Gå til innhold

Hater at folk kritiserer musikksmak!

mystisk-hammer

Anbefalte innlegg

Det verst jeg vet er folk som kritiserer musikksmak! Jeg elsker bandet Gåte. Og det er så sykt mange som sier for eksempel: Kødder du!? Hører du på Gåte!? De suuger da. Du må starte å høre på Nightwish osv..

Herregud, man kan jo ikke bare slutte å høre på et band man digger:p

Smaken er som baken, todelt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det verst jeg vet er folk som kritiserer musikksmak!  Jeg elsker bandet Gåte. Og det er så sykt mange som sier for eksempel: Kødder du!?  Hører du på Gåte!? De suuger da. Du må starte å høre på Nightwish osv..

Herregud, man kan jo ikke bare slutte å høre på et band man digger:p

Smaken er som baken, todelt :D

6809302[/snapback]

Hoho! :D

Men frå spøk til Halvor så er eg enig med deg i det, å mislike andres musikksmak er heilt naturleg og greit, men kvifor gje uttrykk for det bestandig i staden for å respektere det?

Endret av zeph
Lenke til kommentar

En ting som er litt artig er hvordan folk tar et angrep på musikken til et band som et angrep på seg selv (gitt at dette bandet står høyt i kurs hos personen). Hvis andre ikke liker musikken min, setter jeg meg ikke akkurat ned og furter. En jente på skolen min har et tøymerke på bagen sin. På merket står det skrevet "I hate your band!", og jeg synes det poengterer situasjonen veldig godt. Hvis noen forteller meg at "musikksmaken din suger!", svarer jeg med samme mynt og sier "det gjør helt sikkert din også!" Det blir kun en utveksling av subjektive meninger uansett.

Men for å holde meg til emnet: Jeg er enig i at det er barnslig å si noe slikt uoppfordret, men i musikkdiskusjoner må det være lov. Man pleier dog å begrunne synspunktene sine i en diskusjon.

Lenke til kommentar
Hvordan begrunner man at andres smak er dårlig? Det er jo poengløst.

6809615[/snapback]

Teksten suger og er uinspirert, bandet lager fjortismusikk, vokalisten er homo og bassisten tragisk også vidare ... Dei som har vært litt aktive i musikkdelen av forumet har nok sett nok eksempler på korleis folk er flinke til å kritisere andre sin musikksmak.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Ja huff, en av de skikkelig "kule" i klassen sjekket tilfeldigvis min zen.

"OMG har du HOMOTECHNO innpå?"

Sukk, jeg får rett og slett vondt inne i kroppen.

Selv aksepterer jeg det aller, aller meste, men hvis noen sier de genuint liker plata til Hilton, begynner jeg å lure.

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig enig med trådstarter her. Vi har alle forskjellig smak både når det gjelder musikk og andre ting og de som ikke klarer (Vil) respektere dette, er etter min mening et trangsynt individ uten forståelse for andres smak og behov.

Mange som heller ikke deler min form for musikk-sjanger,men det gjør meg da heller ingen ting. Det er ikke mitt problem.

Play it loud and be proud of it.

Lenke til kommentar

Denne saken vil bli strammet opp noe nå, vi mods. er også leie av den evige krigen om musikksmaken.

Noen liker mor, noe datter osv. and let it be so...

Personlig smak er en personlig sak, respekter dette når man skal poste i musikkdelen heretter. :yes:

mvh

jarmo

Lenke til kommentar
Jeg kan fort fortelle folk om at jeg synes ikke mye om et spesielt band, men jeg grunnlegger det også. Kommer heller ikke som påstander om at de er dum i hodet grunnet musikken de hører på (utenom når jeg er tøff på internett :) )

6809412[/snapback]

Kunne vell ikke sagt det bedre selv Eyvindir :thumbup:

Lenke til kommentar

Alle har forskjellig musikksmak.

Men trur det er mange som ikke greier å forstå all musikk.

Noen sanger er meir kompliserte enn alle, og noen greier ikke å høyre samenhengen...

Det trur jeg.... :p

Jeg liker mye musikk som andre ikke greier å like, kan jeg si komplisert musikk?...

Men det er svært sjeldent jeg like radiomusikk...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Musikksmak er rare greier. Vi hører jo det samme, hvorfor foretrekker noen Emperor og andre Britney? De fleste klarer å synge/nynne med til melodiene til frøken Spears (litt verre med Emperor...hehe...), så det er jo tydelig at vi oppfatter det samme.

Hjernen er rar. "Det liker jeg. Det liker jeg ikke".

Lenke til kommentar

Det er sjeldent jeg gidder å kritisere noens musikksmak, men jeg umåtelig fascinert over hvordan visse typer musikk kan nytes av noen mennekser. :)

Musikksmak er rare greier. Vi hører jo det samme, hvorfor foretrekker noen Emperor og andre Britney? De fleste klarer å synge/nynne med til melodiene til frøken Spears (litt verre med Emperor...hehe...), så det er jo tydelig at vi oppfatter det samme.

Når jeg hører på ekstrem metall hører jeg ikke det samme som de fleste av kameratene mine. De drar klassikeren "det er jo bare bråk" osv... selv når de hører ubermelodiøse (i mine ører vel å merke) band som Dimmu Borgir, eller litt mindre melodiøse (men fortsatt relativt melodiøse) Emperor. Jeg ber dem konsentrere seg om å høre etter melodi, men de greier det ikke. Ergo: Selv om de samme lydbølgene entrer ørene våre oppfattes lyden forskjellig. Når det kommer til "bråkete" lyd som ekstrem metall tror jeg det går delvis på hjernens evne til å oppfatte alle de forskjellige lydene som organsisert, og greie å (delvis) skille dem fra hverandre, og delvis på tilvenning (at man kan lære det ubevisst). For allt jeg vet kan jo også genene spille en rolle (f.eks. min far er og var i sin ungdom fan av bl.a. Black Sabbath, Led Zeppelin, Uriah Heep, Hendrix osv... Dentidens "værstinger").

Lenke til kommentar
Jævlig enig med trådstarter!

Folk eier ikke respekt for andres musikksmak!

Hører alt for ofte: "Æsj hører du på Træææns?" og "All dunk-dunk suger"

Blir kvalm av det!

6809548[/snapback]

Og fra den de som hører på trans hører man gjerne det samme om rock, ganske morsomt egentlig.

Teksten suger og er uinspirert, bandet lager fjortismusikk, vokalisten er homo og bassisten tragisk også vidare ... Dei som har vært litt aktive i musikkdelen av forumet har nok sett nok eksempler på korleis folk er flinke til å kritisere andre sin musikksmak.

6809632[/snapback]

Du er vant til å ta den linja til alle de som hører på boyband?

Ja huff, en av de skikkelig "kule" i klassen sjekket tilfeldigvis min zen.

"OMG har du HOMOTECHNO innpå?"

Sukk, jeg får rett og slett vondt inne i kroppen.

Selv aksepterer jeg det aller, aller meste, men hvis noen sier de genuint liker plata til Hilton, begynner jeg å lure.

6809655[/snapback]

Hva er homotechno nå for tiden egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...