Slacks Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hei! Jeg lurer på om det er ventet at det skal bli lansert en etterfølger eller konkurrent til ixus i nærmeste fremtid? Er de beste kompaktkameraene på markedet mye bedre? Hva er å anbefale i 4000+klassen? Er finepix f30 like bra som ixus? Som dere ser jeg trenger hjelp! Hva kameraet gir mest på markedet? kommer det noe nytt i nærmeste fremtid?hva bør jeg velge? På forhånd takk! Gjør så godt dere klarer og svare på spørsmålet. Nb!: Jeg vurderer kompaktkamera opp mot speilreflekskamera derfor vil jeg gjerne høre noe om de beste modellene også. Mvh: Torland Lenke til kommentar
El chico Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 IXUS 800IS har ikk vært på makedet så lenge, så jeg tror du skal vente en stund før en etterfølger dukker opp. Mot neste sommer kanskje.... Har selv IXUS 800IS og er strålende fornøyd med det. Bildestabilisatoren er suveren. Kan anbefales på det sterkeste. Speilrefleks og kompakt er to forskjellige ting. Hvert til sitt bruk. Mulighetene er mye flere med speil, men i godt lys kan du få mange fine bilder med kompaktkamera. chico Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Hva legger du i begrepet kompakt? Siden de du nevner er i lommeklassen, er da f.eks. megazoomkameraene interessante? Her får du nemlig flere gode i 4000+-klassen, utenå ta steget opp til speilrefleks. I det jeg kaller halvkompakt, har du jo kamera som Canon S2 IS/S3 IS, Olympus SP500/510. Går du opp til mer voksen størrelse (speilrefleksstørrelse) har du Fuji S9500/9600 og Panasonic FZ30/FZ50 som har større og bedre optikk. De har i tillegg manuelle ringer for zoom og fokus og gir dermed litt speilrefleksfølelse. Men du slipper mye løs optikk, da du har et rimelig friskt brennviddeområde i en og samme linse. Av de halvkompakte har Canonen bildestabilistator, av de store er det Panasonic som har dette. Mine erfaringer med FZ30 finner du her. Et par gode omtaler av FZ30 og S9500 finner du her og her. Endret 5. september 2006 av manskow Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Hva legger du i begrepet kompakt? Siden de du nevner er i lommeklassen, er da f.eks. megazoomkameraene interessante? Her får du nemlig flere gode i 4000+-klassen, utenå ta steget opp til speilrefleks. I det jeg kaller halvkompakt, har du jo kamera som Canon S2 IS/S3 IS, Olympus SP500/510. Går du opp til mer voksen størrelse (speilrefleksstørrelse) har du Fuji S9500/9600 og Panasonic FZ30/FZ50 som har større og bedre optikk. De har i tillegg manuelle ringer for zoom og fokus og gir dermed litt speilrefleksfølelse. Men du slipper mye løs optikk, da du har et rimelig friskt brennviddeområde i en og samme linse. Av de halvkompakte har Canonen bildestabilistator, av de store er det Panasonic som har dette. Mine erfaringer med FZ30 finner du her. Et par gode omtaler av FZ30 og S9500 finner du her og her. 6807730[/snapback] Takk for svar! det ble litt klarere nå! Tror jeg holder meg til lommestørrelse. Finnes det bedre kameraer enn ixus som har objektiv som trekker seg inn når det ikke er i bruk? Har hørt noe om at canon kommer med et nytt snart... Edit: s80 var det jeg mente. Kommer det en oppfølger til dette snart? Hvordan er vekt/størrelse i forhold til ixus-serien. Hvis jeg finner ixus 750 til 2000,- kr, bør jeg kjøpe det da? takk takk! Torland Endret 5. september 2006 av Torland Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Nikons Coolpix P-serie har fått gode kritikker. Jeg kjøpte selv P2 i sommer etter anbefalinger her, og er meget fornøyd. Det var utgående modell, da P3/P4 har overtatt. De finner du tester av ved litt søk. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Nikons Coolpix P-serie har fått gode kritikker. Jeg kjøpte selv P2 i sommer etter anbefalinger her, og er meget fornøyd. Det var utgående modell, da P3/P4 har overtatt. De finner du tester av ved litt søk. 6810274[/snapback] Hvordan er egentlig hurtigheten på dette oppimot ixus 800is? hvis det blir noe fra nikon så blir det coolpix p4. sparer jo faktisk 800kr. 800kr er litt. Finnes det noen tester av coolpix p4? Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Nikons Coolpix P-serie har fått gode kritikker. Jeg kjøpte selv P2 i sommer etter anbefalinger her, og er meget fornøyd. Det var utgående modell, da P3/P4 har overtatt. De finner du tester av ved litt søk. 6810274[/snapback] Hvordan er egentlig hurtigheten på dette oppimot ixus 800is? hvis det blir noe fra nikon så blir det coolpix p4. sparer jo faktisk 800kr. 800kr er litt. Finnes det noen tester av coolpix p4? 6838246[/snapback] Detaljert P3-test finner du her: http://www.dpreview.com/reviews/nikonp3/ Kommer relativt dårlig ut. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Nikons Coolpix P-serie har fått gode kritikker. Jeg kjøpte selv P2 i sommer etter anbefalinger her, og er meget fornøyd. Det var utgående modell, da P3/P4 har overtatt. De finner du tester av ved litt søk. 6810274[/snapback] Hvordan er egentlig hurtigheten på dette oppimot ixus 800is? hvis det blir noe fra nikon så blir det coolpix p4. sparer jo faktisk 800kr. 800kr er litt. Finnes det noen tester av coolpix p4? 6838246[/snapback] Detaljert P3-test finner du her: http://www.dpreview.com/reviews/nikonp3/ Kommer relativt dårlig ut. 6854003[/snapback] Da var den lansert. oppfølgeren har blant annet fått vidvinkel og heter 850is. Må nok få forhåndsbestilt et slikt et:P Sjekk forsida til akam.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå