Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter ikke opp lenger

Anbefalte innlegg

Når jeg trykker på knappen så starter strømforsyninga opp, viftene på skjermkort og cpu går rundt. Men den starter liksom aldri med å "starte opp"! La merke til at lyset på diskettstasjonen har begynt å lyse konstant. CDrommen lyser ikke lenger og gir ikke fra seg noen reaksjon om jeg trykker på ut\inn knappen.

Harddiskene høres ut som de går rundt, mens skjermen er svart!

Jeg kan ikke høre at det piper noe når den starter opp, så det virker som om den stopper ganske kjapt.

Har et asus p4p800-e deluxe hovedkort, s478 3,2ghz.

Edit: Der slutta omsider lyset på diskettstasjonen å lyse.

Edit2: Rammen er så varm at jeg ikke klarer å holde fingern på den. Gjelder begge brikkene. Synes det er snodig at rammen blir gloheit uten at jeg engang bruker den!

Edit3: Mener at været var bra i natt, da jeg hadde pc-en på. Ingen lyn og torden.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde et P4C800-E Deluxe hovedkort der southbridgen hadde brent seg.  Maskinen startet ikke opp, viftene surret bare sakte rundt.  Er jo ikke sikkert det har skjedd hos deg, men ta en titt på brikken uansett.

6809953[/snapback]

Hvor sitter southbridge'n og hvordan ser jeg om den er gått? Ligner det på noen sorte flekker, eller er det tydelig sot om jeg tar på den med fingern?

Lenke til kommentar

Har ikke luktet noe brent. Testet skjermkortet i en annen pc og det fungerte. Ingen bobler eller sot på chippene heller.

Slik det ser ut kan det være hovedkortet som er gåent. Deler av pc'en går som normalt(vifter og slikt), mens området rundt harddisk,cdrom og diskettstasjon(!) går absolutt ikke som normalt(beskrevet i ovenfor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...