Gå til innhold

Dugenes PC til LCD-TV / Surroundanlegg

Anbefalte innlegg

Det å koble PCen til TV og surround-anlegget er jo i skuddet som aldri før og derfor henger jeg meg på.

Planen er å koble PCen til en Denon AVR-2807 receiver som igjen er koblet til en LCD-TV og en prosjektor. Receiveren har både HDMI innganger og HDMI utganger og av den grunn ønsker jeg HDMI/DVI og SPDIF TOSLINK utganger fra PCen.

Maskinen skal ikke brukes til å spille på, men skal brukes primært som et mediasenter. Det vil jo si at den må være kraftig nok til å kunne dra HD-filmer (1080p). Kabinettet må ha plass til en DVD-spillere (om det er slim eller vanlig spiller ingen rolle) og et par harddisker. Nettverkskort er også et krav selvfølgelig. At PCen er stille som ei mus er heller ikke å forakte.

Kabinettet må være snasent å se på da den skal være plassert i stua. Aller helst vil jeg ha en SFF, men lar ikke det seg gjøre må jeg jo gå for noe annet.

Så har jeg et par tekniske spørsmål.

Vil bruk av DVI-til-HDMI overgang gjør noe med bildekvaliteten?

Ved bruk av SPDIF vil all lyd bli sendt til receiver (alt fra MP3 fra WinAmp til AC3 fra filmer)? Grunnen til at jeg spør om det siste er at jeg leste om X-Plosion lydkortet hvor det stod at også stereolyd ble sendt til receiver via SPDIF.

Er det noen som har tips til løsninger?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg et skjermkort med HDCP brikke på. For å få skikkelig HD må denne brikken være der. De har også HDMI utgang. Er ikke så mange av dem enda, så de koster litt...

Eksempel:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323954

Jeg bruker selv digital coax fra pc til en NAD receiver. Når den mottar stereosignal, spilles det av stereo. Når den mottar DD/DTS, så spiller den det. Du trenger ikke flere "lydforbindelser" enn en digital kabel. Optisk eller coax.

Så har jeg et par tekniske spørsmål.

Vil bruk av DVI-til-HDMI overgang gjør noe med bildekvaliteten?

Ved bruk av SPDIF vil all lyd bli sendt til receiver (alt fra MP3 fra WinAmp til AC3 fra filmer)? Grunnen til at jeg spør om det siste er at jeg leste om X-Plosion lydkortet hvor det stod at også stereolyd ble sendt til receiver via SPDIF.

6806483[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...