Gå til innhold

Hvordan kan æ endre design på 200 php filer?

Anbefalte innlegg

Skal endre noen sider jeg laget for lenge siden. Sidene er skrevet med all css rett i php document inni style taggene. Det er ca 150-200 sider totalt i php.

Innholdet er helt greit, men nå har jeg laget et fint og flott nytt desing, i xhtml og css uten bruk a tables.

Har også laget en såkalt template fil av designet, dwt. Prøvde fånyttes å få implementert det nye designet på alle php filene i mappa. Når jeg gikk til

->Modify --> Templates --> Add pages to templates stod det at alle filene fikk den.

Når jeg sjekket var layouten like dårlig som før.ingenting var oppdatert.

Prøvde igjen og fikk noen meldinger om at ting ikke stemte og navn ikke stemte.

Er det noen måte å fikse dette uten at jeg må sitte å klippe å lime ut av nesten 200 filer?

Må vel være noen batch ting som kan fungere? Slik som når en endrer filnavn til alle filene i en mappe samtidig? Noen som vet hva jeg gjør feil eller som vet om dette er mulig?

Det gamle sidene var laget med tables, og jeg brukte ikke noen template men har bygd dette over tid.Tror kanskje det er det som er feilen, at de gamle filene ikke har noe redigerbart felt eller noen ting bare endeløse tables.

Nå når designet skal endres virker det meningsløst å måtte gjøre dette manuelt. Bruker Dreamweaver Mx 2004 forresten.

Hva er minste motstandsvei for å kunne fikse dette? Uten manuelt arbeid pls.

Endret av primula
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjenner ikke til funksjonene i Dreamweaver desverre, men hvis du øsnker å fjerne alle tabeller, kan du sikkert bruke en "søk og erstatt"-funskjon? Fjerning av all css må kanskje gjøres manuelt, men hvis alt står mellom <style> og </style> i head'n, så bør det gå relativt fort å redigere bort..

Prøv å let etter noen smarte funksjoner i Dreamweaver som kan automatiser prosessen for deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...