VP Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Hvordan kan jeg legge til checksum på Fedora install CD? Er dette nødvendig for at CD skal fungere? (Install CD 3) Endret 5. september 2006 av VP Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Du får feil checksum i cd-testen? Lenke til kommentar
VP Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Jeg får beskjed om at det ikke er lagt til noe checksum eller noe i den dur... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Sjekk md5-summen på iso'ne. Dersom den er OK, har du en feilbrenning. Dersom den er gal, har du en dårlig nedlasting. Tips: Bruk bittorrent til å laste ned. Forøvrig - om du starter nedlastinga med azureus, lukker azureus, erstatter de 0.1% nedlasta filene med de du har med feil på, åpner azureus, stopper torrenten, trykker "force recheck" (om den ikke sjekker av seg selv om du bytter ut filene, er ikke sikker), og starter torrenten igjen, vil azureus finne og rette feilen ved å laste ned akkurat det det er feil på på nytt. Lenke til kommentar
VP Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Sjekk md5-summen på iso'ne. Dersom den er OK, har du en feilbrenning. Dersom den er gal, har du en dårlig nedlasting. Hvordan sjekker jeg denne da? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Dersom du sitter på linux, skriver du "md5sum filnavn", venter, og sammenlikner rekka med tall med den rekka som står etter filnavnet i fila "md5sums" som ligger i samme mappe som .iso'ene. På windows må du selv skaffe et tilsvarende program som md5sum. Evt. kan du laste ned den ene iso'en på nytt med bittorrent - da er du garantert en korrekt nedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå