Gå til innhold

CF brikken - snart historie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det var litt upresist av meg. En liten omformulering: Produsentene ønsker å bruke mindre plass og vekt på minnekort fordi det "frigjør" vekt og plass til andre ting. Ellers er jeg enig i at minnekortet er en dråpe i havet i denne sammenhengen.

6831059[/snapback]

Det er viktig å hele veien være oppmerksom på at det er veldig stor forskjell mellom ulike klasser av kamerahus med hensyn til hva produsentene har lagt vekt på. Du får helt andre og bedre egenskaper hvis du går en klasse opp fra "entry-level." Jeg anbefaler sterkt at folk kjøper over dette, selv om det koster mer. På lang sikt vil de fleste sette pris på øket funksjonalitet, brukskomfort og soliditet.

- At "consumer class" kameraer etterhvert kommer til å bli mer mediaorienterte, er nok også en forutsigbar utvikling. Dette er trolig en del av årsaken til at disse benytter Secure Digital: Innholdsleverandørene ønsker å kontrollere din og min bruk av innholdet. Derfor har de interesse av å få folk til å kjøpe lagringsmedier som er forberedt for ulike former for kopisperrer, slik at de kan kontrollere kundens bruk av digitalt innhold etter at det er kjøpt og betalt. De store innholdsleverandørene (film- og musikkindustrien) kjøper seg inn hos hardwareprodusentene og bidrar til deres utviklingsprogrammer mot at disse bygger inn kopisperrer (DRM) i de ferdige produktene. Hardwareprodusentene har i utgangspunktet ikke noen interesse av å bygge inn DRM, men på grunn av den uhellige alliansen mellom innholdsleverandører og maskinvareprodusenter ser vi at svært beklagelige tendenser oppstår. Så det er faktisk nå oppstått et behov for "Open Source Hardware."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...