Gå til innhold

Generelle DS spørsmål

Okeblol

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en DS i dag, da jeg skal på en lengre reise snart (48 timer totalt med reising, delt over flere dager)

Har lest fint lite om DS, men i og med at det er nintendo regner jeg med mange solide spillopplevelser, i motsetning til alt det komersielle søppelet som fins til PSP

Hvor lenge varer batteriet ? (vet det står i bruksanvisningen, men jeg er interessert i å høre et reélt tall fra noen som faktisk har DS)

Kan jeg bruke den på fly ? (burde vel sjekka på forhånd hehe, var jo hovedgrunnen til at jeg kjøpte den)

Må jeg ha trådløst internett hjemme for å spille f.eks mario kart ds online, eller en spesiell nintendo internett sak ?

Om jeg spiller game boy advance spill på den, vil da batteriet vare lengre ? (i og med at bare 1 skjerm er aktiv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det spørs hvilket lysnivå du har på(regner med du har lite)

2. Ja, det tror jeg så lenge du ikke har på nettverket til ds'en på

3. ja både og. Du kan enten bruke en trådløs router, eller en usb connector som nintendo lager.

4. Ja

Håper dette var til hjelp :thumbup:

Endret av Cry
Lenke til kommentar

flotte greier

jeg var under den oppfatning at man kunne logge på trådløs DS hvor som helst når som helst, men det er jo ganske kokelimonke at jeg trodde det i og med at jeg har relativt god greie på pc og nettverk og slike ting, hehe

jeg sjekka med KLM sin hjemmeside,

It is possible to bring your own laptop.

Use of a laptop is permitted during the flight when the 'Fasten seat belt' sign is switched off, i.e. not during take-off and landing periods. The laptop also has to be switched off when requested by the crew.

så regner med det gjelder for DS og PSP og lignende ting og

er det noen utilities som er kjekt å ha til DS ? bæreveske, eller noen slike ting ?

Lenke til kommentar

Har aldri tatt tiden på batteriet, men på "gamle" DS varer den overraskende lenge. Har hørt den skal vare 15-16 timer.

For at batteriet skal vare lengst mulig bør du:

Lade det fult opp første gang for å så lade det helt ut (dette bør du gjøre ca 1 gang om måneden).

Ikke kladdelad. Dvs. Lad først når det trengs.

Av spill anbefaller jeg:

Advance Wars Dual Strike (DS). Artig turbasert strategi.

Wario Ware DS -minispill.

Vil ikke anbefalle:

Yoshi spillet.

Lenke til kommentar

har planer om å skaffe

dr kawashimas brain training

mario kart DS

new mario bros DS

+ zelda spillet som jeg regner med kommer

kjøpte zelda the minish cap GBA spillet i dag, i og med at de ikke hadde noen av de nevnte spillene, + det fikk vill anmeldelse på gamespot

Har ladet opp maskina nå, og spilt litt

det første jeg la merke til er hvor keitete det styrekrysset et ?

det "hekter seg fast" i kanten, og er vanskelig å bruke

er dette noe jeg blir vant til, eller har jeg vært så heldig å ha fått en defekt/feilprodusert DS ? (er DS LITE jeg har)

Lenke til kommentar
Mitt styrekryss er ikke slik du beskriver. Har dog vanlig DS så vet ikke om det er slik på DS lite.

6808458[/snapback]

søstra mi har en vanlig DS, og styrekrysset er ikke slik der

skal ta den med til butkken i morra og høre, kan umulig tenke meg at NINTENDO har sluppet et produkt som er så dårlig utført...

Flere spørsmål :

hvilke spill kan jeg bruke ?

kan jeg kjøpe spill fra amerikanske sider og bruke de, eller er begrensninga europeiske ? (altså britiske sider som play.com)

kan jeg ha i både et gba og et DS spill samtidig ? (så slipper jeg å måtte drasse på den knotten som skal være i GBA slotten)

Lenke til kommentar

vel, DS-en min (Lite) hadde dårlig/sløv høyre trigger, reagerer litt treigt, og noen ganger ikke i det hele tatt, den skal jo selfølgelig ikke være sånn, så tok med ds'en tilbake der jeg kjøpte den, men de nektet å bytte, og sa at de ikke ville bytte den før den ikke funket i det hele tatt.....

Om hvilke spill man kan bruke: Har bestilt flere spill fra amerikanske nettbutikker, og alle har fungert, så så vidt jeg vet er DS'en sonefri.. =) og ja, du kan ha i et gba og et ds spill samtidig

Lenke til kommentar
vel, DS-en min (Lite) hadde dårlig/sløv høyre trigger, reagerer litt treigt, og noen ganger ikke i det hele tatt, den skal jo selfølgelig ikke være sånn, så tok med ds'en tilbake der jeg kjøpte den, men de nektet å bytte, og sa at de ikke ville bytte den før den ikke funket i det hele tatt.....

6808953[/snapback]

høyre trigger ? som i R knappen ?

Ikke kladdelad. Dvs. Lad først når det trengs.

6807755[/snapback]

Det er vel egentlig berre ei myte?

6809177[/snapback]

det er vistnok ikke det, for enkelte type batterier

men mer moderne Li (lithium) batterier funker vist fint okke som

iirc

Endret av Jokque
Lenke til kommentar

Jepp, det var før at batterier "husket" hvor mye utladet etc etc de var.

Dagens batterier er mere tilpasset vanlig bruk, dvs at du lader når du kan, og disse batteriene blir dårlige om de blir ladet helt ut.

Det er derfor det står i Nintendo DS Lite sin manual at du skal lade batteriet helt opp, og hvis du ikke bruker DS'en fortsatt bør lade batteriet helt opp en gang i måneden eller så...

Lenke til kommentar

Var innom expert i dag, de jeg kjøpte DS LITE'n min av

og forklarte problemet med styrekrysset (det kommer kneppelyder fra det, jeg kan ikke gå på skrå i spill, etc) og han jeg snakka med syntes detfinitivt det hørtes ut som produksjonsfeil

han har DS LITE og det samme spillet selv og han har ingen problemer med å gå på skrå f.eks

Så han sa det var bare å komme innom med den og så skulle jeg få en ny

:)

Lenke til kommentar
Var innom expert i dag, de jeg kjøpte DS LITE'n min av

og forklarte problemet med styrekrysset (det kommer kneppelyder fra det, jeg kan ikke gå på skrå i spill, etc) og han jeg snakka med syntes detfinitivt det hørtes ut som produksjonsfeil

han har DS LITE og det samme spillet selv og han har ingen problemer med å gå på skrå f.eks

Så han sa det var bare å komme innom med den og så skulle jeg få en ny

:)

6828373[/snapback]

Det var jo bra, ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...