Gå til innhold

Hvor lang tid kan politiet holde på lappen?

trine86

Anbefalte innlegg

Ble tatt for promillekjøring/utforkjøring, dette skjedd da 4 mai i år å har enda ikke hørt noe fra politiet...Er det sant som jeg har fått hørt at jeg har krav på lappen tilbake etter 3 mnd uten at det har kåmmet noe sak? Har fått hørt at saken ska henlegges etter 3 mnd hvis politiet ikke har kommet fram til noen ting eller fått meg opp i retten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok ikke høre noe før saken er ferdig "etterforsket".

Du har tydeligvis godtatt førerkortbeslaget, og da må du pent vente.

Hadde du IKKE vedtatt beslaget, måtte juristen bragt saken inn for retten innen 3 uker.

MEN det er ikke for sent. Du kan nemmelig kontakte juristen å si du angrer på at du godtok beslaget. Da må politiet bringe saken inn for retten innen 3 uker fra du trakk godkjenningen av beslaget tilbake.

Lenke til kommentar
Du får heller skaffe deg en sånn.

Fyllesykling er heller ikke lov og du kan få utsettelse på/miste bil lappen for å gjøre det. Men han blir nok nødt til å sykle en stund nå ja. Du fortjener virkelig å vente LENGE før du får tilbake lappen når du er så dum å fyllekjører.

6814447[/snapback]

joda vet da vell at eg va dum ja..d e nåkka eg e fullstendi klar over å alle vet koffer eg jor d også..men uansett så sa politiet selv at de ikke har lov til å bruk så veldi mye lengere tid på å få meg i retten fordi om eg skrev under.Å her va en guttt i fjor som kjørt i 140 målt di vell farta til å kræsja me en møtende bil,han fikk lappen tilbake å hadd den i 1 år før han kom i retten..d e nu ihvertfall et evig slit å vent på å få dommen..

Lenke til kommentar
Tror nok ikke du skal håpe på og få igjen lappen om du har blitt tatt for fyllekjøring selv om politiet bruker lang tid på og behandle saken.

Dessuten har du ikke noe på veien og gjøre vis du er så uansvarlig og kjører i fylla og setter andres liv i fare.

6809197[/snapback]

Fordi om en har driti seg ut en gang og kjørt i fylly,så kan en ikke si at en ikke har noe på veien å gjøre. Etter at en er ferdig sona straffen sin (bøter,utesettele og inndragning) er en ferdig og oppgjort med den saken.Så lenge en kan ta lærdom av den feilen en har gjort (selv om den er grov) skal alle ha en sjans og fortjener å kjøre igjen,basta !

Lenke til kommentar
Tror nok ikke du skal håpe på og få igjen lappen om du har blitt tatt for fyllekjøring selv om politiet bruker lang tid på og behandle saken.

Dessuten har du ikke noe på veien og gjøre vis du er så uansvarlig og kjører i fylla og setter andres liv i fare.

6809197[/snapback]

Fordi om en har driti seg ut en gang og kjørt i fylly,så kan en ikke si at en ikke har noe på veien å gjøre. Etter at en er ferdig sona straffen sin (bøter,utesettele og inndragning) er en ferdig og oppgjort med den saken.Så lenge en kan ta lærdom av den feilen en har gjort (selv om den er grov) skal alle ha en sjans og fortjener å kjøre igjen,basta !

6818722[/snapback]

Ja. for noen virker det sikkert. For mange virker desverre ikke ikke bot og bedrings prisippet.

Alkiser: prøv å treff noen av unga mine i fylla.. da lover jeg DEG en BRÅ ende på visa...

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

6809197[/snapback]

6818722[/snapback]

Bra, endelig en som har skjønnt at det er mulig å lære av sine feil! For det om man gjør ting som absolutt ikke skulle ha gjort, og angrer jo jævlig på skal man få en ny sjanse! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...