Gå til innhold

TEST: Corsair Twin2X-2048 64000C3


Anbefalte innlegg

,05/09-2006 : 17:14]Neii, altfor dyrt :( Hadde så planer om å kjøpe disse EPP-modulene..  eller er disse også veldig gode? :::

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321028

 

Noen som kan spå for meg - prisøkning eller prisnedgang på Minne i de nærmeste månedene??  :dontgetit:

6808601[/snapback]

 

 

Gud bedre for en blodpris. De brikkene der ligger og venter på posten i morra, men da til vesentlig bedre pris. Fikk dem for 2500,- på SHG. :)

6809216[/snapback]

Wow, disse brikene har jeg allerede liggende hjemme, men også fra SHG for 2500kr. Så [-GoMp-], du handler hos shg.no og gir deg selv en rabatt på 700kr :)

6809283[/snapback]

 

Eller gjør som meg å få dem sendt med familie i USA,og betal 1500,- (nkr) isteden :dribble: Gleder meg som en unge til å prøve dem :D

6809459[/snapback]

 

Steike! Bestilte 6400C4 brikkene for en måned siden fra PCUtstyr.no og de kostet meg NOK 2108,- ! Skulle t.o.m. få de gratis tilsendt p.g.a. en oppdaterings-feil på websiden dems. Måtte vente 1-2 uker ekstra, så kansellerte den ordren og kjøpte C3 minnet til NOK 3200,- istedenfor. Glad jeg gjorde det nå ja... dette C3 settet finner jeg ikke lenger for under 4000 lappen. :whistle:

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye har egentlig minnetimings å si for totalytelse? F.eks forskjellen på DDR2-800 3-3-3-9 og 5-5-5-12 i spill, encoding o.l. Og om forskjellen er lik for AMD og Intel. Tradisjonelt har jo stramme minnetimings hatt mer å si hos AMD enn Intel, men hvordan er det nå med AM2 vs Core 2 Duo?

Lenke til kommentar
Hvor mye har egentlig minnetimings å si for totalytelse? F.eks forskjellen på DDR2-800 3-3-3-9 og 5-5-5-12 i spill, encoding o.l. Og om forskjellen er lik for AMD og Intel. Tradisjonelt har jo stramme minnetimings hatt mer å si hos AMD enn Intel, men hvordan er det nå med AM2 vs Core 2 Duo?

6812245[/snapback]

Ja, tradisjonelt sett har Intel hatt større behov for høy båndbredde, mens AMD har fått større bonus av lave tilgangstider. Conroe kan kanskje regnes som en mellomting mellom K8 og Netburst.

 

Speed/timings-test av Conroe. Denne tester forskjellig FSB, mens det øverste bildet bare viser resultatet av å klokke minnet (dvs asynk). Dette forholdet påvirker ikke AM2.

 

c2dddr2sk0.jpg

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

OHHH men okey bøyer meg i støvet, men jeg fikk ikke helt klart bilde for meg etter å ha lest den artikkelen.

 

Altså: Qoute: etter litt tweaking endte vi opp med en maksimal frekvens på 570 ved cas 4? (effektiv\ 285 fsb sto d på side3)

 

Men så på slutten så stor d at de kjører med hele 860mhz effektivt på cas 3 !??

Og det var d jeg trodde de skulle kunne, for d er jo DDR800 C3 !

 

?? dette skjønte jeg ikke

Lenke til kommentar
,05/09-2006 : 17:14]Neii, altfor dyrt :( Hadde så planer om å kjøpe disse EPP-modulene..  eller er disse også veldig gode? :::

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321028

Noen som kan spå for meg - prisøkning eller prisnedgang på Minne i de nærmeste månedene??  :dontgetit:

6808601[/snapback]

Gud bedre for en blodpris. De brikkene der ligger og venter på posten i morra, men da til vesentlig bedre pris. Fikk dem for 2500,- på SHG. :)

6809216[/snapback]

 

Ser at prisen har blitt såtte opp ganske nylig.

 

Bestilte et par til 2600,- for en ukes tid siden. Monterte oppsettet i dag og de ser ut til å fungere flott sammens med Gigabyte GA-965P-DQ6

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...