Gå til innhold

Avspilling av DV

Anbefalte innlegg

Er det noe forskjell mellom kameraer i kvalitet på avspilling DV mot PC?

Case er at jeg har et JVC kamera med defekt ccd, men det andre funker så jeg vil bruke det til digitalsering av analoge kilder, samt avspilling av DV.

Planen er nå å kjøpe et annet kamera med 3CCD og så bruke JVC'en kun til avspilling slik at denne er koblet opp fast. Høres dette ut som en fornuftig løsning eller overser jeg noe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker et ganske bra Panasonic kamera til å filme med, og en kamerat har et Canon kamera til 20.000 som han bruker. Begge bruker vi et av de aller billigste Canon kameraene for overføring av video til PC'n fordi avspillingen og overføringen av de digitale signalene uansett er like bra. Det de billigste kameraene sliter med, er optikk, bildesensor og signalbehandling. Selve signalet er digitalt, og kvalitetsforskjellen på avspilling er minimal, om det er noe forskjell i det hele tatt.

Det er bare bra å bruke et billig DV kamera til avspilling, for da unngår du å slite på ditt dyre kamera. Avspilling, spoling og lignende er noe av det som sliter mest på et DV kamera, da det er små og bevegelige deler. Når ditt billige DV kamera tar kvelden, er det billig å bytte ut. Hadde du brukt ditt dyre, ville det kanskje tatt kvelden nesten like fort (er mye av de samme delene) og det ville vært en dyr affære å kjøpt nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...