Gjest Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hei JEg har tengt å se flere brae Vitetnam filmer og trenger forslag. Selvfølgelig godtar jeg filmer fra de Japanske øyene under 2. verdenskrig også. Det er jo mye av det samme, bortsett fra musikken de hører på og napalm og sånn. Her er de jeg allerede har sett: Apokalypse now Deer hunter Full metal jacket Platoon Born of 4. July The thin red line og noen dårlige som har gått på TV Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Windtalker, den er faktisk veldig bra Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 du har sett de fleste gode filmene da, du har jo også Hambruger hill, ikke på samme invå som platoon men helt klart severdig, så har du we were soldiers, som er en NAM verson av Black hawk down(bare ikke like god) den viser ikke så mye om livet som grunts som de andre filmene gjør, her derier det seg om 1 salg. masse tøffe effekter om en noe teit slutt Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Windtalker, den er faktisk veldig bra 6808488[/snapback] Windtalker har ingenting med Vietnam krigen å gjøre Men anbefaler dere å se Tour Of Duty. Dette er en veldig bra miniserie om Vietnam krigen. Har akkurat sett igjennom de 3 sesongene som ble sluppet, å likte de VELDIG godt. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Windtalker, den er faktisk veldig bra 6808488[/snapback] Windtalker har ingenting med Vietnam krigen å gjøre Uups, tenkte bare på Usa vs chinesedudes. Og da kom den filmen opp i tankene mine. Sorry Endret 5. september 2006 av Deemer Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 The Killing Fields er en veldig god film Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Windtalker, den er faktisk veldig bra 6808488[/snapback] Windtalker har ingenting med Vietnam krigen å gjøre Uups, tenkte bare på Usa vs chinesedudes. Og da kom den filmen opp i tankene mine. Sorry 6808928[/snapback] Skjønte det Å håper virkelig du mener Japanere, å ikke Kinesere her Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Selvfølgelig godtar jeg filmer fra de Japanske øyene under 2. verdenskrig også. Det er jo mye av det samme fra forste post. det størte problemet her er ikke at windtalkers er fra ww2, men at det er en forferdelig film Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 platoon er jo knail, samme som full metal jacket og apocolipse now Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Windtalker har ingenting med Vietnam krigen å gjøre 6808525[/snapback] I tillegg er den ikke spesielt bra. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Windtalker, den er faktisk veldig bra 6808488[/snapback] Windtalker har ingenting med Vietnam krigen å gjøre Uups, tenkte bare på Usa vs chinesedudes. Og da kom den filmen opp i tankene mine. Sorry 6808928[/snapback] Skjønte det Å håper virkelig du mener Japanere, å ikke Kinesere her 6809296[/snapback] Jaja, men kaller alle fra østen for chinesedudes Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Selvfølgelig godtar jeg filmer fra de Japanske øyene under 2. verdenskrig også. Det er jo mye av det samme fra forste post. det størte problemet her er ikke at windtalkers er fra ww2, men at det er en forferdelig film 6809353[/snapback] Ah, så ikke det jeg. Skal holde helt kjeft . . . . Klarer ikke holde kjeft. Enig med gunfreak19, liker heller ikke Windtalkers. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 We Were Soldiers er ganske fet.. Lenke til kommentar
Biera Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 JEg har tengt å se flere brae Vitetnam filmer Cyclo! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Windtalker, den er faktisk veldig bra 6808488[/snapback] Windtalker har ingenting med Vietnam krigen å gjøre Uups, tenkte bare på Usa vs chinesedudes. Og da kom den filmen opp i tankene mine. Sorry 6808928[/snapback] Skjønte det Å håper virkelig du mener Japanere, å ikke Kinesere her 6809296[/snapback] Jaja, men kaller alle fra østen for chinesedudes 6810275[/snapback] Å du uopplyste sjel. Ta deg sammen å lær forskjellen før du blir skambanket av en "chinesedude" som blir fornærmet. For du vet jo at vi alle kan kung-fu/karate/jujitsu o.s.v.. Endret 6. september 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Kan ikkje unnlate meg å trekke frem denne filmen her,som eg syner eg meget meget god Ikkje noen store slag og heilt texas action,men eg anbefaler den absolutt. Casualties of War Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 The Thin Red Line har overhodet ikke noe å gjøre på denne listen din! Okey, filmen er i mine øyne en av de beste krigsfilmene som er laget, MEN den handler da ikke om Vietnamkrigen. Dette er jo 2. Verdenskrig! Rettere sagt, stillehavskrigen.... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 igjen må jeg quote JEg har tengt å se flere brae Vitetnam filmer og trenger forslag. Selvfølgelig godtar jeg filmer fra de Japanske øyene under 2. verdenskrig også. Det er jo mye av det samme, bortsett fra musikken de hører på og napalm og sånn. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) "Casualties of War" med Michael J. Fox og Sean Penn og ikke glem at store deler av Forest gump skjer i vietnam Endret 6. september 2006 av Kebab GUD Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Windtalker, den er faktisk veldig bra 6808488[/snapback] Som allerede nevnt, Windtalkers er ingen Vietnam-film. Siden du trodde det, kan jeg samtidig forstå (og "tilgi") utsagnet ditt, "den er faktisk veldig bra" - da din viten om krigshistorie tydeligvis er liten. Filmen er kanskje god popcornunderholdning, men sammenlignes den med andre krigsfilmer, kan den lett puttes i "ti dårligste krigsfilmer noen sinne"-listen. Makan til pompøs heltetull skal man lete lenge etter. Pearl Harbor er Oscar-materiale i forhold! EDIT: Jeg slenger meg på Killing Fields-lasset. Den er ikke akkurat noen actionfilm, og ser man på den med mer detaljerte øyne, finner man fort ut at den ikke egentlig handler om Vietnam-krigen, men mer om striden i Kambodsja, hvor de Røde Khemene hadde rave-party. Veldig sterk film. Anbefales på det absolutt sterkeste. Endret 7. september 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå