Gå til innhold

Trampoline...bra for helsa ?

Anbefalte innlegg

Etter familieselskapet i helgen, følte jeg meg rimelig mørbanka ut dagen etter.

Eneste aktiviteten jeg drev med i selskapet, var kakespising, og en del hopping på en trampoline de hadde fått.

Så da lurer jeg, er trampoline bra for helsa ?

Dette føltes ikke ut som en vanlig treningsøkt, mer som jeg har falt og slått meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trampolinehopping utsetter jo kroppen for en serie akselerasjoner man ikke klarer å få til med muskelkraft alene, så det er nok noe man må venne seg til. Hvis du har prøvd å kjøre gokart en halvtime i strekk blir man ganske mørbanka innvendig av det også. Jeg tviler dog på at det er usunt. De svære trampolinene har vært på markedet såpass lenge at hvis det hadde vært farlig hadde vi nok hørt noe om det. De er jo på sett og vis helseskadelige, men ikke ved vanlig bruk uten uhell.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Ja, det er bra trening. Vil allikevel anbefale deg å ikke hoppe alt for mye i begynnelsen. Har gjort dette to ganger og fått veldig vondt i ryggen begge gangene. Har i tillegg blitt stussa når jeg landa på knærne, noe som heller ikke var så heldig for ryggen. Klarte ikke løpe på over 1 uke ...

Lenke til kommentar

Trampoline er drit fett! Har alltid syntes trampoline er gøy, men da var det liksom bare å hoppe opp og ned, og dette på ræva og leke liksom :p men for en liten stund siden så satt jeg å så på Trickz (XMA) filmer, og ble så sykt inspirert av akrobatikken, så etter det har jeg begynt å hoppe en del på trampoline hos en kompis som er en slik en twintip dude! og trampoline er bare skamfett! tror også det er sunt, bruker veldig mye energi hvis du tar i skikkelig og leker med flips og ordentlig akrobatikk! bare vær forsiktig i starten som nevnt tidligere, snakker av erfaring, merker det litt i ryggen når jeg går på trampolina igjen, hoppa 3 timer i strekk omtrent en dag også 3 dager etterpå når jeg gikk på trampolina igjen merka jeg at ryggen var litt ustabilt ;)

men vær så snill ska du drive på trampoline så lær deg flips og triks, det er det som er moro, har selv lært sideflip og backflip på en uke liksom, med god hjelp av kameraten, vi er 16 og 17 år som er frelst av trampoline og triks :p alt er selvlært, backflippen var litt ufrivillig :whistle: men det var fun :p

merker også at spensten økte en god del på veldig kort tid! bare vær forsiktig i starten, du blir sinnsykt lett støl og merker det i ryggen hvis du ikke har trampoline selv eller ikke har hoppet så mye før! selv for en med en "normal" kroppstørrelse (med tanke på vekt, unnskyld hvis jeg krenker noen, ikke med meningen i det hele tatt).

Trampoline rox ;)

målet var egentlig at jeg sku lære meg litt akrobatikk også kunne utføre trickz på bakken men det krever så god allsidig styrke tror jeg så det blir nok kanskje bare på trampolinen, kanskje jeg blir litt mer vå-gal(hvordan skrives dette ordet? :s) på ski også til vinteren. Noen som lurer på hva Trickz eller XMA er så søk på video.google.com, søk på Trickz,xma eller xtreme martial arts, du blir nok litt inspirert ja ;)

ble en lang melding gitt, men nyfrelst av trampoline :!: skrive-leif er det sikkert nok av også.

Endret av zyxo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...