Gå til innhold

Ps3 leveres uten hdmi og component kabel.


And.rs

Anbefalte innlegg

Vi hadde da måtte betalt for den uansett er om den var i pakken eller ikke. Sony driver ikke dugnad. Så er i grunnen bedre at me kjøper den utenom, i tilfelle den som følger med ikke er lang nok så slipper man å "kjøpe to kabler"

6809770[/snapback]

 

godt argument.. dessuten så er det noen som skal ha komponent, noen skal ha vga, noen skal ha hdmi, og noen skal ha komponent-hd.

6809872[/snapback]

 

 

Altså noenlunde likt add-on systemet til 360? Noen trenger hd og noen trenger minnekort. Noen trenger trådløst nettverk eller kontroller og noen ikke. Nå veit jeg ikke om det er noen i denne tråden som har sagt det, men før her på forumet så har dette systemet blitt dratt frem som noe av det negative ved 360. Er det positivt på PS3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som forsvarer den høye PS3 prisen mener jo at prisen kan forsvares fordi konsollen er en alt i et pakke som inneholder alt fra wifi til blu-ray. På X360 er f.eks wifi valgfritt. PS3 disiplene har jo foretrukket alt-i-ett varianten til PS3, men nå som HD-kabel plutselig ikke er inkludert er altså valgfrihet bra igjen.... Forstå det den som kan...

Lenke til kommentar
Hvis kvaliteten på ps3`s HD-Dvd blir like dårlig iforhold til toshiba sin , som 360 sin er i forhold til en litt brukbar en, så blir ikke hd dvd noe særlig å skryte av på ps3 hvertfall.

6808487[/snapback]

 

PS3 får Blu-Ray og ikke HD-DVD

Min mening akkuratt nå er at Blu-Ray er bedre en Hd-dvd pga det jeg har fått høre fra jobben(jobber for paramount, disney warner, og universal (ja universal studios som er HD-DVD eksklusiv))

 

Men hva som er best får vi vel ikke vite før Blu-Ray og HD-DVD har vært på markede en stund

Endret av Dennis2k4
Lenke til kommentar
Hvis kvaliteten på ps3`s HD-Dvd blir like dårlig iforhold til toshiba sin , som 360 sin er i forhold til en litt brukbar en, så blir ikke hd dvd noe særlig å skryte av på ps3 hvertfall.

6808487[/snapback]

 

PS3 får Blu-Ray og ikke HD-DVD

Min mening akkuratt nå er at Blu-Ray er bedre en Hd-dvd pga det jeg har fått høre fra jobben(jobber for paramount, disney warner, og universal (ja universal studios som er HD-DVD eksklusiv))

 

Men hva som er best får vi vel ikke vite før Blu-Ray og HD-DVD har vært på markede en stund

6810812[/snapback]

 

For den jevne forbruker spørs det vel om det blir så stor forskjell. Personlig håper jeg at BD går av med seieren. Dette siden jeg kommer til å kjøpe film på BD da jeg skal kjøpe PS3, såpass enkelt egentlig. Så får jeg bare håpe at det er et riktig valg, kan bli ganske kjipt å sitte med 100+ BD filmer og oppleve at HD-DVD stikker av med seieren.

Lenke til kommentar
Hvis kvaliteten på ps3`s HD-Dvd blir like dårlig iforhold til toshiba sin , som 360 sin er i forhold til en litt brukbar en, så blir ikke hd dvd noe særlig å skryte av på ps3 hvertfall.

6808487[/snapback]

 

PS3 får Blu-Ray og ikke HD-DVD

Min mening akkuratt nå er at Blu-Ray er bedre en Hd-dvd pga det jeg har fått høre fra jobben(jobber for paramount, disney warner, og universal (ja universal studios som er HD-DVD eksklusiv))

 

Men hva som er best får vi vel ikke vite før Blu-Ray og HD-DVD har vært på markede en stund

6810812[/snapback]

 

 

På hvilke områder er BD bedre? Spør fordi at om man søker litt rundt så er resultatet av de fleste (alle?) tester at hd-dvd stikker av med seieren, både kvalitetsmessig og når det gjelder menysystem og slikt.

Lenke til kommentar
Hvis kvaliteten på ps3`s HD-Dvd blir like dårlig iforhold til toshiba sin , som 360 sin er i forhold til en litt brukbar en, så blir ikke hd dvd noe særlig å skryte av på ps3 hvertfall.

6808487[/snapback]

 

PS3 får Blu-Ray og ikke HD-DVD

Min mening akkuratt nå er at Blu-Ray er bedre en Hd-dvd pga det jeg har fått høre fra jobben(jobber for paramount, disney warner, og universal (ja universal studios som er HD-DVD eksklusiv))

 

Men hva som er best får vi vel ikke vite før Blu-Ray og HD-DVD har vært på markede en stund

6810812[/snapback]

 

For den jevne forbruker spørs det vel om det blir så stor forskjell. Personlig håper jeg at BD går av med seieren. Dette siden jeg kommer til å kjøpe film på BD da jeg skal kjøpe PS3, såpass enkelt egentlig. Så får jeg bare håpe at det er et riktig valg, kan bli ganske kjipt å sitte med 100+ BD filmer og oppleve at HD-DVD stikker av med seieren.

6810861[/snapback]

 

Av den grunn kan det faktisk være smart å avvente og se hvilket format (hvis det blir ett av de to) som blir rådende før man kaster filmsamlinga si og kjøper alle i ett nytt format. Trur jeg skal se DVD ei stund til ja hehe

Lenke til kommentar
Altså noenlunde likt add-on systemet til 360? Noen trenger hd og noen trenger minnekort. Noen trenger trådløst nettverk eller kontroller og noen ikke. Nå veit jeg ikke om det er noen i denne tråden som har sagt det, men før her på forumet så har dette systemet blitt dratt frem som noe av det negative ved 360. Er det positivt på PS3?

6809934[/snapback]

Problemet er at der 360 faktisk er på grensen til rimelig, så er PS3 overpriset i utgangspunktet. Og så krever de i tillegg at folk skal kjøpe svindyrt ekstrautstyr for å kunne få fullt utbytte av maskinen...

Lenke til kommentar
Altså noenlunde likt add-on systemet til 360? Noen trenger hd og noen trenger minnekort. Noen trenger trådløst nettverk eller kontroller og noen ikke. Nå veit jeg ikke om det er noen i denne tråden som har sagt det, men før her på forumet så har dette systemet blitt dratt frem som noe av det negative ved 360. Er det positivt på PS3?

6809934[/snapback]

Problemet er at der 360 faktisk er på grensen til rimelig, så er PS3 overpriset i utgangspunktet. Og så krever de i tillegg at folk skal kjøpe svindyrt ekstrautstyr for å kunne få fullt utbytte av maskinen...

6812619[/snapback]

 

Jepp det er jeg enig i. Det jeg mente var at holdningen til at man må kjøpe ekstrautstyr til ps3 nå er positiv, der denne ordningen har blitt sett på som negativ til 360. Som sagt vet jeg ikke om noen her det gjelder, men det kan virke som det er litt dobbeltmoral ute å går hos enkelte.

 

Og til kommentaren lenger oppe: Selv om en kabel er en kabel, så kan kabler være dyre. Om man kjøper det billigste av HDMI på nettet så kommer man nok unna med 150,-. Men dette stiger umiddelbart om man kjøper i butikk, eller om man skal ha noenlunde kvalitet.

Lenke til kommentar

Har kjøpt dvd spillere fra både Marantz og Pioneer som begge har kostet over 10000 kroner, uten at det har fulgt hdmi-kabel eller komponentkabel med :)

 

har uansett en 2 meter lang hdmi-kabel til 2000kr som jeg skal bruke til ps3. Jeg ser i hvert fall mye mye forskjell på gode og dårlige hdmi-kabler når jeg bruker prosjektoren min.

Lenke til kommentar
Har kjøpt dvd spillere fra både Marantz og Pioneer som begge har kostet over 10000 kroner, uten at det har fulgt hdmi-kabel eller komponentkabel med :)

 

har uansett en 2 meter lang hdmi-kabel til 2000kr som jeg skal bruke til ps3. Jeg ser i hvert fall mye mye forskjell på gode og dårlige hdmi-kabler når jeg bruker prosjektoren min.

6812726[/snapback]

 

Jeg kjøpte meg nytt Core 2 Duo basert PC igår. Har en 3 år gammel bærbar, som trengte utskifting. Da alt var skrudd sammen, fant jeg ut at det ikke lå ved noen strømkabel :blush:

 

Så da ble valget, dama uten LCD-TV, jeg med strøm til den nye PC'en :D

Lenke til kommentar
Hva ? Ikke komponent kabel en gang ? Så hvis man i det hele tatt skal spille høyere oppløsning enn 480i så må man kjøpe kabel ?

6815580[/snapback]

Trådtittelen er nok litt misvisende. Det eneste vi vet med sikkerhet er at den ikke kommer med HDMI-kabel, og så regner vi med at den kommer med en eller annen form for analog AV-kabel. Personlig tror jeg det er en kombi-kabel á la det som fulgte med premium-utgaven av X360 (altså både kompositt og komponent).

Lenke til kommentar
Har kjøpt dvd spillere fra både Marantz og Pioneer som begge har kostet over 10000 kroner, uten at det har fulgt hdmi-kabel eller komponentkabel med :)

6812726[/snapback]

 

Da skulle du kjøpt 360 isteden vøtt. Fulgte med komponent kabel og greier :)

6815543[/snapback]

 

har jo 360. vet ikke helt hva du tenker på, men å se dvd på 360 kan ikke måle seg på noen måte med å se på dvd med de førstnevnte dvd-spillerne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...