Nervetattoo Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Verden trues av global oppvarming. Etter valgnederlaget viet Al Gore seg til kampen mot denne tikkende bomben. Her kommer dokumentaren som følger hans ferd, og soms ies å ha potensiale til å endre amerikanernes mentalitet. Les mer Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Helt klart en film jeg kommer til å se. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Helt klart en film jeg kommer til å se. 6807333[/snapback] samme her. det værste er at det kan skje Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 ... At det skjer 6807361[/snapback] enda verre men er ikke dette en sånn film som day after tomorrow? Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 ... At det skjer 6807361[/snapback] enda verre men er ikke dette en sånn film som day after tomorrow? 6807372[/snapback] Den er en dokumentar, ikke fiksjon. Minner nok mer om "Bowling for columbine" enn "day after tomorrow", selv om den nok er mye mer balansert enn "bowling for columbine" Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Al Gore tapte valget urettferdig. Nå ser det ut som han kommer sterkt tilbake med denne dokumentaren!! Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Kommer til å se denne... Synes det er veldig fascinerende med slike filmer/dokumentarer. Lenke til kommentar
johnhah Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 fascinerende og samtidig litt skremmende... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 men er ikke dette en sånn film som day after tomorrow? 6807372[/snapback] Ja, faktisk. Det er akkurat det den er. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 men er ikke dette en sånn film som day after tomorrow? 6807372[/snapback] Ja, faktisk. Det er akkurat det den er. 6845610[/snapback] Jeg skjønner ikke at du kan hevde det. Global oppvarming er absolutt et problem og det bør endres, jeg syns Al Gore klarer å presentere emnet fra begge sider, selvfølgelig med en klar hellning over på siden for at man skal redusere CO2 -utslipp. Men er det ikke bedre å være føre var og la endringer i vår levestandard og hvordan vi lager energi kanskje være med på å bedre framtidsutsiktene? Lenke til kommentar
quakie Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Denne er vel ikke i samme sjanger som Bowling for Columbine. Det virker jo mer som en ren dokumentar i forhold til Michael Morres filmer. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Like greit synes jeg. Selv om jeg liker filmene/dokumentarene til Michael Moore, så føler jeg at budskapet kanskje ikke hadde komt frem på "rett" måte hvis Moore hadde regissert den, da dette er en såpass seriøs og nødvendig (ja, du leste rett) dokumentar IMO. Filmene til Moore er liksom mer for å få frem et poeng by all means necessary (noe som tolkes useriøst og "faenskaplig" av en del folk), mens denne filmen ikke trenger noe annet enn en bra presentasjon av kalde fakta for å få frem budskapet. Å det er en bra ting, dersom Al Gore og Davis Guggenheim vil at flest mulig folk skal se denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg