tundra Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 noen som vet av et bra lydkort som kan brukes til musikkproduksjon? må hovedsaklig være inngang(er) til gitar/bass og mikrofon, gjerne et par stykker av dem + volumkontroll er ikke å forakte. det kan også være et eksternt kort, hvis det er noe lurt da. er ikke helt sikker jeg... noen som har tips? bør ikke koste over 3000,- Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Redd for at du faller litt mellom to stoler her. Det jeg kommer på i farta er enten kort som har max to innganger for instrument og/eller mikrofon eller kort med flere innganger for linjenivå. De førstnevnte kan jeg bare huske å ha sett som eksterne USB eller FireWire. Se i nettbutikken til riff.no kickmusic.no eller procom.no (finnes også en drøss andre, men det er de jeg kommer på nå) Regner med at M-audio eller EMU kan ha noe. (Sikkert de som har bedre oversikt enn meg, som kan komme med noe mer konkret, men dette er en start i hvert fall) M. Lenke til kommentar
Anaqim Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 noen som vet av et bra lydkort som kan brukes til musikkproduksjon? må hovedsaklig være inngang(er) til gitar/bass og mikrofon, gjerne et par stykker av dem + volumkontroll er ikke å forakte. det kan også være et eksternt kort, hvis det er noe lurt da. er ikke helt sikker jeg... noen som har tips? bør ikke koste over 3000,- 6807352[/snapback] Hei, Bruker et echo mia kort version 2 og er kjempe fornøyd. Jeg driver med elektronisk musikk men det høres ut som om du trenger et kort med flere inganger samtidig da jeg regner med at du ikke har en mikser i mellom. Echo har et meget bra egnet kort til dette: http://www.echoaudio.com/Products/PCI/Layla3G/index.php Echo har alltid had bra elektronikk, dynamikk og drivere så de kan jeg varmt rekommendere. Den norske importøren er marios musikk www.marios.no Siden deres er litt rotete men gå in på menyen Studio/Data/AV og velg siden ECHO under lydkort. Trenger du råd så ring å ta en prat med ARNE (77 00 10 50). Han vet som regel hva han snakker om. Anaqim Lenke til kommentar
tundra Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 tusen takk for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå