeg da et tredje punkt til dette`? Må jeg sette opp fast ip på begge punktene, eller kan det ene motta ip via Ethernet og videreformidle dhcp requests osv til det andre nettverket? Setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå