Knugo Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Byttet viften på mitt 7800GTX skjermkort for 4-5 mndr siden, da jeg var plaget med en del artifacts. Temperaturen sank men har fortsatt en del artifacts. SVHS utgangen på kortet tok også kvelden før viftebyttet. Har jeg fortsatt garantien på kortet fordet om jeg har byttet vitfen? Eller brytes garantien når jeg "tukler" sånn med kortet? Har kontaktet butikken der hvor jeg kjøpte kortet, og returen er godkjent. Jeg sa ingenting om viftebyttet siden det ikke er relevant for deffektene som har oppstått på kortet. Har fortsatt den gamle viften - bytter tilbake hvis garantien brytes, siden jeg ikke har råd til å kaste 5500kr ut ruten for et 1år gammelt kort. En ting til. Butikken selger ikke 7800GTX lengere. Vil jeg da få pengene tilbake, eller vil jeg få et annet skjermkort? Kent-Hugo Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det er umulig å svare på spørsmålet ditt uten å ha lest garantiavtalen din. Du kan imidlertid reklamere etter forbrukerkjøpsloven. Så lenge feilen på kortet ikke skyldes feil fra din side, har du krav på at selgeren enten reparerer kortet eller gir deg et nytt kort. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Om du har den orginale kjøleren liggende så skal det ikke være noe problem. Men leverer du inn kortet med uorginal kjøler vil de ikke godta det på garanti eller reklamasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå