Gå til innhold

Hater at folk kritiserer musikksmak!


mystisk-hammer

Anbefalte innlegg

Jeg ser først og fremst for meg en situasjon hvor jeg kan forsvare å angripe andres musikksmak. Når en platesamling kun består av de "riktige" artistene, tydelig bygget opp på pretensiøst grunnlag for å få innehaveren til å fremstå som kredibel og hipp uten at han/hun nødvendigvis liker artistene det er snakk om. Kredhorer kan brenne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Hva er egentlig problemet med listepop?

Som den evige P4lytter i bilen så må jeg faktisk si at jeg liker det.

Selv om jeg er glad så lenge de holder seg unna HipHop

6864374[/snapback]

P4 er litt mer moderate på listepopen enn f.eks. Energy og Radio1. Skal jeg først høre på radio i bil blir det også P4 :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
P4 er litt mer moderate på listepopen enn f.eks. Energy og Radio1. Skal jeg først høre på radio i bil blir det også P4 :p

6864533[/snapback]

Jeg har litt problemer med å skjønne at folk orker NRJ og Radio1, hørte på sistnevnte mye tidligere når jeg trente (treningsstudio, så ikke noe valg)

6864583[/snapback]

Enig, det er jo bare mas og tjas. Hører forøvrig også en del på P3 når jeg først hører på radio, hører så ofte på radio at jeg glemte det i stad :p

Lenke til kommentar
Er du 14år og nedover er det greit å høre på Pop, men å høre på all slags drittmusikk synes jeg heller lite om ...

6864345[/snapback]

Definér drittmusikk, er du snill. Mobber du meg for at jeg hører på klassisk/jazz/blues f.eks. ? Eller fordi jeg synes Trance/Dance duger bra på fest? Eller fordi jeg synes amerikansk gangster-rap kan være koselig i moderate mengder? Eller fordi jeg gjerne headbanger så håret står til alle kanter til Black Metal, eller fordi dansefoten gynger når jeg hører på Power Metal?

 

Når jeg hører på radio går det som oftest i Megarock Radio, 1FM High Voltage, 525 PowerTracks, 4U Rock'n'Metal om jeg hører på rock eller pyse-metal, 1.FM Dance om jeg skal høre på dance, eller Quaran Kareem om jeg skal høre på høytlesning av koranen på et språk jeg ikke skjønner dritten av (kun for å plage de jeg bor sammen med; jeg tørker meg like gjerne i ræva med koranen, og det samme gjør de).

 

Bil har jeg ikke, så det går i Screamer Radio (anbefales !) sine standardkanaler, hvor jeg plukker det beste innen de sjangrene jeg liker best.

Lenke til kommentar
Når jeg hører på radio går det som oftest i Megarock Radio, 1FM High Voltage, 525 PowerTracks, 4U Rock'n'Metal om jeg hører på rock eller pyse-metal, 1.FM Dance om jeg skal høre på dance, eller Quaran Kareem om jeg skal høre på høytlesning av koranen på et språk jeg ikke skjønner dritten av (kun for å plage de jeg bor sammen med; jeg tørker meg like gjerne i ræva med koranen, og det samme gjør de).

 

Bil har jeg ikke, så det går i Screamer Radio (anbefales !) sine standardkanaler, hvor jeg plukker det beste innen de sjangrene jeg liker best.

6865207[/snapback]

Hvordan får du inn alle disse kanalene? Er det kanaler som man bare får inn i storybyene? Eller er det snakk om internettradioer?

Lenke til kommentar
Når jeg hører på radio går det som oftest i Megarock Radio, 1FM High Voltage, 525 PowerTracks, 4U Rock'n'Metal om jeg hører på rock eller pyse-metal, 1.FM Dance om jeg skal høre på dance, eller Quaran Kareem om jeg skal høre på høytlesning av koranen på et språk jeg ikke skjønner dritten av (kun for å plage de jeg bor sammen med; jeg tørker meg like gjerne i ræva med koranen, og det samme gjør de).

 

Bil har jeg ikke, så det går i Screamer Radio (anbefales !) sine standardkanaler, hvor jeg plukker det beste innen de sjangrene jeg liker best.

6865207[/snapback]

Hvordan får du inn alle disse kanalene? Er det kanaler som man bare får inn i storybyene? Eller er det snakk om internettradioer?

6865714[/snapback]

Det er alle sammen nettradioer som ligger sortert under "Modern Rock" i Screamer Radio (første treff på google, tror jeg: knallbra program). Du har også tyngre kanaler der, som death FM f.eks., eller du har et par knallbra prog-kanaler.

I de andre sjangrene er det også mye bra, f.eks. i klassisk.

 

Alle kanal-adressene blir oppdatert regelmessig så du slipper at du får "timed out" så ofte, og det er greit lydkvalitet også.

Lenke til kommentar

Er ganske altetende når det gjelder musikk, men styrer unna Opera og det meste av klassisk musikk.

 

Har forøvrig en mistanke at de fleste her på forumet lytter på nyere musikk og det er vel normalt.

 

Dette på grunnlag av nomineringer jeg ser selv om enkelte 60 og 70 tall grupper / helter blir nominert.

 

Anbefaler å høre på 50-tallsrock,n roll, blues og visesang, 60- talls rock, visesang, psykadelic, 70-tallets varierende utvalg inkludert disco, funk og elektronisk musikk.

 

Mange ganger har disse innspillinger ett bedre lydbilde enn nye ihjel miksede cd,er hvor innspillingsstudioet på død og liv skal sette sin signatur på lyden.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Har forøvrig en mistanke at de fleste her på forumet lytter på nyere musikk og det er vel normalt.

6866263[/snapback]

Ingenting slår the good ol' 30 & 40's på musikk, og jeg trives også om jeg hører ei skikkelig discolåt som gjerne er noen-og-tredeve år gammel. 80-tallsrock kan jo også være kult.

 

Det eneste som skjærer i ørene er the beatles og liknende: fysj for et ubalansert lydbilde og en lite interessant musikk.

Lenke til kommentar

Hva er galt med å si at du hører på alt? INGEN hører på alt. Dette er en løgn. Dessuten forteller det meg INGENTING. Jeg hører på mye forskjellig musikk, fra pop til noise (polarisering). De som sier at de hører på alt, er som regel uinvidde folk som muligens tror at pop er alt når det kommer til musikk.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Masse bra innen gammel blues bla liker jeg Howling Wolf,s sine bidrag.

 

Også Pete Seegers viser og ballader.

 

Psykadelic som The 13th floor elevator, Quicksilver messenger service med flere er bra.

 

Tidlig tungrock, og ikke for pompøs progrock er bra, i tillegg kommer det endel brukbar glamrock som Gary glitter,T Rex, Suzi Quatro, Sweet, David Bowie m.fl.

 

Og for ikke å glemme punken da der jeg har mest sans for Strangler ( egentlig ikke godtatt av alle som punkband grunnet bruk av synth ), Nina Hagen dog noe utvannet etterhvert, The clash samt Sex Pistols m.fl.

 

New Wave har jeg hatt mere problemer med men liker Patti Smith om hun kommer under denne kategori.

 

Forøvrig er The Monkees live 1967 den beste liveinnspilling jeg har hørt, og råere enn noe jeg har hørt av de tyngre banda.

 

Lydbildet kan virke tynt på svake annlegg, men når det stemmer er det helt rått og det beste er at det ikke er ihjelmixet.

Lenke til kommentar

Vel, det er forskjell på å slenge dritt om et band, og gi konstruktiv kritikk. Om man har en begrunnelse, ser ikke jeg det negative i kritikk. At noen derimot er "dumme, tragiske og at band suger" osv, liker ikke jeg. Men om noen hardnakket påstår at et band er verdens beste, og noen deretter stiller spørsmålstegn med f. eks teknikk og oppbygning av låter, syntes jeg går greit.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Hva er galt med å si at du hører på alt? INGEN hører på alt. Dette er en løgn. Dessuten forteller det meg INGENTING. Jeg hører på mye forskjellig musikk, fra pop til noise (polarisering). De som sier at de hører på alt, er som regel uinvidde folk som muligens tror at pop er alt når det kommer til musikk.

6867206[/snapback]

Jeg har registrert det samme. Ifølge mine erfaringer betyr å "høre på alt" at man hører på alt fra 1. til 20. plass på vg-lista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...