hitokiri Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Nextgentel har blitt tildelt en frekvens som kan brukes til trådløst bredbånd over hele landet. Men skal de egentlig det? Les mer Lenke til kommentar
whom Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det er Wimax nettet jeg sitter på, med Nextnet som levrandør. Fint å slippe de 60,- for nettleie, siden jeg har ip.tlf. betaler 310,- for linjen 2100\512. Lenke til kommentar
Andhrim Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det er Wimax nettet jeg sitter på, med Nextnet som levrandør.Fint å slippe de 60,- for nettleie, siden jeg har ip.tlf. betaler 310,- for linjen 2100\512. 6810540[/snapback] Hvor i landet bor du da? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 enten nær bergen eller nær mjøsa, er dem områdene jeg vet om nextnet har bygget ut. holder øye med firmaet i tilfelle dem skulle finne på å bevege seg nord om sognefjorden... Lenke til kommentar
whom Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Eller Kvinesdal\sørlandet. Er på internat for tiden, så da degraderer jeg tilbudet til 750\256 til prisen 199,- Meget konkuransedyktige priser med tanke på at en med ip.tlf slipper nettleien. Håper at Nexgentel fører med seg ytterligere hard konkuranse. edit:leif Endret 6. september 2006 av whom Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 tiden får vise. jeg håper dem kommer til romdalsområdet ganske kjapt... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 *sniff, sniff* Lukter IP-TV (TVoIP)? Lenke til kommentar
radisson Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 De burde vært diskvalifisert fra samtlige konsesjonsrunder pga kundeservisen sin. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hmm, bare jeg som synst 7 millioner virket litt lite for en frekvens? De tjener vel for tilbake de pengene når de har fått den i bruk... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 enten nær bergen eller nær mjøsa, er dem områdene jeg vet om nextnet har bygget ut. holder øye med firmaet i tilfelle dem skulle finne på å bevege seg nord om sognefjorden... 6813596[/snapback] De har ikke bbygget noe i bergensområdet afaik. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 hmm, kansje jeg bomma litt altså. jaja, sitter her lett forkjøla så pokker om jeg husker 100% Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Håper dette kan komme litt fort. Er passe lei av å sitte på 56Kb/s Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Litt OT: men er det ikke sånn at du kan få nextnet hvor som helst så lenge dere er flere som går sammen så det lønner seg for dem å bygge ut? Mener jeg leste at hvis 10 eller flere binder seg til å opprette abonnement der så kommer de å setter opp en wimax-sender. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Håper dette kan komme litt fort. Er passe lei av å sitte på 56Kb/s 6825165[/snapback] jepp jepp... eller her er det isdn med telenor sin online 150 tjeneste. men en merker at alle med "oppringt" nett skal melkes herfra til evigheten. nylig innførte dem bruk av to isdn-linjer for prisen av en. men dette gjelder ikke for folk med online 150. takk for ingenting telenor. også kommer dem med fri ringetid for alle telenorkunder som også har adsl fra telenor, igjen takk for ingenting. fatter ikke at dem har lov til å behandle en kundegruppe, som ikke har noen andre alternativ, på den måten. eller, vi har kansje ett alternativ. en billig nokia med edge og billig telenor mobilabbonement. slenge på fri internett tjenesten der og surfe til en blir blå pr mobilnettet. omtrent farta til 3-4 isdnlinjer samlet, men en slipper i hvertfall å betale etter mengde bruk/tid. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det hadde vært ganske deilig med et fullstendig landsdekkende trådløst nettverk, men det er vel en utopi Lenke til kommentar
Vollvik Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 eller her er det isdn med telenor sin online 150 tjeneste. men en merker at alle med "oppringt" nett skal melkes herfra til evigheten. nylig innførte dem bruk av to isdn-linjer for prisen av en. men dette gjelder ikke for folk med online 150. takk for ingenting telenor. også kommer dem med fri ringetid for alle telenorkunder som også har adsl fra telenor, igjen takk for ingenting. fatter ikke at dem har lov til å behandle en kundegruppe, som ikke har noen andre alternativ, på den måten. eller, vi har kansje ett alternativ. en billig nokia med edge og billig telenor mobilabbonement. slenge på fri internett tjenesten der og surfe til en blir blå pr mobilnettet. omtrent farta til 3-4 isdnlinjer samlet, men en slipper i hvertfall å betale etter mengde bruk/tid. 6828425[/snapback] La meg se. Først påpeker du, som rett og rimelig er, at Telenor behandler deg skikkelig dårlig, og diskriminerer kundegrupper. Deretter så bestemmer du deg for å "straffe" Telenor ved å kjøpe en ny tjeneste av dem? Øh... Mulig jeg går glipp av noe, men... Hadde det ikke vært bedre å gå over til Netcom da? Syns å huske at amobil testet edge og fant ut at Netcom var 50 prosent raskere eller noe. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 tingen er den at netcom er, på mange måter, enda værre på dette området. deres løsning baserer seg på pcmcia-kort og ett eget nummer som kun kan brukes til datatrafikk. vel en har jo alltids ice/nmt da, men da er en tilbake på bruksmengdebetaling igjen. og det er ikke så mye snakk om å straffe telenor, som det å finne en løsning som jeg mener funker for mitt bruk. jeg tviler på at telenor hadde merket det om jeg hadde skiftet til netcom uansett. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 tingen er den at netcom er, på mange måter, enda værre på dette området. deres løsning baserer seg på pcmcia-kort og ett eget nummer som kun kan brukes til datatrafikk. vel en har jo alltids ice/nmt da, men da er en tilbake på bruksmengdebetaling igjen. og det er ikke så mye snakk om å straffe telenor, som det å finne en løsning som jeg mener funker for mitt bruk. jeg tviler på at telenor hadde merket det om jeg hadde skiftet til netcom uansett. 6829824[/snapback] Om du har studentbevis så er du fritatt fra mengdebegrensningen hos ice Problemet er heller at dekningen enkelte steder er elendig. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 jepp, den dekningen er ikke helt grei her i området. anner ikke hva som gjør det men akkurat denne dalen ligger i en blindsone når det gjelder den nærliggende antennen. så med studentbevis så er en fritatt? også påstår dem at mengdebetalingen er satt opp får å begrense p2p-bruk. snakker om selvmotsigelse... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 jepp, den dekningen er ikke helt grei her i området. anner ikke hva som gjør det men akkurat denne dalen ligger i en blindsone når det gjelder den nærliggende antennen. så med studentbevis så er en fritatt? også påstår dem at mengdebetalingen er satt opp får å begrense p2p-bruk. snakker om selvmotsigelse... 6830468[/snapback] Ja, virker noe selvmotsigende: http://student.ice.net/product_details.asp...&sExtraValues=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg