_Xorcist Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Jeg skal hjelpe en kamerat med å plukke hardware til et nytt AM2 system. Han trenger kabinett, hovedkort, cpu, ram, skjermkort og skjerm. Han har en 17" LCD skjerm fra før som han ønsker å bruke som skjerm nr. 2 (dualview). Jeg har erfaring med S939-systemer, men har ikke vært borti AM2 før, så derfor tenkte jeg det var lurt å forhøre meg litt her. Han skal handle fra NetShop og jeg har satt opp vedlagt forslag: Siden jeg ikke har vært borti DDR2 RAM før så må gjerne noen komme med et annet forslag hvis jeg har valgt noe som er helt borti natta. Jeg tror neppe systemet kommer til å bli utsatt for noe særlig overklokking. Stabilitet er det viktigste. Hvis noen har noe forslag til en annen skjerm så kom gjerne med det. Jeg har 20WGX2 selv og er veldig fornøyd, men kameraten min er litt usikker på den blanke overflaten. Han har en Thermaltake 420W PSU fra før, holder det til denne maskinen eller bør han kjøpe f.eks. en Hiper 580W? Endret 5. september 2006 av _Xorcist Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 ser ut som et ok oppsett, har han noe budsjett ? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Budsjett og budsjett Dersom han får noe ut av å gå opp i pris så har han nok litt å gå på, men hvis han ikke får noe særlig igjen for det så er det ingen vits. Han bruker PCen til spill (primært WoW), men det er et ønske at den ikke er utdatert når det gjelder nyere spill. Jeg ser for meg at et bedre skjermkort er en aktuell forbedring på dette oppsettet, men vet ikke helt hvilket skjermkort og hvor mye bedre det er i forhold til hva det koster. Jeg er også spent på om hans 420W PSU er kraftig nok. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Han bruker PCen til spill (primært WoW), 6808887[/snapback] Har han hørt om Conroe? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Får dere fatt i et X1900XT (ATI) vil det være et bedre valg enn 7900GT. Ville nok selv også valgt et ASUS hovedkort og Corsair RAM brikker ettersom OCZ er "the mother of all incompatabilities"... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Han er en konservativ AMD-mann (Eller dvs. jeg er det). Dersom det ikke er veldig mye mer for pengene med Conroe så ser jeg for meg at det har en verdi at jeg er kjent med AMD systemer og kan hjelpe han når det trengs. Jeg tenkte på X1900XT men det så ikke ut som om det var så lett å oppdrive i en ok prisklasse fra NetShop. Hva slags RAM har jeg egentlig å velge i til dette hovedkortet, det er veldig mange forskjellige hastigheter å velge blant Endret 5. september 2006 av _Xorcist Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Skal ikke prøve å overtale noen, eller lage dette til AMD vs Intel tråd, men kan være værdt å ha sett litt på tester. http://www.hardware.no/tester/prosessor/intel_core_2/27626/1 Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Noen typisk AMD vs. Intel tråd har jeg ingen interesse av i alle fall. Jeg er åpen for det meste, men man har jo lett for å gå for det man kjenner fra før. Jeg har sett Efikkans oppsett i noen andre tråder, så kan jo kameraten min bestemme selv. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg skal hjelpe en kamerat med å plukke hardware til et nytt AM2 system. Han trenger kabinett, hovedkort, cpu, ram, skjermkort og skjerm. Han har en 17" LCD skjerm fra før som han ønsker å bruke som skjerm nr. 2 (dualview). Jeg har erfaring med S939-systemer, men har ikke vært borti AM2 før, så derfor tenkte jeg det var lurt å forhøre meg litt her. Han skal handle fra NetShop og jeg har satt opp vedlagt forslag: Siden jeg ikke har vært borti DDR2 RAM før så må gjerne noen komme med et annet forslag hvis jeg har valgt noe som er helt borti natta. Jeg tror neppe systemet kommer til å bli utsatt for noe særlig overklokking. Stabilitet er det viktigste. Hvis noen har noe forslag til en annen skjerm så kom gjerne med det. Jeg har 20WGX2 selv og er veldig fornøyd, men kameraten min er litt usikker på den blanke overflaten. Han har en Thermaltake 420W PSU fra før, holder det til denne maskinen eller bør han kjøpe f.eks. en Hiper 580W? 6808837[/snapback] Synes dette var en elendig PC til prisen i forhold til hva du får. På komplett for du f.eks. dette: AMD 4400 X2 2.4 ghz 2 GB Ram 512 MB graffik kort nvidia gainward 7900 GT 320 GNB harddisk 7.1 lydkort fra creative Kult kabinett til 10.501 kroner hvis du bygger den selv, og ca 11.200 ferdig bygget. Den koster mindre enn du har valgt, og er bedre spør du meg.. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg skal hjelpe en kamerat med å plukke hardware til et nytt AM2 system. Han trenger kabinett, hovedkort, cpu, ram, skjermkort og skjerm. Han har en 17" LCD skjerm fra før som han ønsker å bruke som skjerm nr. 2 (dualview). Jeg har erfaring med S939-systemer, men har ikke vært borti AM2 før, så derfor tenkte jeg det var lurt å forhøre meg litt her. Han skal handle fra NetShop og jeg har satt opp vedlagt forslag: Siden jeg ikke har vært borti DDR2 RAM før så må gjerne noen komme med et annet forslag hvis jeg har valgt noe som er helt borti natta. Jeg tror neppe systemet kommer til å bli utsatt for noe særlig overklokking. Stabilitet er det viktigste. Hvis noen har noe forslag til en annen skjerm så kom gjerne med det. Jeg har 20WGX2 selv og er veldig fornøyd, men kameraten min er litt usikker på den blanke overflaten. Han har en Thermaltake 420W PSU fra før, holder det til denne maskinen eller bør han kjøpe f.eks. en Hiper 580W? 6808837[/snapback] Synes dette var en elendig PC til prisen i forhold til hva du får. På komplett for du f.eks. dette: AMD 4400 X2 2.4 ghz 2 GB Ram 512 MB graffik kort nvidia gainward 7900 GT 320 GNB harddisk 7.1 lydkort fra creative Kult kabinett til 10.501 kroner hvis du bygger den selv, og ca 11.200 ferdig bygget. Den koster mindre enn du har valgt, og er bedre spør du meg.. 6810158[/snapback] unskyld meg men på de oppsetta han hadde så var det med skjerm Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Du må ha satt opp et Socket 939 system, fordi X2 4400+ finnes vel ikke til AM2 (i alle fall ikke på Komplett). I tillegg var det som nevnt med skjerm, pluss at det ikke er noe behov for lydkort eller harddisk. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg skal hjelpe en kamerat med å plukke hardware til et nytt AM2 system. Han trenger kabinett, hovedkort, cpu, ram, skjermkort og skjerm. Han har en 17" LCD skjerm fra før som han ønsker å bruke som skjerm nr. 2 (dualview). Jeg har erfaring med S939-systemer, men har ikke vært borti AM2 før, så derfor tenkte jeg det var lurt å forhøre meg litt her. Han skal handle fra NetShop og jeg har satt opp vedlagt forslag: Siden jeg ikke har vært borti DDR2 RAM før så må gjerne noen komme med et annet forslag hvis jeg har valgt noe som er helt borti natta. Jeg tror neppe systemet kommer til å bli utsatt for noe særlig overklokking. Stabilitet er det viktigste. Hvis noen har noe forslag til en annen skjerm så kom gjerne med det. Jeg har 20WGX2 selv og er veldig fornøyd, men kameraten min er litt usikker på den blanke overflaten. Han har en Thermaltake 420W PSU fra før, holder det til denne maskinen eller bør han kjøpe f.eks. en Hiper 580W? 6808837[/snapback] Synes dette var en elendig PC til prisen i forhold til hva du får. På komplett for du f.eks. dette: AMD 4400 X2 2.4 ghz 2 GB Ram 512 MB graffik kort nvidia gainward 7900 GT 320 GNB harddisk 7.1 lydkort fra creative Kult kabinett til 10.501 kroner hvis du bygger den selv, og ca 11.200 ferdig bygget. Den koster mindre enn du har valgt, og er bedre spør du meg.. 6810158[/snapback] unskyld meg men på de oppsetta han hadde så var det med skjerm 6810421[/snapback] Åja sorry, så ikke det.. Lurte litt på hvorfor det ble så dyrt ja..! Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Vil også anbefale Conroe til ett så bra oppsett som dette her. Og x1900xt selvsagt. X1900xt kan skaffes for rundt 2300kr. sinnsvakt billig! Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Vil også anbefale Conroe til ett så bra oppsett som dette her. Og x1900xt selvsagt.X1900xt kan skaffes for rundt 2300kr. sinnsvakt billig! 6810735[/snapback] Kan skaffes, og kan skaffes. Ser ikke ut til å være lagervare noe sted Hva med POV 7900GT 512Mb? Er det bortkastet med 512mb ram? Det er tross alt 600,- dyrere enn 256Mb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå