Gå til innhold

K610i eller K800i

Tror

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg skal ha meg ny mobil nå og har dermed et par spørsmål angående disse mobilene.

For det første: Har k610i samme type T9 funksjon som k800? Tenker da på den funkjsonen der ordboken kommer med forslag til ord som blir brukt ofte.

Så, videre, hva er i hovudtrekk forskjellene mellom disse mobilene? Har sett litt på nettet og prøvd de i butikk nå, og heller kanskje mest mot k610i, men om der er noen vesentlige funksjoner som er forskjell (bortsett fra kamera) vil jeg gjerne vite om disse før jeg bestemmer meg :thumbup:

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor jeg valgte K800i fremfor K610i:

Skjermen er mindre og dårligere

- Bredde 240 vs 176 punkter

- Høyde 320 vs 220 punkter

- Fargedybde 262144 vs 262144 farger

- Fysisk størrelse 2 tommer vs 1.9 tommer

Radio

Ikke akkurat en dealbreaker for meg, men jeg foretrekker å heller ha det å kun bruke det en sjelden gang, enn å ikke ha sjansen. Er jo greit å kunne stå opp til morgennyhetene på radio?

Kamera

Kameraoppløsning 3.2 vs 2 megapiksler (millioner punkter)

Oppløsning 2048x1536 vs 1600x1200 punkter

Autofokus, bildestabilisator, kameralys og blitz finner man kun på K800i

Jeg har fant ut at min K800i tar nesten like bra bilder som mitt tidligere SONY DSC-T1. Dette gjørde at jeg ikke angret på at jeg solgte digitalkameraet, derfor bruker jeg K800i og speilreflekskamera for å ta bilder (Canon EOS-350D)

Hva er så bedre med K610i?

Fysisk størrelse og design

Høyde 10.5 vs 10.2 cm

Bredde 4.7 vs 4.5 cm

Tykkelse 2.2 vs 1.7 cm

Vekt 115 gram vs 89 gram

Dette er også noe du finner ut om du vektlegger når du får mobilen i hånda, K610 er ganske mye tynnere, og det er ganske ålreit. Nesten så jeg kjøpte K610i bare på grunn av dens mindre størrelse og lavere vekt.

Pris

3559,- vs 2248,- kr

For litt over 1000 kr får man en litt større og tyngre mobil med bedre kamera, større og bedre skjerm pluss radio. Prisene varierer, på Elkjøp er det ofte 1000 kr forskjell, andre butikker kan ha andre priser. Bildene tatt med K610i er knappt ubrukelige til MMS bruk :p

Ellers er menyer, knappeoppsett, ordbok og meldinger helt likt på de to telefonene, det er jeg 99% sikker på.

kilde: amobil.no

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...